LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα μεγάλα on - off τώρα φθηνότερα!

Καλά και χρυσά είναι τα touring και τα μεγάλα street με τις τουριστικές δυνατότητες, αλλά έχουν ένα μειονέκτημα: όλο και κάπου θα σταματήσουν. Σε εκείνα τα μονοπάτια θα αναλάβουν τα on-off του λίτρου (ή και παραπάνω) και δεν θα διστάσουν να λερώσουν τα… παπούτσια τους στο χώμα και τη λάσπη!

 
Εκτός αυτού, τα μεγάλα on-off θα ταξιδέψουν, κατά κανόνα, με χαρακτηριστική άνεση και θα καταφέρουν να κουβαλήσουν όχι μόνο δύο αναβάτες με άνεση, αλλά και πολλά πράγματα. Ο επιτυχημένος συνδυασμός που πετυχαίνουν τα μεγάλα on-off στο ταξίδι και στο χώμα, τους χαρίζει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σύγκριση με άλλες ανταγωνιστικές κατηγορίες. Μοτοσικλέτες όπως το R 1200 GS, Honda Varadero 1000 ABS και Moto Guzzi Norge, μεταξύ άλλων, θα ταξιδέψουν άνετα και θα συνεχίσουν σε δύσβατα μονοπάτια, εκεί που ο δρόμος και οι δυνατότητες των street και touring τελειώνουν. Εκτός των πλεονεκτημάτων αυτών, οι μοτοσικλέτες του παρόντος αγοραστικού έχουν ένα ακόμη κοινό χαρακτηριστικό. Οι εταιρείες τους έχουν ήδη βρει τη χρυσή συνταγή και τις ανανεώνουν σπάνια και σε μικρότερης σημασίας τομείς. Αυτό σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα μοντέλα κατάφεραν σχεδόν από την πρώτη στιγμή να εκτελέσουν την αποστολή τους, με αποτέλεσμα οι σοβαρές αλλαγές να μην είναι αναγκαίες. Τα μοντέλα αυτά παρουσιάζονται στις επόμενες σελίδες, με κάθε πληροφορία που θα μπορούσε να χρησιμεύσει στον επίδοξο αγοραστή τους.

Aprilia ETV1000 Caponord ABS - Τιμή: 12.025 ευρώ

Το ETV 1000 Caponord αποτελεί μία από τις μοτοσικλέτες αυτές που πολλοί επιλέγουν για τα ταξίδια τους, ακόμη και μετά από τόσα χρόνια απουσίας ανανέωσης. Ποιο είναι λοιπόν το μυστικό της επιτυχίας του; Ο κινητήρας του Caponord παραμένει ο γνωστός «κομμένος» και συμπαγής σε διαστάσεις V2 60ο του RSV Mille με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2 εκκεντροφόρους για κάθε κεφαλή, που αποδίδει 98 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 9,88 kgm στις 6.250 σ.α.λ. Η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα του Caponord διαβάζει τη θέση του στροφάλου κάθε 10 μοίρες περιστροφής του, εξασφαλίζοντας τον καλό έλεγχο των παραμέτρων του κινητήρα ανά πάσα στιγμή. Ο σπινθήρας των 2 μπουζί ανά κύλινδρο προέρχεται από την ηλεκτρονική ανάφλεξη τύπου CDI, ενώ ο ηλεκτρονικός ψεκασμός είναι και αυτός ελεγχόμενος από την κεντρική μονάδα ελέγχου με διαφορετική χαρτογράφηση για κάθε κύλινδρο. Το Caponord είναι εφοδιασμένο και με ABS, σχεδιασμένο και εξελιγμένο από δύο κορυφαίες εταιρείες του χώρου, την Brembo και την Bosch. Ενεργοποιείται και απενεργοποιείται κατά βούληση από τον αναβάτη, μέσω ενός διακόπτη που είναι τοποθετημένος μακριά από το τιμόνι, πάνω στο ταμπλό, για ευνόητους λόγους. Στο μπροστινό φρένο υπάρχουν δύο ημίπλευστοι δίσκοι των 300 χιλ. και στο πίσω ένας των 272 χιλ. Το μπροστά ζεύγος αναρτήσεων είναι της Marzocchi, με 50 χιλ. διάμετρο, χωρίς να δέχεται καμία ρύθμιση. Το πίσω αμορτισέρ είναι της Sachs, εδράζει σε μοχλικό προοδευτικό μηχανισμό APS (Aprilia Progressive System) και ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς και προφόρτισης του ελατηρίου, με εξωτερικό υδραυλικό ρυθμιστή όσον αφορά στην τελευταία.

