Μαζί τους θα ταξιδέψετε παντού, ακόμα και εκεί που τελειώνει ο δρόμος. Ικανές τόσο σε ασφάλτινες όσο και σε χωμάτινες διαδρομές, οι μοτοσυκλέτες On-Off 1000 κυβικών αποτελούν αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο χρηστικές κατηγορίες μοτοσικλετών για τους δρόμους της χώρας μας.
Το Multistrada 950 είναι μια μοτοσυκλέτα που μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο, υποπλαίσιο και ψαλίδι με το 1200 Enduro, παντρεμένα με τον κινητήρα από το Hypermotard. Συνδυάζει την άνεση, το στυλ και τις επιδόσεις με την ευκολία στην οδήγηση. Στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα πιο προσιτό μοντέλο, που θα εξακολουθεί να προσφέρει την απαραίτητη εμπειρία Multistrada. Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος Testastretta, έχει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και χωρητικότητα 937 κυβικών. Οι νέες δεσμοδρομικές κεφαλές κυλίνδρων αποδίδουν σχέση συμπίεσης 12,6:1 από 13,1:1. Τα σώματα της πεταλούδας είναι πλέον στα 53 χιλιοστά, ενώ ο εγκέφαλος της Bosch έχει νέο χάρτη ανάφλεξης για κάθε ένα από τα τέσσερα Riding modes, που είναι διαθέσιμα μέσω του ride by wire γκαζιού. Η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 113 ίππους στις 9.000σαλ. με μέγιστη ροπή 9,7 κιλών στις 7.750σαλ. Περισσότερο από το 80% της διαθέσιμη ροπής, είναι διαθέσιμο από τις 3.500 έως τις 9.500 σαλ. και παρουσιάζει αρκετά καλή διασπορά για κινητήρα V-Twin. Στο Urban και το Enduro mode, η απόδοση μειώνεται στους 75 ίππους. Διαθέτει τέσσερα Riding modes, με 3 επίπεδα ABS, καθώς και 8 επίπεδα Traction. Η χρήση του 950 ως καθημερινή μοτοσυκλέτα είναι μέσα στο range των δυνατοτήτων του και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Το φαρδύ τιμόνι που κόβει αρκετά, σε συνδυασμό με τις compact διαστάσεις, κάνουν τη μοτοσυκλέτα να ελίσσεται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα μέσα στην κίνηση της πόλης. Το 950 είναι αρκετά ομαλό στις χαμηλές ταχύτητες, παρόλη την απουσία του μεταβλητού χρονισμού. Καταφέρνει και συγκεντρώνει όλα τα δυναμικά και ιδιαίτερα στοιχεία, από τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς, ενώ η μικρότερη αλλά αρκετή ιπποδύναμη και η αυξημένη πρακτικότητα και ευχρηστία, το καθιστούν ενδεδειγμένη λύση για καθημερινή χρήση και για ταξίδια με περιπετειώδεις προορισμούς. Με τιμή και εξοπλισμό που αγχώνει τον ανταγωνισμό, το νέο Multistrada 950 είναι μια συναρπαστική μοτοσυκλέτα, που θα την ευχαριστηθεί ο αναβάτης περισσότερο από το 1200, καθώς δεν θέτει περιορισμούς.
Honda CRF 1000 Africa Twin DCT: 16.090 ευρώ
Η έκφραση σαν να την οδηγάς χρόνια περιγραφεί την αίσθηση που εισπράττει κανείς όταν κάθεται στην νέα Africa. Η Honda τόλμησε να ενσωματώσει το σύστημα DCT σε On-Off και με την πληθώρα των ρυθμίσεων που προσφέρει για τους αυτοματισμούς και επί μέρους ηλεκτρονικά της συστήματα, δίνει στον οδηγό της την δυνατότητα να προσαρμόσει με ακρίβεια την μοτοσικλέτα στις εκάστοτε συνθήκες. O κινητήρας είναι δικύλινδρος και η απόδοση του ανέρχεται στους 94 ίππους στις 7.500σ.α.λ. και στα 10 kg-m ροπής στις 6.000σ.α.λ. Σκοπός δεν είναι η εκρηκτικότητα αλλά η εκπληκτική ελαστικότητα του και η γραμμική & γεμάτη απόδοση του σε όλο το φάσμα των στροφών. Η Africa δομείται γύρω από ένα ατσάλινο ημί-διπλο κλειστό πλαίσιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευελιξία για την πόλη, την σταθερότητα στο ταξίδι (με συνεπιβάτη και αποσκευές) και την στιβαρότητα και την αντοχή στο χώμα. Σε ότι αφορά στις αναρτήσεις, η Honda δεν «τσιγκουνεύτηκε», εξοπλίζοντας το Africa με πλήρως ρυθμιζόμενο USD πιρούνι της Showa μπροστά και μονό αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας πίσω, επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο. Στα φρένα δύο πλευστοί «wave» δίσκοι 310 χλστ. μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες και μονός επίσης «wave» δίσκος 256 χλστ, με μονή δαγκάνα πίσω, συμπληρώνουν την εικόνα. Η αίσθηση που σου δίνει η Africa είναι ότι πρόκειται για μια ελαφρύτερη και μικρότερη μοτοσικλέτα. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό της ζύγισμα και την «αύρα φιλικότητας» που αποπνέει, μπορεί να κινηθεί με άνεση και χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό της, σε οποιοδήποτε ασφάλτινο πεδίο. Στην πόλη ελίσσεται με χαρακτηριστική άνεση ανάμεσα στα αυτοκίνητα, με την ψηλή θέση οδήγησης να προσφέρει πλήρη επόπτευση και τις αναρτήσεις να «σιδερώνουν» τα πάντα. Στο ταξίδι είναι εντυπωσιακά σταθερή, ενώ εξίσου εύκολα και χωρίς κόπο μπορεί να οδηγηθεί με γρήγορους ρυθμούς σε δρόμους με στροφές. Έτσι εκπληρώνει επάξια τους στόχους της και συνεχίζει στο δρόμο που έχει χαράξει το όνομα Africa Twin.
