Με σχεδίαση που παραπέμπει στα κλασσικά μοντέλα της δεκαετίας του 70’, η Vespa 125 S αποτελεί μια «νοσταλγική» πρόταση στις αστικές μετακινήσεις εφοδιασμένη όμως με σύγχρονη τεχνολογία, συνδυάζοντας τετράχρονο κινητήρας, αυτόματη μετάδοση και χαμηλό κόστος χρήσης.
To φαινόμενο Vespa μετρά ήδη μια ιστορία 6 δεκαετιών, αφού το πρώτο μοντέλο παρουσιάστηκε το 1945. Στο πέρασμα του χρόνου, μετατράπηκε από ένα βιομηχανικό προϊόν που δημιουργήθηκε ένεκα των «τότε» πολιτικοοικονομικών συγκυριών, σε πολιτιστικό φαινόμενο παγκοσμίου εμβέλειας.
Η 125 S, αποτείνοντας φόρο τιμής στο ένδοξο παρελθόν, φιλοδοξεί να ξυπνήσει έντονες μνήμες στους παλιότερους και παράλληλα να μυήσει νεότερους αναβάτες στην «Vespa» άποψη για την μετακίνηση.
Ο τετράχρονος αερόψυκτος κινητήρας των 125κ.εκ. πληροί τις Euro3 προδιαγραφές περί εκπομπής ρύπων και αποδίδει 10,3 ίππους στις 8.000 σ.α.λ.
Στην πράξη επιταχύνει ικανοποιητικά τα 112 κιλά του συνόλου παρουσιάζοντας μια γραμμική απόδοση της ισχύς του, η οποία και μεταδίδεται ομαλά στον πίσω τροχό μέσω ιμάντα.
Τα φρένα (δίσκος μπροστά – ταμπούρο πίσω) δεν εντυπωσιάζουν με την δύναμη τους, ωστόσο προφυλάσσουν τους νέους αναβάτες απ ανεπιθύμητα μπλοκαρίσματα των τροχών, ενώ οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες περισσότερο προς το μαλακό, προσφέροντας άνεση.
Στον δρόμο και περνώντας πάνω από ανωμαλίες η απόσβεση τους δεν είναι επαρκής, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στους τροχούς των 11 και 10 ιντσών που μεταδίδουν τους κραδασμούς στο αναβάτη και κυρίως στον συνεπιβάτη.
Η οδήγηση της 125 S στην πόλη είναι ευχάριστη εμπειρία, αφού το χαμηλό κέντρο βάρους προσδίδει ευελιξία και ανάλαφρη αίσθηση, επιτρέποντας την κίνηση σε συνθήκες ασφυκτικού μποτιλιαρίσματος χωρίς πρόβλημα.
Ταχύτητες της τάξεως των 85 – 100 χ.α.ω. είναι εύκολο να επιτευχθούν και να διατηρηθούν επί μακρόν με άνεση, ενώ πιέζοντας λίγο παραπάνω, τα 120 χ.α.ω. στο ταχύμετρο αποτελούν μια ρεαλιστική ένδειξη, συμπεριλαμβάνοντας έτσι βόλτες και ταξιδάκια μικρού βεληνεκούς στο πεδίο δράσης της Vespa 125 S.
Σε αυτές τις συνθήκες (τέρμα γκάζι), η κατανάλωση κυμαίνεται στα 4 λίτρα ανά 100 χλμ. και δεδομένης της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ που ανέρχεται στα 8,5 λίτρα, η αυτονομία φθάνει τα 200 χλμ.
Στα 3.000€ που κοστίζει, η Vespa δεν συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των πιο προσιτών scooter της κατηγορίας, αλλά σίγουρα δεν είναι και άμεσα συγκρίσιμη με αυτά.
Αποτελεί ένα κομμάτι τις παγκόσμιας μοτοσικλετιστικής ιστορίας και φέρει αυτούσια μια συγκεκριμένη φιλοσοφία μετακίνησης, απέχοντας πολύ από τον χαρακτηρισμό της σαν ένα απρόσωπο καθημερινό μεταφορικό μέσο.
Μπορεί με άνεση να επιτελέσει και τον ρόλο αυτό πληρώντας όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις, η αγορά της όμως γίνεται περισσότερο με την καρδιά και όχι με το μυαλό.