Η Αυστριακή εταιρία χρησιμοποίησε την ίδια αλάνθαστη συνταγή, στην κατασκευή μοτοσυκλετών που προσφέρουν περιπετειώδη χαρακτηριστικά και φρόντισε να την βελτιώσει στα σημεία, κάνοντάς την συνολικά καλύτερη. Στα σωθικά του 1090 βρίσκεται ο γνωστός δικύλινδρος LC8, αλλά πλέον αποδίδει 125 ίππους στις 8.500σαλ και 10,9kg ροπής στις 6.500σαλ. 30 επιπλέον ίπποι από το απερχόμενο μοντέλο και μάλιστα σε καιρούς που οι κανονισμοί του Euro4 είναι αυστηροί, δεν το λες και λίγο!
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο σε συνδυασμό με το σετ αναρτήσεων και το ελαφρύ αλουμινένιο ψαλίδι, προσφέρουν αυξημένη ακαμψία και σταθερότητα. Η WP είναι και εδώ η επιλογή της Αυστριακής εταιρίας για να εξοπλίσει το μοντέλο της. Ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών, που δεν δέχεται ρυθμίσεις, εδράζει στον μπροστά άξονα. Μπορεί να ξενίσει κάποιους η απουσία επιλογής ρυθμίσεων, όμως πιστέψτε μας, το 1090 συμπεριφέρεται ιδανικά σε κάθε περίσταση, κάνοντας την όποια επιλογή ρύθμισης να μοιάζει περιττή. Πίσω έχει τοποθετηθεί ένα μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς.
Στον τομέα της πέδησης, δύο δίσκοι 320 χιλιοστών συνεργάζονται με δαγκάνες 4 εμβόλων της Brembo, ενώ πίσω ένας μονός δίσκος 267 χιλιοστών συνεργάζεται με διπίστονη δαγκάνα. Το δικάναλο ABS της Bosch 9M+ είναι πάντα έτοιμο να αναλάβει δράση σε περιπτώσεις που παραστεί ανάγκη. Το αρχικό δάγκωμα είναι ικανοποιητικό, ενώ η δύναμη είναι επαρκής για να σε σταματήσει σε κάθε περίπτωση. Οι τροχοί 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω αγκαλιάζονται από τα πολύ καλά Metzeler Tourance Next, μια επιλογή που μας βρίσκει σύμφωνους. Η ατόφια αίσθηση που αποκομίζεις είναι υπέρμετρα απολαυστική και σε ταξιδεύει μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον του ανταγωνισμού. Περισσότερη διασκέδαση χωρίς παραχωρήσεις.
Το 1090 είναι μια μοτοσυκλέτα, που απευθύνεται σε αναβάτες που αναζητούν ένα πολυεργαλείο για κάθε χρήση, αφού μπορεί να κινηθεί με την ίδια άνεση τόσο στο βουνό και τη θάλασσα, όσο στην πόλη και τα ταξίδια. Η ατόφια αίσθηση που αποκομίζεις είναι υπέρμετρα απολαυστική και σε ταξιδεύει μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον του ανταγωνισμού. Δεν χρησιμοποιεί ένα σωρό ηλεκτρονικά και ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, που αφαιρούν μέρος της οδηγικής εμπειρίας, παρά μόνο τα απαραίτητα και σε επιστρέφει στα μονοπάτια της πραγματικής old school οδήγησης. Περισσότερη διασκέδαση χωρίς παραχωρήσεις.