Δείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να μην χάσετε την πρόσφυση, οδηγώντας το δίκυκλό σας, διαβάζοντας κατάλληλα τις επικρατούσες συνθήκες!
Με την πιο απλή ανάλυση, η πρόσφυση της μοτοσυκλέτας είναι αποτέλεσμα της επιφάνειας επαφής των ελαστικών μας, με το οδόστρωμα. Ωστόσο, φυσικά, όλα όσα συντελούν στην παρεχόμενη πρόσφυση είναι αρκετά περισσότερα. Φυσικά, τα χαρακτηριστικά των ελαστικών, οι πιέσεις τους αλλά και το οδόστρωμα παίζουν κύριο ρόλο, αλλά σήμερα θα δούμε ότι και ο αναβάτης συμβάλλει στην διατήρηση της πρόσφυσης!
Πως το κάνει αυτό; Ένας αναβάτης μπορεί να μάθει να «διαβάζει» την πρόσφυση της μοτοσυκλέτας του, ανάλογα με τον δρόμο και τις συνθήκες. Μάλιστα, υπάρχουν κάποιες δεξιότητες τις οποίες, αν αναπτύξει ο αναβάτης, μπορεί να οδηγήσει πολύ ασφαλέστερα, ότι και αν γίνει!
Ας δούμε μερικά tips και κόλπα που μπορούν να βοηθήσουν τον αναβάτη να «διαβάζει» την πρόσφυση που έχει ή θα έχει, όπως οδηγεί!
1) Σωστό διάβασμα του οδοστρώματος: Πάρα πολλές φορές, ο δρόμος δίνει ολοφάνερα σημάδια σχετικά με το αν «κρατάει» ή όχι. Ένας δρόμος που οπτικά «γυαλίζει» και αντανακλά πολύ φως προς τα επάνω μας, μπορούμε ασφαλώς να θεωρήσουμε ότι έχει και πρόσφυση… γυαλί, όπως λέμε. Ή με άλλα λόγια, ανεπαρκή. Ένας ματ δρόμος, ομαλός στην όψη, σημαίνει ότι πιθανότατα παρέχει αρκετή τριβή για να επιτύχουμε ικανοποιητική πρόσφυση. Μία πολύ σκούρα και πιθανότατα κολλώδης άσφαλτος σημαίνει ότι είναι φρεσκοστρωμένη και πιθανόν να μην έχει στεγνώσει καλά, άρα χρειάζεται προσοχή! Αντίστοιχα σημάδια μας δίνουν και οι λευκές διαγραμμίσεις: Αν είναι πολύ έντονες και παχείς, σημαίνει ότι είναι φρεσκοβαμμένες, συνεπώς γλιστρούν περισσότερο.
2) Διάβασμα του περιβάλλοντος, και πως πιθανόν αυτό επηρεάζει το δρόμο: Πολλές φορές, αιτίες κακής πρόσφυσης δεν εντοπίζονται αποκλειστικά και μόνο στο οδόστρωμα. Εξωτερικοί παράγοντες μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα, μολύνοντας την άσφαλτο και δημιουργώντας κινδύνους. Ένας αναβάτης μπορεί να μάθει να διαβάζει το περιβάλλον, ώστε να είναι προετοιμασμένος για πιθανό κίνδυνο. Για παράδειγμα, κοντά σε μια ισόπεδη οικοδομή, πιθανόν να υπάρχει χώμα στο δρόμο. Κοντά σε ένα ατύχημα, ίσως υπάρχουν λάδια ή υγρά. Επίσης, κονά σε οδικά εργα, μπορεί να υπάρχουν πρόσφατες κίτρινες διαγραμμίσεις ή μεταλλικές πλάκες, που… γλυστράνε πολύ! Αν ο αναβάτης διαβάζει τα σημάδια πιο γρήγορα, είναι και πιο ασφαλής!
3) Σωστή «ανάγνωση» της μοτοσυκλέτας: Αυτή είναι μια ικανότητα την οποία κάθε αναβάτης πρέπει να αναπτύξει. Έγκειται στο να καταλαβαίνει κανείς, την κατάσταση πρόσφυσης ενός ελαστικού κατά την διάρκεια της οδήγησης, και συνολικά της ίδιας της μοτοσυκλέτας. Έτσι, ένας μοτοσυκλέτιστής θα μπορέσει αν αντιδράσει έγκαιρα και καλύτερα, αν αισθανθεί π.χ. ότι το εμπρός ελαστικό γλιστρά ελαφρώς ή έχει «αποφορτιστεί», αν οδηγεί φορτωμένος ή και με δικάβαλο. Κάπως έτσι μπορεί να κατανοήσει αν, σε βρεγμένο οδόστρωμα, το πίσω ελαστικό τείνει να γλιστρήσει στο γκάζι, και να προσαρμόσει ανάλογα την οδήγησή του. Μην ξεχνάμε ότι, σε περιπτώσεις αμφίβολης πρόσφυσης, οι ομαλοί χειρισμοί είναι απαραίτητοι!