4 μεσαία scooter με την χαμηλότερη κατανάλωση

4 μεσαία scooter με την χαμηλότερη κατανάλωση

- Τιμές κοντά στα 5 χιλιάρικα για 3 από τα μοντέλα της λίστας
- Κατανάλωση στα μόλις 3,5λ/100χλμ σημείωσε η νέα Vespa GTS 310
- Με αποδόσεις από 25 άλογα και πάνω θα σε πάνε όπου ζητήσεις
- Πλούσιος εξοπλισμός ασφαλείας και άνεσης, ειδικά στα Zontes

KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400

Τιμές κοντά στα 5 χιλιάρικα για 3 από τα μοντέλα της λίστας

Τα scooter έχουν κατακλύσει τους δρόμους της Ελλάδας, καθώς η συνεχής όξυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και η ανάγκη για πρακτικότητα και σβελτάδα στην καθημερινότητα, ωθεί όλο και περισσότερους αναβάτες σε αυτή την κατηγορία. Στα μεσαία κυβικά μάλιστα, τα scooter έχουν αρκετή δύναμη ώστε να μην νιώθεις ότι δεν έχεις γκάζι, ενώ είναι επίσης πολύ οικονομικά στην χρήση. Συγκεντρώσαμε στην λίστα μας τα 4 scooter που έχουμε μετρήσει, από 300 έως 350cc αυστηρά, με τις χαμηλότερες καταναλώσεις. Το πιο οικονομικό εξ` αυτών είναι το ισχυρό Zontes D350 που μπήκε δυνατά στην αγορά με τιμή στα μόλις 4.795 ευρώ. Ακολουθεί ένα μοντέλο επίσης της Zontes που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, το E350 στα 5.295 ευρώ και το βάθρο κλείνει με το DTX 360 της Kymco στα 5.495 ευρώ. Περνώντας σε ένα μοντέλο με υψηλό πρεστίζ και καθαρά ιταλικά γονίδια, η νέα Vespa GTS 310 Super Sport έρχεται στα 6.999 ευρώ. Ο διαχρονικός σχεδιασμός της έχει σαγηνέψει πλειάδες μοτοσυκλετιστών ανά τα έτη και η μακροσκελής ιστορία της (που συνεχίζεται), σε συνδυασμό με την αξιοπιστία της, σημαίνει πως κρατά εξαιρετικά την μεταπωλητική της αξία.
 

Κατανάλωση στα μόλις 3,5λ/100χλμ σημείωσε η νέα Vespa GTS 310

Μάρκα Τιμή Κυβικά Ισχύς - Ροπή Hp/Nm Ρεζερβουάρ 0 - 100 (s) Κατανάλωση (λτ.)
PIAGGIO VESPA GTS 310 SS   310 25 / 29 8,5 11,4 3,5
ZONTES D350   349 37 / 38 12 8,2 3,8
KYMCO DT X360   321 28,6 / 29,3 12.5 10,3 3,8
ZONTES E 350   349 37 / 38 16,5 9,8 4
Σε μία δοκιμή που πολύ πρόσφατα πραγματοποιήσαμε και δεν έχει τυπωθεί ακόμα σε τεύχος, η ολοκαίνουρια Vespa GTS 310 με τον αναβαθμισμένο κινητήρα 310cc που πληροί τις Euro5+ προδιαγραφές, έγραψε κατανάλωση μόλις 3,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, ένα εξαιρετικό νούμερο για την κατηγορία. Ακολουθούν τα Zontes D350 και το Kymco DTX 360 με κατανάλωση 3,8λ/100χιλιόμετρα, με την κατάταξή τους να δικαιολογείται από την αρκετά υψηλότερη ιπποδύναμη του Zontes στα 37 άλογα με την ίδια κατανάλωση. Τέλος το πιο πληθωρικό και GT scooter Zontes E 350 έγραψε κατανάλωση 4λ/100χλμ στην δοκιμή μας, μία αρκετά καλή επίδοση που το καθιστά οικονομικό στην καθημερινότητα. Αυτό μάλιστα έχει ταυτόχρονα και το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ στα 16,5 λίτρα, προσδίδοντάς του μία αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα. Μπορείς λοιπόν να κάνεις ολόκληρο ταξίδι γεμίζοντας το ρεζερβουάρ μόνο στην εκκίνηση, ενώ στην καθημερινότητα θα επισκέπτεσαι το βενζινάδικό 2-3 φορές το μήνα.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Με αποδόσεις από 25 άλογα και πάνω θα σε πάνε όπου ζητήσεις

