LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Πρώτη Επαφή

Πρώτη Επαφή
Αποστολή: TOSCANA, Moto Guzzi Stelvio 1200 8V & NTX
Stelvio 1200 8V: Μυρίζει σπορτίφ!
Διαβάστηκε από 94067 αναγνώστες
Στην ευρύτερη περιοχή της Τοσκάνης πραγματοποίησε η Moto Guzzi την πρώτη της παρουσίαση για το 2011. Φέτος, η ιταλική εταιρεία κλείνει 90 χρόνια από την ίδρυσή της και δε θα μπορούσε να βρει καλύτερο τρόπο για να το γιορτάσει από την παρουσίαση του ανανεωμένου Stelvio, που παρουσιάζεται πιο ώριμο από ποτέ.
Το απερχόμενο Stelvio φημιζόταν για την πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά του και τα πράγματα δε θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά στην ανανεωμένη έκδοση. Πλαίσιο ­­­και αναρτήσεις συνεργάζονται άψογα για το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας και διαχειρίζονται με εξαιρετικό τρόπο τα ομολογουμένως αρκετά κιλά της κατασκευής. Οι καμπές διαγράφονται με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς ίχνος πλεύσης, ενώ στα πιο σφιχτά κομμάτια, το τεράστιο σε πλάτος τιμόνι επιτρέπει στη μοτοσικλέτα να αλλάζει πολύ γρήγορα κατεύθυνση, χωρίς να δείχνει ούτε τον όγκο της ούτε και το μεγάλο μεταξόνιο. Σε αυτό φυσικά συμβάλλει και η τοποθέτηση του στρόφαλου κατά το διαμήκη άξονα της μοτοσικλέτας, αφού η συγκεκριμένη διάταξη εξαλείφει το φαινόμενο της αδράνειας που εμφανίζεται σε μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένους στρόφαλους. Ειδικά αυτό το γνώρισμα, που χαρακτηρίζει άλλωστε όλα τα μοντέλα της Moto Guzzi, κάνει το Stelvio να θυμίζει μικρότερη μοτοσικλέτα με πιο γρήγορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και δικαιώνει με το παραπάνω το σήμα με τον αετό που κοσμεί το ρεζερβουάρ της.
Η λειτουργία του κινητήρα παρουσιάζει σαφή βελτίωση σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, με την απόκριση του ψεκασμού να είναι άμεση σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Η τρύπα που παρουσιαζόταν μεταξύ τριών και πέντε χιλιάδων σ.α.λ. έχει γεμίσει αρκετά και είναι πλέον ελάχιστα αισθητή, με την πλούσια ροπή να εμφανίζεται δυναμικά και σε αυτό το φάσμα λειτουργίας. Γενικά, ο κινητήρας δίνει την αίσθηση ότι ανεβάζει στροφές ταχύτερα σε σχέση με το παρελθόν, έχοντας παράλληλα προσθέσει περισσότερο νεύρο παντού και αυτό τον κάνει ακόμη πιο ευχάριστο. Διαφορές σε αίσθηση έχει και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εμφανίζει πιο σφιχτή και ακριβή λειτουργία και μικρότερες διαδρομές στο λεβιέ ταχυτήτων. Το μεγάλο ιταλικό on-off τα καταφέρνει πολύ καλά και στον τομέα της πέδησης. Τα φρένα αποδίδουν εξαιρετικά στην ιταλική άσφαλτο, προσφέροντας πολύ καλή αίσθηση και άπλετη δύναμη, ακόμη και όταν καλούνται να επιβραδύνουν τη μοτοσικλέτα από υψηλές ταχύτητες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ABS δεν έκανε ποτέ την εμφάνισή του, ακόμη και σε πολύ δυνατό φρενάρισμα. Όταν το προκάλεσα, ενέργησε πραγματικά την τελευταία στιγμή και έδειξε να λειτουργεί πολύ γρήγορα και αποφασιστικά. Όσο για το traction control που έφερε το ιταλικό μοντέλο, θα μπορούσε να… μην είναι καν εκεί! Η ποιότητα των δρόμων δεν του επέτρεψε να ενεργοποιηθεί ποτέ, όσο απότομα και να άνοιγε το γκάζι μέσα στη στροφή. Η μόνη ένσταση, που μένει να εξακριβωθεί κατά τη δοκιμή του Stelvio στη χώρα μας, αφορά στην άνεση από τη νέα σέλα. Το απερχόμενο μοντέλο είχε, κατά την άποψή μου, μία από τις καλύτερες σέλες για ταξίδι ανεξαρτήτως κατηγορίας, με σωστής ποιότητας και ποσότητας αφρώδες και εξαιρετική σχεδίαση για μεγαλόσωμους αναβάτες. Στο ανανεωμένο μοντέλο, τα επίπεδα της άνεσης παραμένουν υψηλά, αλλά πλέον δε σου δημιουργείται η εντύπωση ότι πάνω του μπορείς να διανύσεις δύο και τρία ντεπόζιτα συνεχόμενα. Πόσο μάλλον τώρα που με ένα γέμισμα μπορείς να κάνεις σχεδόν 450 χλμ.! Πάντως, οι πιο μικρόσωμοι δεν έδειξαν να παραπονούνται και η δοκιμή επί ελληνικού εδάφους θα ξεκαθαρίσει το θέμα μια και καλή.

 
 Γιορτή και ενηλικίωση!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Με σημαντικές αλλαγές στα σημεία
Πλαίσιο-αναρτήσεις
Φρένα
Κινητήρας
ATC: Traction Control!
Τροχοί
Stelvio 1200 8V: Μυρίζει σπορτίφ!
Stelvio ΝΤΧ 1200: Ταξιδευτής με τα όλα του!
Συμπέρασμα
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