Καταρχάς, εμφανίστηκε το BMW S 1000 RR, μια μοτοσικλέτα που άλλαξε το τοπίο, όχι μόνο λόγω των υπερ-επιδόσεών της. Και δεν το άλλαξε μόνο στα Superbikes, αλλά και στα Sport-Touring. Πώς το έκανε αυτό; Με τα προηγμένα ηλεκτρονικά της συστήματα και πιο συγκεκριμένα, με τηνυιοθέτηση ενός νέου, εκπληκτικού Traction Control, που περνάει σχεδόν απαρατήρητο από τον αναβάτη. Το σύστημα αυτό δεν κόβει άγαρμπα τη δύναμη βάζοντας κάτω τα άλογα της μοτοσικλέτας και βοηθά τον αναβάτη να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, ακόμα και στην πίστα, με μέγιστη ασφάλεια. Αφήνουμε τώρα το S 1000 RR κατά μέρος, μιας και ενώ έκανε την αρχή, βρήκε γρήγορα μιμητές, τόσο στην Ευρώπη (Aprilia RSV4 Factory APRC SE, Aprilia Dorsoduro 1200 & Ducati 1198S) όσο και στην Ιαπωνία (Kawasaki ZX-10R). Έτσι, μέσα σε ένα χρόνο, Traction Control και racing ABS, χρησιμοποιώντας δεκάδες παραμέτρους, κλισιόμετρα και δεδομένα, εξελίχθηκαν σε απίστευτο βαθμό. Δυστυχώς, για το 2010-11, η BMW δεν πέρασε το σύστημα του S 1000 RR και στο K 1300 S. Έτσι, οδηγώντας σήμερα το K 1300 S με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που παλαιότερα μας είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις, τώρα το ASC (Automatic Stability Control) δείχνει πρωτόγονο. Χουφτώνεις το γκάζι και ο κόφτης αφήνει και γλιστρηματάκια ή σουζίτσες να ξεγλιστρήσουν, ενώ αμέσως μετά, κόβει απότομα την παροχή ρεύματος, γονατίζοντας τη μοτοσικλέτα και κρατώντας τη γονατισμένη. Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, δεν μπορείς να πας γρήγορα με το ASC και είμαστε ευγνώμονες στην BMW που έχει προβλέψει απενεργοποίηση του συστήματος (όπως και του ABS) με το πάτημα ενός κουμπιού. Τώρα, παρόλο που και πάλι το ABS έχει εξελιχθεί αρκετά στο S 1000 RR, το ABS του K 1300 S παραμένει εκπληκτικά καλό και σήμερα, προσδίδοντας απίστευτα μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε όλες τις συνθήκες! Και το σύστημα ESA παραμένει επίκαιρο (αν και το σύστημα του Ducati Multistrada 1200 βρίσκεται πλέον ένα "κλικ" πιο μπροστά), βοηθώντας τον αναβάτη να ρυθμίσει ηλεκτρονικά τις αναρτήσεις, σε 9 θέσεις. Τρεις για το γενικότερο… ύφος της οδήγησης (comfort, normal και sport) και επιπλέον ρύθμιση για οδήγηση σόλο, με συνεπιβάτη, με συνεπιβάτη και αποσκευές. Tο έτος 2010, το shifter έχει εξελιχθεί και περάσει σε αρκετά μοντέλα παραγωγής. Χρησιμοποιώντας λοιπόν το shifter του K 1300 S, ανακάλυψα ότι σε σύγκριση με τα πιο εξελιγμένα shifter έχει μείνει λίγο πίσω, καθώς οι αλλαγές δεν είναι το ίδιο γλυκές και σε χαμηλές ταχύτητες, ο θόρυβος και η αλλαγή γίνονται με περισσότερη ένταση απ´ ό,τι θα θέλαμε.
Και παιχνίδια θα κάνετε με το K 1300 S, αρκεί να θυμηθείτε να απενεργοποιήσετε το ASC, αν το έχετε στον εξοπλισμό σας.
Kαταπίνει δρόμους με μοναδικό τρόπο και αχόρταγη διάθεση.
Τεράστιο μεταξόνιο σημαίνει αυξανόμενη αίσθηση ασφάλειας και απαράμιλλη σταθερότητα όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.
Το ABS και τα μεταλλικά σωληνάκια βρίσκονται στο στάνταρ εξοπλισμό. Από τα καλύτερα φρένα σε μοτοσικλέτα παραγωγής.
Κινητήρας, εργοστάσιο ιπποδύναμης και ροπής. Είναι τόσο τεράστιος που τα πόδια σας βρίσκουν ελαφρά στους κυλίνδρους.
Δείχνει σχετικά λιτή, αλλά η σέλα αναβάτη και συνεπιβάτη είναι απίστευτα άνετη. Φυσικά, υπάρχουν και χειρολαβές.
Τα όργανα, κομπλέ με τον υπολογιστή ταξιδίου που ανήκει στα έξτρα. Ευανάγνωστα, καλαίσθητα, με πορτοκαλί φωτισμό στο σκοτάδι.