KTM 1090 Adventure: 13.990 ευρώ
Η Αυστριακή εταιρία χρησιμοποίησε την ίδια αλάνθαστη συνταγή, στην κατασκευή μοτοσυκλετών που προσφέρουν περιπετειώδη χαρακτηριστικά και φρόντισε να την βελτιώσει στα σημεία, κάνοντάς την συνολικά καλύτερη. Στα σωθικά του 1090 βρίσκεται ο γνωστός δικύλινδρος LC8, αλλά πλέον αποδίδει 125 ίππους στις 8.500σαλ και 10,9kg ροπής στις 6.500σαλ. 30 επιπλέον ίπποι από το απερχόμενο μοντέλο και μάλιστα σε καιρούς που οι κανονισμοί του Euro4 είναι αυστηροί, δεν το λες και λίγο! Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο σε συνδυασμό με το σετ αναρτήσεων και το ελαφρύ αλουμινένιο ψαλίδι, προσφέρουν αυξημένη ακαμψία και σταθερότητα. Η WP είναι και εδώ η επιλογή της Αυστριακής εταιρίας για να εξοπλίσει το μοντέλο της. Ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών, που δεν δέχεται ρυθμίσεις, εδράζει στον μπροστά άξονα. Μπορεί να ξενίσει κάποιους η απουσία επιλογής ρυθμίσεων, όμως πιστέψτε μας, το 1090 συμπεριφέρεται ιδανικά σε κάθε περίσταση, κάνοντας την όποια επιλογή ρύθμισης να μοιάζει περιττή. Πίσω έχει τοποθετηθεί ένα μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς. Στον τομέα της πέδησης, δύο δίσκοι 320 χιλιοστών συνεργάζονται με δαγκάνες 4 εμβόλων της Brembo, ενώ πίσω ένας μονός δίσκος 267 χιλιοστών συνεργάζεται με διπίστονη δαγκάνα. Το δικάναλο ABS της Bosch 9M+ είναι πάντα έτοιμο να αναλάβει δράση σε περιπτώσεις που παραστεί ανάγκη. Το αρχικό δάγκωμα είναι ικανοποιητικό, ενώ η δύναμη είναι επαρκής για να σε σταματήσει σε κάθε περίπτωση. Η ατόφια αίσθηση που αποκομίζεις είναι υπέρμετρα απολαυστική και σε ταξιδεύει μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον του ανταγωνισμού. Περισσότερη διασκέδαση χωρίς παραχωρήσεις. Το 1090 είναι μια μοτοσυκλέτα, που απευθύνεται σε αναβάτες που αναζητούν ένα πολυεργαλείο για κάθε χρήση, αφού μπορεί να κινηθεί με την ίδια άνεση τόσο στο βουνό και τη θάλασσα, όσο στην πόλη και τα ταξίδια. Η ατόφια αίσθηση που αποκομίζεις είναι υπέρμετρα απολαυστική και σε ταξιδεύει μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον του ανταγωνισμού.
