Είναι από τα πιο εύκολα πράγματα στην οδήγηση και όμως πολλοί τα αφήνουν να πιάσουν αράχνες! Φυσικά μιλάμε για τα φλας και για τους επικίνδυνους που δεν τα χρησιμοποιούν!
«έλα μωρέ, βλέπω, ξέρω εγώ πως να αλλάξω λωρίδα» και πολλά άλλα είναι στο μυαλό όλων αυτών που συνειδητά επιλέγουν να μην βγάζουν φλας. Η άλλη κατηγορία που δεν ανάβουν φλας, είναι οι άπειροι οδηγοί που το ξεχνάνε ή πρώτα στρίβουν και μετά βγάζουν φλας, πολύ μεγάλο πρόβλημα για όλους φυσικά και αυτοί, για τους οποίους θα πρέπει να υπάρξουν κυρώσεις ώστε να είναι συγκεντρωμένοι 100% στην οδήγηση. Γιατί έχει επικρατήσει στην Ελλάδα, πως ο καλός οδηγός δεν χρειάζεται να βγάλει φλας; Γιατί οι επαγγελματίες οδηγοί (ή μέρος τους, δεν είναι όλοι ίδιοι) δεν θεωρούν σημαντική τους προτεραιότητα το Φλας;
Αλήθεια πόσα ατυχήματα θα είχαμε γλυτώσει, αν το ποσοστό αυτών που ανάβουν το φλας ήταν πολύ μεγαλύτερο;
Για όνομα του Θεού χρησιμοποιείστε τα φλας! Δεν είναι απλά για ομορφιά!
Είμαι από τους ανθρώπους που το δίπλωμα του έχει σφραγίδα ικανότητας οδήγησης σε 4 από τις 5 κατηγορίες. Οδηγάω σε καθημερινή βάση μοτοσυκλέτα και αυτοκίνητο για τις οικογενειακές υποχρεώσεις μου, ενώ έχω βρεθεί πίσω από το τιμόνι φορτηγών και λεωφορείων. Ανεξαρτήτως λοιπόν τον όγκο του οχήματος που «καβαλάω», αν ο απέναντι ή μπροστά οδηγός είναι από αυτούς που έχουν το φλας για ομορφιά, δεν θα το ανοίξει. Αυτό με εξοργίζει και ταυτόχρονα με απογοητεύει, διότι θέτει σε κίνδυνο εμένα, την οικογένεια μου, τους γύρω οδηγούς και φυσικά τον ίδιο τον ασυνείδητο. Είναι εκνευριστικό γιατί θυμάμαι πάντα τους δασκάλους οδήγησης να μου τονίζουν πόσο σημαντικό είναι το φλας για να ενημερώνω τους γύρω μου και πως μπορεί να με σώσει από δυσάρεστες καταστάσεις. Μάλιστα μια φορά τράκαρα με τη μοτοσυκλέτα μου, επειδή ο άλλος δεν είχε έστριψε χωρίς να ανάψει φλας κι εγώ βρέθηκα στο καπό!
Σε όλους έχει συμβεί
Σίγουρα δεν είναι μόνο εγώ που σκέφτομαι έτσι. Μπορεί να φαίνομαι υπερβολικός, αλλά πόσες φορές έχεις πέσει στα φρένα επειδή ο άλλος έστριψε χωρίς κανένα σημάδι ή αναγκάστηκες να κάνεις προσευχή επειδή το αυτοκίνητο άλλαξε λωρίδα με το έτσι θέλω και χωρίς φλας. Φαντάζομαι αρκετές διότι όλοι στην ίδια χώρα κυκλοφορούμε, οπού δυστυχώς η οδηγική παιδεία δεν είναι και στα καλύτερα της.Ίσως να έχεις εμπλακεί και σε παρόμοιο με μένα ατύχημα.
Δεν φταίμε εμείς για την δικιά σας αναποφασιστικότητα
Μεγάλο πρόβλημαδημιουργούν και εκείνοι που πηγαίνουν στη μεσαία ή αριστερή λωρίδα με το πάσο τους επειδή νομίζουν ότι ο δρόμος τους ανήκει,όμως δεν συγκρίνονται με αυτούς που δεν ανοίγουν το φλας, βάζοντας σε κίνδυνο τους τριγύρω τους, αλλά κυρίως τους μοτοσυκλετιστές. Δεν είναι δικό μας πρόβλημα η δικιά σας αργοπορία ή αναποφασιστικότητα. Αν δεν ξέρεις που να στρίψεις, καλύτερα είναι να κάτσεις για λίγο στην άκρη και να συμβουλευτείς κάποιον χάρτη, πάρα να δεις τελευταία στιγμή το στενό που ψάχνεις κι «όποιον πάρει ο Χάρος». Φυσικά, υπάρχει και το θέμα των οδηγών που ανάβουν πολύ νωρίς ή ξεχνούν το φλας αναμμένο, ειδικά στις μοτοσυκλέτες, αφήνοντας όλους τους υπόλοιπους να μαντεύουμε πότε ακριβώς και πού τελικά θα στρίψουν.
Δεν μπορεί ένας αναβατής ή οδηγός να ορίζεται σαν καλός αν δεν ανάβει τα φλας, διότι το 99% του «καλού οδηγού» έχει να κάνει με την πρόβλεψη και την επικοινωνία με τους άλλους οδηγούς. Η μη χρήση τους ουσιαστικά υποδηλώνει ότι ο οδηγός αδιαφορεί για τους γύρω του ή ότι δεν έχει το νου στο δρόμο, χαζεύοντας παραδείγματος χάρη στην οθόνη του κινητού σου. Και στις 2 περιπτώσεις είναι επικίνδυνος. Μάλιστα είναι ακόμα πιο εκνευριστικό αν αναλογιστούμε ότιη χρήση των φλας κατατάσσεται ως ένα από τα ευκολότερα μέρη της οδήγησης ενός αυτοκινήτου.
Δεν παίζει ρόλο το υπόβαθρο
Η συγκεκριμένη κακή συνήθεια δεν έχει να κάνει αν ο άλλος οδηγάει μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο, προσιτή μάρκα ή πανάκριβη ή αν είναι συγκεκριμένος επαγγελματίας. Είναι στο DNA μερικών ανθρώπων, οι οποίοι διακατέχονται από «ωχ αδερφισμό» και έλλειψη υπευθυνότητας. Όμως πρέπει όλοι να γνωρίζουμε, ότι στο δρόμο όλοι παίζουμε με τους ίδιους κανόνες και κανείς δεν είναι πιο σημαντικός από τον άλλο.
Εσένα ποια είναι η γνώμη σου για όσους δεν ανάβουν τα φλάς;
Γιατί έχει επικρατήσει στην Ελλάδα, πως ο καλός οδηγός δεν χρειάζεται να βγάλει φλας; Γιατί οι επαγγελματίες οδηγοί (ή μέρος τους, δεν είναι όλοι ίδιοι) δεν θεωρούν σημαντική τους προτεραιότητα το Φλας;
Αλήθεια πόσα ατυχήματα θα είχαμε γλυτώσει, αν το ποσοστό αυτών που ανάβουν το φλας ήταν πολύ μεγαλύτερο;