Το τελικό της εξάτμισης είναι ένα αξεσουάρ της μοτοσικλέτας που η αντικατάστασή του αποτελεί την πρώτη διαδικασία στην οποία μπαίνει κάποιος προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της μοτοσικλέτας του.
Το τελικό της εξάτμισης είναι ένα αξεσουάρ της μοτοσικλέτας που η αντικατάστασή του αποτελεί την πρώτη διαδικασία στην οποία μπαίνει κάποιος προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της μοτοσικλέτας του. Φυσικά, οι aftermarket εξατμίσεις αποτελούν μια θεμιτή αλλαγή στη μοτοσικλέτα και αποτελούν την βάση για τις όποιες περαιτέρω βελτιώσεις της μοτοσικλέτας σας. Η καλύτερη "εκπνοή" των καυσαερίων του κινητήρα που επιτρέπουν τα after market συστήματα εξαγωγής, έχουν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της κλίμακας ιπποδύναμης της μοτοσικλέτας όπου τοποθετούνται, ενώ και το χαμηλότερο βάρος που έχουν, είναι ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο υπέρ τους. Στο δισέλιδο που ακολουθεί, παρουσιάζουμε την αλλαγή των τελικών της εξάτμισης σε ένα Yamaha TDM 900. Μάλιστα, το ενδιαφέρον είναι ακόμα μεγαλύτερο, μιας και το τελικό που τοποθετείται, αποτελεί χειροποίητη κατασκευή και μάλιστα εγχώριας προέλευσης.
ΕΙΔΙΚΟΣ Ο Διονύσης Βίδος βρίσκεται στο χώρο του εμπορίου μοτοσικλετών και αξεσουάρ πολλά χρόνια. Τα τελευταία 3 χρόνια, η μεγάλη του εμπειρία στα συστήματα εξαγωγής τον ώθησε στη δημιουργία του δικού του καταστήματος κατασκευής τελικών συστημάτων εξαγωγής. Το κατάστημά του βρίσκεται στην οδό Δ. Μητσοπούλου 10 στον Πειραιά.
Race Guns
Τα τελικά της Race Guns δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τα συστήματα εξαγωγής του εξωτερικού. Η μοντέρνα σχεδίασή τους (τριοβάλ), αλλά και το κορυφαίο ραφινάρισμα που διαθέτουν, τα κάνουν να στέκονται επάξια απέναντι στο διεθνή ανταγωνισμό. Τα τελικά της Race Guns θα τα βγείτε σε τέσσερις τύπους που διαφέρουν στο υλικό κατασκευής τους (carbon, τιτάνιο, αλουμίνιο και ανοξείδωτο).
1. Το TDM 900 με τις νορμάλ εξατμίσεις τοποθετημένο στη ράμπα, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες αντικατάστασης των τελικών του.
2. Τα δύο carbon, τριοβάλ τελικά της Race Guns και οι σωληνώσεις που μετά τη "χειρουργική" εργασία θα διαμορφώσουν το νέο σύστημα εξαγωγής των σιγαστήρων.
3. Αφού αφαιρεθούν τα στοκ τελικά, τοποθετούνται τα τελικά της Race Guns, που στηρίζονται "χαλαρά" στις υπάρχουσες βάσεις του TDM.
4. Αρχικά, ο μεγάλος σωλήνας του συστήματος εξαγωγής "θηλυκώνει" στον κυρίως σωλήνα εξαγωγής (χταπόδι).
5. Στη συνέχεια, ο μικρός σύνδεσμος προσαρμόζεται αρχικά στο link pipe και στη συνέχεια στο τελικό του συστήματος εξαγωγής και παίρνονται "μέτρα".
6. Αφού αφαιρεθεί από τη μοτοσικλέτα το link pipe μαζί με το σύνδεσμο και στη συνέχεια στηριχθούν πάνω στη μέγκενη, με χειρουργική ακρίβεια συγκολλούνται με argon.
7. Στο μικρό σύνδεσμο έχει ήδη συγκολληθεί αυτή η μεταλλική σήτα.
8. Ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθείται και στην άλλη πλευρά της μοτοσικλέτας, ώστε να προσαρμοστεί και το δεύτερο τελικό.
9. Προσοχή στη λεπτομέρεια, παρατηρείστε το άριστο φινίρισμα των κολλήσεων…
10. Αφού προσαρμοστεί ένας σφικτήρας στην άκρη του link pipe, συσφίγγεται με τον κύριο σωλήνα του συστήματος εξαγωγής.
11. Αφού εφαρμόσει το link pipe στο σιγαστήρα, ο τελευταίος συσφίγγεται στην πίσω βάση του συστήματος εξαγωγής.
12. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και από την άλλη πλευρά και το TDM είναι έτοιμο να κατέβει από την μπάρα και αναβαθμισμένο να αλωνίσει τους δρόμους.