Η ισχύς των scooter σε αυτά τα κυβικά, είναι και ο λόγος που πολλοί τα επιλέγουν, καθώς χρειάζονται αυτή την παραπάνω ώθηση σε σχέση με τα 125άρια, ώστε να μπορούν να είναι άνετοι στο δικάβαλο ή σε ένα κοντινό ταξίδι και να έχουν σβέλτες επιταχύνσεις, χωρίς δραματική διαφορά στην κατανάλωση και το κόστος χρήσης. Τα πιο δυνατά από τα 4 είναι τα E350 και D350 της Zontes που αποκτούν τον ίδιο μονοκύλινδρο κινητήρα 349cc με ισχύ 37 ίππων και ακολουθούνται από το Kymco στα 28,6 άλογα και τέλος την Vespa με 25 άλογα και τον χαμηλότερο κυβισμό στα 310cc. Το D350 σαν scooter επιδόσεων, κατάφερε να φτάσει τα 100χλμ/ω στις μετρήσεις μας σε μόλις 8,2 δευτερόλεπτα από στάση, ένα εξαιρετικό νούμερο και φυσικά χάρη στο χαμηλότερό του βάρος είναι πιο γρήγορο από το E350 που έχει τον ίδιο κινητήρα αλλά φτάνει τα 100χλμ/ω σε 9,8 δευτερόλεπτα. Στην ίδια μέτρηση το Kymco "έγραψε" 10,3 δευτερόλεπτα, ενώ λίγο πιο πίσω ακολουθεί η Vespa με 11,4 δευτερόλεπτα. Αυτά τα scooter έχουν αρκετή δύναμη ώστε να κινηθούν αξιοπρεπώς στην εθνική οδό με ταχύτητα πάνω από 100χλμ/ω, ενώ ακόμα και στο δικάβαλο δεν θα νιώσεις ότι εκλείπουν σε επιτάχυνση. Μπορούν λοιπόν να σε ταξιδέψουν αξιοπρεπώς και εκτός πόλης σε κοντινές εξορμήσεις, ώστε να μην περιορίζεσαι με ένα δίκυκλο που κάνει μόνο μία δουλειά, όπως το 125άρι για παράδειγμα το commuting.
 

Πλούσιος εξοπλισμός ασφαλείας και άνεσης, ειδικά στα Zontes

Η πρακτικότητα και η ευκολία που προσφέρουν τα scooter, κακά τα ψέματα δεν συγκρίνονται με τα δίκυκλά καμίας άλλης κατηγορίας και αυτός είναι ο λόγος που όπως είδαμε στις ταξινομήσεις ολόκληρου του 2024, πουλήθηκαν 3,5 φορές περισσότερα scooter από ότι μοτοσυκλέτες. Έχουν μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τη σέλα και μεταξύ των 4 πιο συγκεκριμένα, το Ε350 έχει τον μεγαλύτερο στα 51 λίτρα, έχουν Traction Control και ABS εκτοξεύοντας την ασφάλεια του αναβάτη και κατατάσσονται στην Α2 κατηγορία. Είναι ιδανικά και για νέους αναβάτες, διότι έχουν προσεγγίσιμη ισχύ, είναι εύκολα στην οδήγηση λόγω απουσίας συμπλέκτη και ταχυτήτων και "συγχωρούν" λάθη. Διαθέτουν Keyless σύστημα κλειδώματος, LED φωτιστικά σώματα και ψηφιακές οθόνες. Το κάθισμά τους και η θέση οδήγησης σε στυλ πολυθρόνας, σου επιτρέπει να οδηγάς ακούραστα όλη την ημέρα και το DTX της Kymco που κατατάσσεται στην Adventure Scooter κατηγορία έχει ελαστικά ελαφρώς μικτής χρήσης. Εσύ ποιο από αυτά τα πολύ διαφορετικά σε όψη scooter με κατανάλωση 3,5-4λ/100χλμ θα επέλεγες για τις μετακινήσεις σου;