Suzuki V-Strom 1000: 13.295 ευρώ
Το V-Strom 1000 είναι μια adventure μοτοσυκλέτα με ασφάλτινο κυρίως προσανατολισμό, και με βασικά χαρακτηριστικά την πολυχρηστικότητα και τον ροπάτο κινητήρα. Ο δικύλινδρος V των 1.037 κυβικών τίθεται σε λειτουργία με ένα στιγμιαίο πάτημα του κουμπιού, χάρη στο σύστημα easy start της Suzuki. Πλέον καλύπτει και τις προδιαγραφές euro 4, χωρίς όμως να υστερεί σε δύναμη, αποδίδοντας 100 ίππους στις 8.000σαλ. και 10,5 κιλά ροπής στις 4.000σαλ. Τα ηλεκτρονικά έκαναν και εδώ την εμφάνιση τους, αφού πέρα από το Traction Control 3 θέσεων, υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης (low rpm assist). Ανεβαίνουν αυτόματα οι στροφές όσο χρειάζεται, ώστε να ξεκινάς πάντα χωρίς το φόβο ενός σβησίματος. Το πλαίσιο συνεχίζει τη φιλοσοφία των V-Strom και είναι αλουμινένιο περιμετρικό δύο δοκών με αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Στον τομέα των αναρτήσεων συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ με ρυθμίσεις για την απόσβεση συμπίεσης, επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου και ένα αμορτισέρ με μοχλικό, επίσης ρυθμιζόμενο ως προς την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση του ελατηρίου, που μπορεί να γίνει πολύ εύκολα χωρίς εργαλεία. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν 2 τετραπίστονες δαγκάνες της tokico μπροστά με δίσκους 310 χιλ και μια διπίστονη δαγκάνα πίσω με δίσκο 260χιλ. που συνεργάζονται για πρώτη φορά με σύστημα cornering ABS. Μέσω του συστήματος IMU της Bosch, υπολογίζονται όλες οι παράμετροι, ώστε να μπορείς να φρενάρεις με ασφάλεια ακόμα και υπό κλίση, επωφελούμενος και από το σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Δεν χρειάζεται να σε απασχολεί πώς θα πας, αλλά πού θα πας αφού το V-strom 1000, είναι ικανό να σε ταξιδέψει με άνεση παντού. Μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες Off Road, τον τουριστικό χαρακτήρα ή την ιπποδύναμη που έχουν κάποιοι ανταγωνιστές της κατηγορίας, αλλά έχει ό,τι ακριβώς χρειάζεται, ώστε να αποτελεί τη χρυσή τομή. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που έχει αγαπηθεί τόσο από το μοτοσυκλετιστικό κοινό.
Αν εξαιρέσουμε τις ρεπρίζ ταχυτήτων σε συνδιασμό με άνεση που προσφέρουν τα 1000άρια on/off δεν προσφέρουν τίποτε παραπάνω κατά την προσωπική μου γνώμη. Παντού μπορείς να πας και με άλλα μηχανάκια πολύ ποιο οικονομικά και σε κατανάλωση και σε συντήρηση και στην απόκτηση τους.
Εδώ έχεις αύθονη ροπή που αν δεν ξέρεις πως να την χειριστείς απλά θα πέσεις στον πρώτο κακοτράχαλο δρόμο. Τόσο απλά. Πρέπει να πας σιγά αν δεν ξέρεις. Και οκ. Αν σου πέσει ένα μηχανάκι 15000 ευρώ (από αυτά που έχει το άρθρο) δεν θα πάθει τίποτε ούτε εσύ ούτε η μοτοσυκλέτα. Θα πάθει η τσέπη που τα ανταλλακτικά τους είναι φωτιά και λαύρα για να αντικαταστήσεις πλαστικά μόνο.
Για παράδειγμα προτιμώ ένα aprilia mana 850 gt για παντού που κοστίζει πολύ λιγότερο έχει σχεδόν τις ίδιες επιδόσεις και ρεπρίζ, ανέσεις τις ίδιες και σίγουρα στον άπειρο οδηγό ίδια αποτελέσματα και σε κακοτράχαλο δρόμο.
Αυτή φυσικά είναι η δική μου άποψη και απλά άλλος ένας σχολιασμός.
Αν εξαιρέσουμε τις ρεπρίζ ταχυτήτων σε συνδιασμό με άνεση που προσφέρουν τα 1000άρια on/off δεν προσφέρουν τίποτε παραπάνω κατά την προσωπική μου γνώμη. Παντού μπορείς να πας και με άλλα μηχανάκια πολύ ποιο οικονομικά και σε κατανάλωση και σε συντήρηση και στην απόκτηση τους. Εδώ έχεις αύθονη ροπή που αν δεν ξέρεις πως να την χειριστείς απλά θα πέσεις στον πρώτο κακοτράχαλο δρόμο. Τόσο απλά. Πρέπει να πας σιγά αν δεν ξέρεις. Και οκ. Αν σου πέσει ένα μηχανάκι 15000 ευρώ (από αυτά που έχει το άρθρο) δεν θα πάθει τίποτε ούτε εσύ ούτε η μοτοσυκλέτα. Θα πάθει η τσέπη που τα ανταλλακτικά τους είναι φωτιά και λαύρα για να αντικαταστήσεις πλαστικά μόνο. Για παράδειγμα προτιμώ ένα aprilia mana 850 gt για παντού που κοστίζει πολύ λιγότερο έχει σχεδόν τις ίδιες επιδόσεις και ρεπρίζ, ανέσεις τις ίδιες και σίγουρα στον άπειρο οδηγό ίδια αποτελέσματα και σε κακοτράχαλο δρόμο. Αυτή φυσικά είναι η δική μου άποψη και απλά άλλος ένας σχολιασμός.