Οι οικονομικοί υπολογισμοί δε σταματούν όταν αγοράζεις ή ξεχρεώνεις τη μοτοσικλέτα. Τα πάγια έξοδά της είναι αρκετά (όπως άλλωστε σε κάθε… “ζωντανό” οργανισμό) και καλό είναι οι οικονομικές της ανάγκες να υπολογίζονται χονδρικά πριν την επιλογή της κατάλληλης μοτοσικλέτας.
Μέσα στα πάγια έξοδα μιας μοτοσικλέτας συμπεριλαμβάνονται η συντήρηση, τα τέλη κυκλοφορίας, η ασφάλεια αλλά και – κυρίως – η βενζίνη. “Βέβαια”, θα πουν πολλοί, “αν η μοτοσικλέτα με καλύπτει σε όλους τους τομείς και επιπλέον τη γουστάρω, μερικά ευρώ παραπάνω στη βενζίνη θα με αποθαρρύνουν από το να την αποκτήσω”; Η συγκεκριμένη άποψη είναι καθ΄ όλα σωστή, αλλά ακόμη και μερικά λίτρα παραπάνω μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τον ετήσιο προϋπολογισμό.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε μπροστά μας δύο street μοτοσικλέτες. Η μία καταναλώνει κατά μέσο όρο 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και η άλλη 8 λίτρα. Η διαφορά του 1,5 λίτρου δε φαίνεται και τόσο τραγική. Αν όμως υποθέσουμε ότι ο αναβάτης της διανύει 12.000 χιλιόμετρα σε ένα χρόνο, με τη σημερινή τιμή της βενζίνης θα χρειαστεί 694 περίπου ευρώ σε βενζίνη με την πρώτη και 854 περίπου ευρώ με τη δεύτερη, διαφορά που αγγίζει τα 160 ευρώ ετησίως.
Παρακάτω, μερικά από τα μοντέλα που θα μπορέσετε να συγκρίνετε στο τεύχος (04/07) του περιοδικού Moto Τρίτη που κυκλοφορεί.
Παπιά
Yamaha Crypton R
Είναι μονίμως πλασαρισμένο στη δεύτερη θέση των πωλήσεων εδώ και αρκετά χρόνια. Είναι ένα υπερεπιτυχημένο μοντέλο και οι υποψήφιοι αγοραστές πάντα το τιμούν με την επιλογή τους.
Ηonda ΑNF Innova 125
Κι όμως… ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς, το μοντέλο που συναντάμε τις περισσότερες φορές στο δρόμο, όπου κι αν κυκλοφορήσουμε, το παπί που ταξινομεί σχεδόν όσες μονάδες συγκεντρώνουν ο δεύτερος και ο τρίτος μαζί, δε βρίσκεται στην πρώτη θέση!
Μικρά, μεσαία, mega scooter
Peugeot Ludix 50 Elegance
Αν νομίζετε ότι πρόκειται για ένα ακόμη 50άρι scooter, είστε γελασμένοι. Το Ludix (το οποίο κυκλοφορεί σε αρκετές εκδόσεις) είναι σχεδιασμένο, όχι μόνο για να τραβά τα βλέμματα, αλλά και για να δώσει χρώμα στις καθημερινές σας μετακινήσεις.
Honda SCV 100 Lead
Λίγα μοντέλα έχουν αποδειχθεί τόσο πετυχημένα για τόσο πολύ καιρό στην ελληνική αγορά. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι το Lead 100 της Honda, το οποίο εδώ και πολλά χρόνια παραμένει σταθερό στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων.
Piaggio Beverly 400 i.e.
Ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας των mega scooter, το Beverly 400 μοιάζει να είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα, συνδυάζοντας πολλά από τα πλεονεκτήματα μιας κατηγορίας που διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία κυβισμών.
Μεγάλα On-Off
BMW R 1200 GS
Αποτελεί την πιο επιτυχημένη μοτοσικλέτα της BMW (μαζί με την έκδοση Adventure) στην ελληνική αγορά – εσχάτως και στην sport-κρατούμενη βρετανική. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, μιλάμε για την απλή έκδοση (η Adventure καταναλώνει 6,4 λίτρα ανά 100 χλμ., λόγω του αυξημένου βάρους).
Μεσαία street
Kawasaki ER-6n
Πρωτοποριακός σχεδιασμός, εμφάνιση που δε θυμίζει τίποτα άλλο και εκπληκτικός κινητήρας που θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία του. Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί το ER-6n σε μία μόλις πρόταση.
Sport
Yamaha YZF-R6
Επιδόσεις στα κόκκινα, οδική συμπεριφορά που σε προκαλεί να το ρίξεις στην πίστα, επιθετική θέση οδήγησης και σχεδιασμός, μοτέρ, πλαίσιο και αναρτήσεις που νομίζεις ότι αδικούνται στο δρόμο…