BMW R 1200 GS / Adventure - Τιμή: 13.478 ευρώ (14.827 ευρώ το Adventure)

Κραυγαλέες αλλαγές στα δύο GS έχουμε καιρό να δούμε, και αυτό δεν είναι τυχαίο. Οι Βαυαροί έχουν βρει εδώ και χρόνια τη… χρυσή συνταγή και αρνούνται να την αλλάξουν, παρά μόνο στις λεπτομέρειές της.Το μοτέρ είναι ένα από τα σημεία του GS που δέχθηκε κάποιες μικροαλλαγές πριν δύο χρόνια, με αποτέλεσμα να γίνει ισχυρότερο. Ο boxer των 1.170 κ.εκ. συνεχίζει με επιτυχία την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας, δίνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα. Η εξαιρετική θέση οδήγησης και η ρυθμιζόμενη σέλα θα καταφέρουν να βολέψουν όλα τα αναστήματα. Ιδιαίτερα ευχαριστημένος θα μείνει και ο συνεπιβάτης. Ειδικότερα στον τομέα των αναρτήσεων, αν υπάρχει το ESA, όλα ρυθμίζονται σε μερικά δευτερόλεπτα και από τέρμα σκληρό, το GS μετατρέπεται σε μια ιδιαίτερα άνετη για τις λακκούβες της πόλης μοτοσικλέτα… Το BMW R1200GS Αdventure αποτελεί κατά κάποιο τρόπο τη luxury touring έκδοση του απλού GS, αφού διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την ελαφριά αίσθηση και την πολυμορφικότητά του, προσφέροντας παράλληλα ακόμα μεγαλύτερες τουριστικές δυνατότητες και άνεση. Η μεγαλύτερη ζελατίνα, τα προστατευτικά κάγκελα, η πιο περιπετειώδης εμφάνιση και ο ενισχυμένος χωμάτινος χαρακτήρας του, το καθιστούν ακόμη πιο κατάλληλο από την απλή έκδοση για να ταξιδέψει, αλλά και να βρεθεί σε δυσπρόσιτα μέρη.

Honda Varadero 1000 ABS - Τιμή: 11.820 ευρώ (10.850 ευρώ η απλή)

Ένα επίσης διαχρονικό μοντέλο, το οποίο ελάχιστες επεμβάσεις έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια. Άλλωστε, το Varadero είναι ένα επιτυχημένο προϊόν που λίγη ανάγκη έχει τις συχνές αλλαγές. Το δικύλινδρο σύνολο προέρχεται από το γνωστό VTR, με τις απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να ταιριάζει στο ύφος της μοτοσικλέτας. Διαθέτει το σύστημα HECS που είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο καυσαερίων, ενώ η μοτοσικλέτα, δείχνοντας τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες της Honda, έχει καταλύτη και αισθητήρα οξυγόνου. Ο κινητήρας, στα δεδομένα που μας έχει συνηθίσει τόσο η εταιρεία όσο και το συγκεκριμένο μοντέλο, είναι γραμμικός και δυνατός και με μαλακό και σαφές κιβώτιο ταχυτήτων. Τα φρένα του Varadero, εκτός από σύστημα συνδυασμένης πέδησης που διαθέτουν όλα τα μοντέλα, έχουν και προαιρετικό σύστημα ABS. Η συνολική απόδοση του πακέτου των φρένων είναι ιδανική για το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, χάρη στους δύο δίσκους των 296 χιλ. μπροστά και στον έναν των 256 χιλ. πίσω. Ένα σημείο που η μοτοσικλέτα χάνει πόντους είναι η πληροφόρηση που παρέχει το πιρούνι των 43 χιλ., όταν την ίδια στιγμή το πίσω αμορτισέρ σε αυτόν τον τομέα είναι ιδανικό.

