Τα 150άρια scooter γεννήθηκαν με σκοπό να εκπληρώσουν την αστική μετακίνηση, όσο πιο άνετα και ανέξοδα γίνεται. Όταν η οικονομία καυσίμου έρχεται σε πρώτο πλάνο, τότε τα παρακάτω 5 scooter είναι αυτά που θα κάνουν παραπάνω από 200 χιλιόμετρα με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου
Piaggio Liberty: 2.470 ευρώ
Αυτονομία: 206 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: 2,9λ/100χιλ
Με σαφώς αναβαθμισμένη και απολύτως μοντέρνα εικόνα το νέο Liberty είναι ένα scooter ιδανικό για το αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Απόλυτα μοντέρνο και την ίδια στιγμή οικείο στο μάτι είναι το νέο Liberty. Όλα τα πλαστικά έχουν ανασχεδιαστεί, η ουρά έχει ανασηκωθεί, όπως και η ανασχεδιασμένη σχάρα και η εικόνα είναι πιο δυναμική. Το φινίρισμα είναι υψηλού επιπέδου σε όλες τις πλαστικές επιφάνειες, οι τριγμοί απλά απουσιάζουν εν κινήσει και το νέο Liberty παρουσιάζεται ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο. Η σέλα φέρει ποιοτική επένδυση και αφρώδες το οποίο είναι πλούσιο στο εμπρός μέρος αλλά ελαφρώς λιγότερο από το ιδανικό πιο πίσω, για τους βαρύτερους. Ευρύχωρο για το μέγεθος του Liberty είναι και το μερίδιο της σέλας του συνεπιβάτη. Στον τομέα των αποθηκευτικών χώρων, κάτω από τη σέλα θα χωρέσετε ένα μικρό jet κράνος και κάποια ακόμη μικροπράγματα. Ο iGET κινητήρας, είναι ισχυρότερος και οικονομικότερος από τον προηγούμενο, αφού έχουν μειωθεί και οι τριβές των μηχανικών του μερών. Η απόδοσή φτάνει τους 12,8 ίππους στις 7.750σαλ με μέγιστη ροπή 1,3kg-m στις 6.500σαλ. Το νέο μοτέρ αποδεικνύεται αρκούντως ζωηρό αλλά και πολιτισμένο σε λειτουργία, προσφέροντας μια ασφαλή ταχύτητα για να κινηθείτε και στον αυτοκινητόδρομο. Η ποιότητα κατασκευής έχει κάνει άλμα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και είναι το πρώτο πράγμα που προσέχεις στο Liberty. Την ίδια εντύπωση λαμβάνεις και όταν κινείσαι στους δρόμους της πόλης με την ποιότητα κύλισης να ξεχωρίζει. Το μοτέρ είναι ήσυχο και επιταχύνει γοργά το Liberty ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα. Το εξαιρετικό ζύγισμα του Liberty, σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερα χαμηλό βάρος, σας αφήνει να ελιχθείτε με απίστευτη ευκολία ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Piaggio Medley: 2.990 ευρώ
Αυτονομία: 233 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: 3λ/100χιλ
Αν οι απαιτήσεις της κατηγορίας ήταν στόχοι, το Medley πετυχαίνει το κέντρο σε όλους. Πολύ όμορφη «ρευστή» σχεδίαση για το Medley, που συνδυάζει αρμονικά, κλασσικές πινελιές και luxury αίσθηση, ενώ δεν λείπει από την παλέτα και το δυναμικό – φουτουριστικό στοιχείο. Βαφή, ποιότητα υλικών, φινίρισμα και συναρμογή πλαστικών, βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία – και όχι μόνο. Το Medley, μπορεί άνετα να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης και σπουδής σε ότι αφορά στην χωροταξική διευθέτηση και στο πως οι κατασκευαστές εξοικονομούν ή βρίσκουν χώρους. Ο αποθηκευτικός χώρο κάτω από την σέλα, μπορεί να χωρέσει δύο full face κράνη, ενώ και στην ποδιά, ανοίγοντας ένα ενιαίο κάλυμμα – καπάκι (με κλείδωμα), αποκαλύπτονται δύο ανισομεγέθη ντουλαπάκια. Η σέλα του είναι μεγάλη για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το αφρώδες να μην είναι όμως ιδιαίτερα μαλακό, κάτι που θα απασχολήσει μόνο σε πολύωρα ταξίδια, ένα πεδίο στο οποίο το Medley όμως θα βρεθεί από σπάνια μέχρι και ποτέ. Ο συνεπιβάτης δεν θα μείνει παραπονεμένος αφού του αναλογεί ένα σεβαστό τμήμα την ενιαίας με σκαλοπάτι σέλας. Το μηχανικό σύνολο αποτελεί την πιο εξελιγμένη υλοποίηση των iGET κινητήρων, που μας συστήθηκαν με το Liberty. Η ονομαστική απόδοση είναι 14,75 ίπποι στις 7.750σαλ. και 1,47 kg-m ροπής στις 6.400σαλ., ενώ σημαντικότερο νέο, αποτελεί το σύστημα start /stop, που συμβάλει στην οικονομία καυσίμου και λειτουργεί άψογα, χωρίς υστέρηση στην επανεκκίνηση του μοτέρ. Στο άνοιγμα του γκαζιού, το Medley επιταχύνει βελούδινα. Η ταχύτητα αυξάνει γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα ή δισταγμούς σε οποιαδήποτε περιοχή λειτουργίας, πιστοποιώντας ότι το σύνολο κινητήρα και μετάδοσης του Medley, έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την φιλικότητα.
Vespa GTS: 3.800 ευρώ
Αυτονομία: 241 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: 2,9λ/100χιλ
Είναι κούκλα, είναι εργονομική και άνετη, οικονομική στις απαιτήσεις της και ασφαλής στο δρόμο. Η GTS 150 σηματοδοτεί το επόμενο εξελικτικό βήμα στη ιστορία της Vespa, όπου η σύγχρονη τεχνολογία και ο υπέροχος κλασικός κόσμος συναντιούνται και συνυπάρχουν αρμονικά. Στο διαχρονικό στυλ της Vespa δεν χωρούν υποκειμενικές ενστάσεις περί αισθητικής. Η GTS 150 είναι πανέμορφη. Μπορεί σε κάποιους να μην ταιριάζει, να μην φαντάζονται τον εαυτό τους πάνω της, αλλά να την πεις «άσχημη»; Όχι, με τίποτα. Φυσικά η Piaggio έχει εξελίξει την αρχετυπική φόρμα μέσα σε αυτά τα χρόνια αλλά το έκανε με απόλυτο σεβασμό. Ανετη σέλα για δύο, ευρύχωρη ποδιά με μικρό «τούνελ» που επιτρέπει την μεταφορά ογκοδών αντικειμένων, μεγάλο ντουλαπάκι στην ποδιά, χώρος κάτω από την σέλα που χωρά ένα Jet ή σπαστό κράνος και σχάρα στον standard εξοπλισμό που προσθέτει στις μεταφορικές δυνατότητες. Αψεγάδιαστη η ποιότητα κατασκευής, όπως αρμόζει φυσικά σε ένα δίτροχο – μπιμπελό όπως αυτό. To μονοκύλινδρο υγρόψυκτο σύνολο i-GET των 155,2 κ.εκ., με τέσσερις βαλβίδες και τροφοδοσία μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, αποδίδει 14,7 ίππους στις 8.250σαλ. και 1,4 kg-m ροπής στις 6.500σαλ., ενώ εξέχων χαρακτηριστικό του αποτελεί το σύστημα start – stop. Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει σε μια Vespa, είναι η ευελιξία της. Η μικρή διάμετρος στους τροχούς σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, προσδίδει τη δυνατότητα αστραπιαίων αλλαγών κατεύθυνσης στο σύνολο. Ο i-GET επιταχύνει αρκετά πειστικά το σύνολο μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και συνεχίζει με ζωντάνια από εκεί και πάνω. Για την πόλη, που αποτελεί το πεδίο δράσης της GTS, ο οδηγός δεν θα έχει παράπονο από την ισχύ σε καμία περίπτωση, ακόμα και με δικάβαλο.
