Η σύμβαση για την κατασκευή του τελευταίου τμήματος του ΠΑΘΕ, από τις Ράχες Μαλιακού ως το Κλειδί Ημαθίας συνολικού μήκους 230 χλμ., κατατέθηκε χτες στη Βουλή από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γ. Σουφλιά. Το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Νοέμβριο και οι εργασίες θα ολοκληρωθούν το 2012.
Η εν λόγω σύμβαση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την κατασκευή του τμήματος Τεμπών- Πλαταμώνα ως τη Σκοτίνα καθώς και τη συντήρηση και τη λειτουργία των υπολοίπων τμημάτων του ΠΑΘΕ, από τις Ράχες Μαλιακού ως το Κλειδί Ημαθίας.
Οι εργασίες θα διαρκέσουν 4,5 έτη και το συνολικό κόστος ορίζεται στα 1,15 δις ευρώ με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να ανέρχεται στα 173 εκ. ευρώ. Η σύμβαση παραχώρησης θα είναι 30ετής και ο ανάδοχος θα εισπράττει διόδια ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση. Για τον λόγο αυτό θα δημιουργηθούν δύο νέοι σταθμοί διοδίων, στο Μακρυχώρι και το Κλειδί, ενώ καταργείται στο τμήμα αυτό η δικαιοδοσία του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ).
Το τμήμα Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας αξίζει να αναφέρουμε πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερης σημασίας έργο που ουσιαστικά ολοκληρώνει τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας (ΠΑΘΕ) και μάλιστα στα πιο «δύσκολα» σημεία του (Πλαταμώνας, Τέμπη) με τη κατασκευή σηράγγων συνολικού μήκους 23 χλμ. και δύο γέφυρες 500 και 700 μέτρων αντίστοιχα.