LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Συγκριτικό Test

Συγκριτικό Test
Suzuki GSR 750 vs Yamaha FZ8
Στην οδήγηση
Διαβάστηκε από 39442 αναγνώστες
Ταυτοσημία
Δύο ιαπωνικές μοτοσικλέτες που μοιάζουν πολύ, δύο απόψεις πάνω στη σύγχρονη, οικονομική και χρηστική γυμνή μοτοσικλέτα. Πρώτα ήρθε το Yamaha FZ8 και κατόπιν το Suzuki GSR 750. Προσπαθούν να εκπληρώσουν επιτυχημένα πολλαπλούς ρόλους, κερδίζοντας τις μάχες του αστικού πεδίου και της καθημερινής στιλάτης μετακίνησης.
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζει και τις δύο μοτοσικλέτες.
Πιο εντυπωσιακά το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του FZ8.
Παρά τον αυξημένο κυβισμό από το FZ6, ο υποκυβισμένος κινητήρας του FZ1 (που αποτελεί τη λύση της Yamaha) δε διαθέτει περισσότερους ίππους από το 600άρι. Εκεί που κάνει τη διαφορά είναι στη ροπή, καθώς στις ρεπρίζ αποδεικνύεται πολύ δυνατότερος του 600αριού της ίδιας εταιρείας. Αντίθετα, το GSR 750 διαθέτει 8 ίππους περισσότερους από το 600άρι GSR. Η Yamaha ανακοινώνει 106,2 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και η Suzuki 106 ίππους, επίσης στις 10.000 σ.α.λ. Στη ροπή, το FZ8 έχει ελαφρύ προβάδισμα στα χαρτιά με 8,4 κιλά στις 8.000 σ.α.λ., σε αντίθεση με το GSR, για το οποίο η Suzuki ανακοινώνει 8,15 κιλά στις 9.000 σ.α.λ. Αυτό γίνεται αντιληπτό και στο δρόμο, όπου το FZ8 έχει ελαφρώς καλύτερη συμπεριφορά σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, χωρίς όμως να ξεχωρίζει εντυπωσιακά. Αυτό που γίνεται αντιληπτό στο δρόμο είναι ότι οι διαφορές είναι πραγματικά πολύ μικρές μεταξύ των δύο μοτοσικλετών. Και οι δύο είναι σχετικά αδύναμες χαμηλά, και οι δύο αρπάζουν στις μεσαίες στροφές, ενώ και οι δύο προσφέρουν καλό κράτημα. Μικρές διαφορές, όπως τα σχετικά φαγωμένα Conti Road Attack που φόραγε το FZ8, σε αντίθεση με τα φρέσκα Battlax του GSR, περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Στις ανηφορικές φουρκέτες που τα οδηγήσαμε, το GSR ήταν πιο ελεγχόμενο στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού από μηδενικές στροφές, χωρίς να διώχνει πουθενά τον πίσω τροχό, ενώ το FZ8 είχε αρκετά μικρά γλιστρήματα. Ήταν τα ελαστικά; Ήταν η ελαφρώς αυξημένη ροπή και η λίγο πιο απότομη μετάδοση; Διυλίζουμε τον κώνωπα εδώ.
Δύο ιαπωνικές μοτοσικλέτες που μοιάζουν πολύ, δύο απόψεις πάνω στη σύγχρονη, οικονομική και χρηστική γυμνή μοτοσικλέτα. Πρώτα ήρθε το Yamaha FZ8 και κατόπιν το Suzuki GSR 750. Προσπαθούν να εκπληρώσουν επιτυχημένα πολλαπλούς ρόλους, κερδίζοντας τις μάχες του αστικού πεδίου και της καθημερινής στιλάτης μετακίνησης.
Ίδια ιπποδύναμη, σχεδόν ταυτόσημη ροπή, παρεμφερείς επιδόσεις, αλλά και τελική ταχύτητα.
Αυτό που μας έκανε όμως πραγματικά εντύπωση είναι το γεγονός ότι παρά τις συμβατικές λύσεις του GSR σε σχέση με το FZ8, το Suzuki τα καταφέρνει το ίδιο καλά σε sport οδήγηση, ενώ είναι και λιγότερο τραχύ στον τρόπο απόδοσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων στο FZ8 είναι σκληρό… παραδοσιακό "Yamaha", με ηχηρές αλλαγές ταχυτήτων και με την αλλαγή από νεκρά σε πρώτη να είναι ελαφρώς… ανατριχιαστική. Ταυτόχρονα, όμως, είναι θετικό και δε θα σας απασχολήσει. Το κιβώτιο του GSR είναι λιγότερο θορυβώδες, αλλά και αυτό σχετικά σφιχτό -επιφυλάσσομαι του γεγονότος ότι η μοτοσικλέτα ήταν ακόμα άστρωτη, οπότε θα υπάρξει και η σχετική βελτίωση όσο περνάνε τα χιλιόμετρα. Οι σέλες και στα δύο είναι sport, τόσο για τον αναβάτη όσο και για το συνεπιβάτη. Προσφέρουν ικανοποιητική άνεση για πόλη, δεν είναι όμως τόσο άνετες και στο ταξίδι -άλλωστε, η παντελής έλλειψη προστασίας από τον αέρα και στις δύο αποτελεί ένδειξη για τη σχετική απέχθεια που τρέφουν στο ταξίδι. Τα φρένα τώρα και στις δύο μοτοσικλέτες αποδεικνύονται υπεραρκετά για τη χρήση που προορίζονται, με άμεμπτη αίσθηση και σεβαστή δύναμη… πυρός.
Ο ψεκασμός του FZ8 είναι πολύ βελτιωμένος σε σχέση με του FZ1, όμως ακόμα και σε αυτή τη μορφή, υπάρχει ένα μικρό έστω τίναγμα από την κατάσταση "τέρμα κλειστό" στην κατάσταση "τέρμα ανοικτό", που ίσως ενοχλήσει σε διαδρομή με συνεχείς, κλειστές, "στραμπουληχτές" στροφές. Αντίθετα, οι διπλές πεταλούδες στο GSR δίνουν καλύτερο αποτέλεσμα, χωρίς παρατράγουδα στο συνεχές άνοιξε-κλείσε-άνοιξε του γκαζιού.

 
 Η μάχη της καθημερινότητας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αισθητική
Στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