Vespa Primavera: 3.500 ευρώ
Αυτονομία: 246 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: 3,25λ/100χιλ
Η Primavera είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά και αναγνωρίσιμα scooter που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, με όνομα αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους του. Με την Primavera οι μικρές Vespa μπαίνουν σε μια νέα σχεδιαστική εποχή όπου κυριαρχεί ο δυναμισμός στις γραμμές. Οι επιφάνειες έχουν αποκτήσει τώρα πιο τονισμένες λεπτομέρειες με τις ακμές να έχουν πολλαπλασιαστεί τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Η βαφή και η συναρμολόγηση της Primavera δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα ικανοποιώντας και τους απαιτητικούς σε αυτό τον τομέα. Το μερίδιο του αναβάτη έχει απόλυτα ικανοποιητικές διαστάσεις ενώ ικανοποιητικότατος, για το μέγεθος του scooter, είναι και ο χώρος για τα πόδια. Το μερίδιο που αναλογεί στον συνεπιβάτη, αν και φέρει πλούσιο και ποιοτικό αφρώδες, είναι μικρό. Στον τομέα των χώρων η Primavera είναι αποκαλυπτική. Μπορείτε να χωρέσετε ένα κράνος κλειστού τύπου ακόμη και αν το κέλυφός του είναι μεγάλο και φέρει και αεραγωγούς. Ο τριβάλβιδος κινητήρας με τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και την φτερωτή που τον κρατά δροσερό στο κρύο και τη ζέστη, ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις στους κινητήρες με τις μειωμένες τριβές, την αυξημένη απόδοση και την μειωμένη κατανάλωση. Η απόδοσή φτάνει τους 12,8 ίππους στις 7.750σαλ με μέγιστη ροπή 1,3kg-m στις 6.500σαλ. Η Primavera ελίσσεται σαν μπαλαρίνα ανάμεσα στα αυτοκίνητα χωρίς να απασχολεί τον αναβάτη της με μικροπράγματα όπως είναι η κίνηση και το μποτιλιάρισμα. Ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα ο δείκτης του ταχύμετρου δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 100 χλμ./ώρα με το μοτέρ να δείχνει τα δόντια του και σε αυτή την περίσταση.
Honda SH: 3.990 ευρώ
Αυτονομία: 300 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: 2,5λ/100χιλ
Το Honda SH 150i σε κερδίζει με τη μοντέρνα εμφάνισή του και την υψηλή ποιότητα κατασκευής και συνεχίζει να σε εκπλήσσει ευχάριστα με την ευκολία χειρισμών και τη δύναμη που διαθέτει. Oι όμορφες γραμμές, συνδυάζονται με LED φώτα εμπρός και πίσω, ενώ τα φλας είναι ενσωματωμένα στο φαίρινγκ για μια “λεία” εμφάνιση. Όλα τα πλαστικά μέρη κουμπώνουν τέλεια μεταξύ τους, χωρίς να αφήνουν κενά και χωρίς να υπάρχουν βίδες για να χαλάνε το οπτικό αποτέλεσμα. Η σέλα, εκ πρώτης όψεως δείχνει λεπτή, αλλά είναι άνετη και φιλόξενη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη. Ο χώρος κάτω από τη σέλα, χωράει ένα full face κράνος, ενώ το Top Box, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, έχει χωρητικότητα 35 λίτρα και διαθέτει μαξιλαράκι για την πλάτη του συνεπιβάτη. Ο σύγχρονος κινητήρας των 153 κυβικών, είναι μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, ενώ αποδίδει 14,79 ίππους στις 8.250σαλ. και 1,42 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.500σαλ. Το σύστημα start – stop έχει στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Το φυσικό στοιχείο του SH 150i είναι, σαφώς, το αστικό περιβάλλον. Εκεί νιώθει άνετα και το δείχνει. Χάρη στη μεγάλη διάμετρο των τροχών, περνάει με ευκολία πάνω από τις κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων. Το μικρό βάρος και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνουν τις μανούβρες παιχνιδάκι και πολύ δύσκολα θα ακινητοποιηθεί ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Η δύναμη του κινητήρα είναι αρκετή, ώστε το SH να επιταχύνει γρήγορα και να διατηρεί με ευκολία ταχύτητες της τάξης των 100 – 110 χλμ/ώρα σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας χωρίς ο αναβάτης να νιώθει ότι εμποδίζει την κίνηση ή ότι ζορίζει τον κινητήρα.