Το νέο 690 SM είναι πιο πολιτισμένο και ποιοτικό από τον προκάτοχό του, το 640. Ωστόσο, υιοθετεί μια πιο εκκεντρική αισθητική και διατηρεί την αγριότητά του, η οποία έρχεται με ώριμο και λειτουργικό τρόπο πράγμα που δίνει το απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη του.
Ιδιαίτερο αισθητικά και όχι μόνο. Σχεδιαστικά, οι Αυστριακοί βασίστηκαν ολοκληρωτικά στις γωνίες. Επιπλέον, το κοντό μπροστινό φτερό είναι ενσωματωμένο στη μάσκα, η ουρά θα μπορούσε να ανήκει σε street μοτοσικλέτα και τα δύο τελικά είναι μοναδικά στο είδος τους. Οι ιδιαιτερότητες του 690, όμως, δε σταματούν στην αισθητική. Ο κινητήρας είναι σύγχρονος, το πλαίσιο είναι τύπου χωροδικτυώματος και τα πακέτα φρένων και αναρτήσεων ανήκουν στις WP και Brembo αντίστοιχα και εντυπωσιάζουν με τη λειτουργία τους.
Ο ισχυρός κινητήρας λειτουργεί γραμμικά και, ακόμη και λίγο μετά τις 7.000 σ.α.λ., όταν έρχεται μια αισθητή αύξηση της απόδοσης, η λειτουργία παραμένει ομαλή. Οι επιδόσεις κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, ενώ μεγαλύτερη από τον ανταγωνισμό είναι και η ακλόνητη συμπεριφορά της.
Σε υψηλές ταχύτητες δεν πρόκειται να παρατηρηθούν ταλαντώσεις του μπροστινού ή αστάθεια, ενώ σε οριακές κλίσεις θα αναλάβουν οι σκληρές αναρτήσεις και το ακλόνητο πλαίσιο. Το πιο θετικό σημείο του 690 SM, όμως, είναι πως, σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο.