Μπορείς να φανταστείς ότι η μοτοσυκλέτα σου μπορεί να έχει αρκετά κοινά σημεία με ένα αεροπλάνο; Και όμως ναι, και διάβασε τι ακριβώς!
Μπορεί να ακούγεται σε κάποιους ως… αστεία υπερβολή, αλλά οι μοτοσυκλέτες και τα αεροσκάφη έχουν στοιχεία κοινά, σε βαθμό που δεν μπορεί να θεωρηθεί αμελητέος! Πράγματι, τόσο τα αεροσκάφη όσο και οι μοτοσυκλέτες είναι οχήματα που έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο την τεχνολογία και παρακάτω θα διαβάσετε 5 κοινά στοιχεία, που μοιράζονται.
Πρέπει να έχουν όσο μικρότερο βάρος γίνεται: Για ένα αεροσκάφος, η απαίτηση για το μικρότερο δυνατό βάρος είναι ίσως και η αυστηρότερη των προδιαγραφών. Ο λόγος προφανής: αυτή η κατασκευή πρέπει να σηκωθεί από το έδαφος! Βέβαια, με το μικρότερο βάρος εξασφαλίζουμε και καλύτερες επιδόσεις, μια ακόμη απαιτούμενη αρετή από ένα αεροπλάνο. Για τις μοτοσυκλέτες, η απαίτηση για την μείωση του βάρους έχει φυσικά να κάνει με τις επιδόσεις –και όχι με… την απογείωση- και οι κατασκευαστές φτάνουν σε εξελιγμένες λύσεις για να το πετύχουν αυτό.
Η αξιοποίηση του αλουμινίου ως υλικό: Για την αεροπορική βιομηχανία, το αλουμίνιο είναι το υλικό-θαύμα: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πάρα πολλά σημεία ενός αεροσκάφους, ενώ με την ανάμιξή του με άλλα μέταλλα γίνεται σχεδόν όσο ισχυρό είναι το ατσάλι, με το ένα τρίτο του βάρους. Χάρη στα αεροσκάφη, κατά μεγάλο ποσοστό, οφείλουμε την διάδοση του αλουμινίου ως υλικό οχημάτων και οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες το αξιοποιούν ευρύτατα - βεβαίως, για τους ίδιους λόγους, το μειωμένο βάρος και την επαρκή αντοχή.
Η εξέλιξη στην τεχνολογία υλικών: Στην διαρκή αναζήτηση ελαφρύτερων και ισχυρότερων υλικών, η αεροπορική βιομηχανία έχει ωθήσει την συγκεκριμένη τεχνολογία πολύ μακριά. Κάτι που εξελίσσεται διαρκώς στον χώρο είναι τα σύνθετα υλικά και το πιο γνωστό από αυτά είναι το ανθρακόνημα, το οποίο χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στη μοτοσυκλέτα και κυριαρχεί και στους αγώνες. Χρειάστηκε να περάσει πολύς καιρός για να δούμε ολόκληρες μοτοσυκλέτες από αυτό το υλικό, ωστόσο το ανθρακόνημα και άλλα παρόμοια υλικά ξεκίνησαν την «καριέρα» τους από τα αεροσκάφη.
Το ABS: Το γνωστό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων χρειάστηκε πρώτα στους πιλότους αεροσκαφών, όταν διαπίστωσαν ότι μπλοκαρίσματα τροχών στον διάδρομο μετά την προσγείωση, μπορούσαν να οδηγήσουν σε ατύχημα. Μόλις το 1920 δοκιμάστηκαν τα πρώτα συστήματα ABS –μηχανικής τεχνολογίας- ενώ η ηλεκτρονική μορφή του συστήματος δοκιμάστηκε πρώτα σε ποικιλία αεροσκαφών πριν περάσει στα αυτοκίνητα και, κατόπιν, στις μοτοσυκλέτες.
Στρίβουν με τον ίδιο τρόπο! Γνωρίζουμε καλά ότι η μοτοσυκλέτα γέρνει μέσα στην στροφή που εκτελεί. Και τα αεροσκάφη έχουν την ίδια αρχή γύρω από την εκτέλεση των στροφών, μόνο που εκεί ο πιλότος χρειάζεται να κάνει δύο κινήσεις για να εκτελέσει την στροφή: Πρώτα θα δώσει κλίση στο αεροσκάφος και έπειτα, την εντολή στο πηδάλιο για την αλλαγή κατεύθυνσης. Μάλιστα, ούτε η μοτοσυκλέτα ούτε το αεροσκάφος, δεν θα μπορέσουν να στρίψουν, αν πρώτα δεν έχουν γείρει!