Ασφάλεια στην οδήγηση: ανάμεσα στα αυτοκίνητα (β’ μέρος)
Διήθησης συνέχεια
Ασφάλεια στην οδήγηση: ανάμεσα στα αυτοκίνητα (β’ μέρος)
Διαβάστηκε από8051αναγνώστες
Στο προηγούμενο τεύχος σάς δώσαμε κάποιες πρώτες συμβουλές για τη διήθηση. Σε αυτό, θα δείτε κάποιες επιπλέον, καθώς και τι πρέπει να κάνετε σε ειδικές περιπτώσεις.
Oπως αναφέραμε και στο προηγούμενο τεύχος, η διήθηση (αν και παράνομη με το γράμμα του νόμου) είναι μια βολική, γρήγορη και καθιερωμένη πρακτική, καθώς επιτρέπει στα δίκυκλα, όχι μόνο να μην κολλάνε στην κίνηση, αλλά και να μην αποτελούν μέρος του προβλήματος αυτού. Ωστόσο, ενέχει πολλούς κινδύνους, καθώς αρκετοί είναι οι οδηγοί αυτοκινήτων που, αφηρημένοι ή εκνευρισμένοι, αλλάζουν λωρίδα χωρίς να προσέξουν το δίκυκλο που κινείται εκεί. Για το λόγο αυτό, ο αναβάτης πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος και να γνωρίζει ορισμένες απλές συμβουλές, οι οποίες μπορεί να αποτρέψουν ενδεχόμενο ατύχημα. Βέβαια, εκτός από τους συνηθισμένους κινδύνους, η διήθηση κρύβει και αρκετά απρόοπτα, των οποίων τα πιο κοινά εξετάζουμε εδώ.
Εκτός από τους αγανακτισμένους οδηγούς, ο αναβάτης πρέπει να προσέχει τη βροχή, άλλους αναβάτες, ασθενοφόρα και πολλά άλλα "φαινόμενα" των ελληνικών δρόμων που μπορεί να αποδειχτούν πιο επικίνδυνα απ´ όσο φαίνονται.
1. Προσπαθήστε να ψυχολογήσετε όσους βρίσκονται στο δρόμο. Ενώ τους πλησιάζετε, δείτε πώς κινούνται και προβλέψτε τις αντιδράσεις τους.
Δείξτε τεράστια προσοχή όταν κάνετε ελιγμούς για να αλλάξετε λωρίδα και έχετε το νου σας μήπως έρχεται κάποιο άλλο δίκυκλο. Αποφύγετε να αλλάξετε λωρίδα μπροστά από φορτηγό ή λεωφορείο, καθώς δεν έχετε ορατότητα.
2. Σε περίπτωση
που κινείστε
ανάμεσα σε δύο
σειρές
αυτοκινήτων
στην πόλη,
έχετε το νου
σας στις
διασταυρώσεις.
Μπορεί οι
οδηγοί των
αυτοκινήτων να
έχουν
σταματήσει,
παραχωρώντας
προτεραιότητα
σε κάποιον που
δεν έχετε δει. 3. Πολλές φορές θα τύχει να συναντήσετε ασθενοφόρο, το οποίο επίσης θα κινείται ανάμεσα από τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, που του κάνουν χώρο. Φαίνεται καλή ιδέα να το ακολουθήσετε από κοντά (αφού όλοι κάνουν στην άκρη), αλλά είναι επικίνδυνο. Με το που θα περάσει το ασθενοφόρο, οι οδηγοί που έκαναν στην άκρη θα αρχίσουν να επανέρχονται στη θέση τους, χωρίς να σας έχουν δει..
4. Σε περίπτωση βροχής εννοείται ότι η ταχύτητά σας πρέπει να είναι μικρότερη και οι αποστάσεις που κρατάτε από τα προπορευόμενα οχήματα μεγαλύτερες απ´ ό,τι σε στεγνό δρόμο. 5. Τα πιο επικίνδυνα τμήματα της ουράς των αυτοκινήτων είναι το τέλος (εκεί που θα μπείτε ανάμεσά τους) και η αρχή (εκεί που ξανανοίγει ο δρόμος). Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτούς που επιλέγουν θέση και εναλλάσσονται ανάμεσα στις λωρίδες, ενώ στη δεύτερη, στους πηγμένους που επιτέλους βρήκαν χώρο μπροστά τους και ξεδίνουν για την καθυστέρηση της μιας ώρας. 6. Επιλέξτε να κινηθείτε ανάμεσα από την αριστερή και μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας. Υπάρχει μεγαλύτερος χώρος ανάμεσά τους και σπάνια θα αναγκαστείτε να σταματήσετε. 7. Ρίχνετε πάντα κλεφτές ματιές πίσω σας, για την περίπτωση που κάποιο άλλο δίκυκλο ετοιμάζεται να χωθεί και να σας προσπεράσει. Καλύτερα να μη σας πιάσει απροετοίμαστους.