Kawasaki KLV 1000 - Τιμή: 8.990 ευρώ

Το KLV παρέχει άνεση, προστασία από τον αέρα, ευκολία στην οδήγηση και μεγάλες δυνατότητες φόρτωσης. Επιπλέον, αν και δεν πρόκειται για την πλέον σύγχρονη μοτοσικλέτα της κατηγορίας, διαθέτει ένα μοναδικό ατού: εξαιρετικά χαμηλή τιμή! Οι διαστάσεις της σέλας του ανήκουν στις μεγαλύτερες της κατηγορίας και η θέση που δίνει είναι άνετη για ένα ή δύο άτομα. Μεγάλος είναι και ο χώρος φόρτωσης, χάρη στην ικανοποιητικού μεγέθους σχάρα, η οποία βρίσκεται στο ίδιο ύψος με τη θέση του συνεπιβάτη.Ο κινητήρας αποδίδει 98 ίππους και 10,3 kgm ροπής, τα οποία υπόσχονται γρήγορα ταξίδια. Ωστόσο, η λειτουργία του καλό είναι να περιοριστεί στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ., καθώς ψηλά το KLV παρουσιάζει μια «ατονία», ιδιαίτερα στις δύο τελευταίες σχέσεις. Μπορεί το KLV 1000 να έχει κάποιες ελλείψεις στον τομέα της τεχνολογίας, σε σύγκριση πάντα με τον «νεαρότερο» ανταγωνισμό του, ωστόσο πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας. Το συγκεκριμένο γεγονός, αλλά κυρίως η εξαιρετικά χαμηλή τιμή του, επανορθώνουν για τις ελλείψεις αυτές.

Moto Guzzi Stelvio 1200 4V - Τιμή: 12.894 ευρώ (13.422 ευρώ με ABS

Ένας από τους πιο νέους παίχτες στο παιχνίδι του σκληρού ανταγωνισμού των μεγάλων on-off είναι το Moto Guzzi Stelvio, το οποίο στοιχηματίζει ενάντια στους κραταιούς της κατηγορίας. Το μεγάλο σε διαστάσεις τιμόνι τοποθετεί τα χέρια ανοιχτά και ψηλά, κάτι που ευνοεί την κίνηση εκτός δρόμου. Η ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα πάνω-κάτω, μέσω δύο περιστροφικών διακοπτών. Τα χειριστήρια και ο πίνακας οργάνων βρίσκονται στις σωστές θέσεις και θα απαιτήσουν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρείας έχουν δώσει ιδιαίτερο βάρος στην ακαμψία του συνόλου, κάτι που γίνεται κατανοητό και από τις επιλογές τους όσον αφορά στην ανάρτηση. Μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο και πλήρως ρυθμιζόμενο Marzocchi με διάμετρο καλαμιών 50 χιλ. και τη διαδρομή του να κινείται μεταξύ του on και του off… κόσμου στα 175 χιλ. Πίσω, το αμορτισέρ της Sachs ρυθμίζεται εύκολα ως προς τη σκληρότητά του μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη και η διαδρομή του φτάνει τα 155 χιλ.

Stelvio 1200 TT

Εκτός της απλής έκδοσης, στα τέλη Μαΐου θα είναι διαθέσιμη και η έκδοση ΤΤ του Stelvio. Η συγκεκριμένη προσφέρει υψηλότερες εκτός δρόμου δυνατότητες και διαθέτει επιπλέον: προστατευτική ποδιά στον κινητήρα, κάγκελα για τους κυλίνδρους, μεγάλες χούφτες στο τιμόνι, έξτρα προβολείς και χωμάτινα ελαστικά (κατόπιν παραγγελίας).

Triumph Tiger 1050 - 11.690 ευρώ (12.490 ευρώ με ABS)

Το Tiger αποτελεί μία από τις πλέον ξεχωριστές προτάσεις της κατηγορίας, χάρη στη φιλοσοφία του, τη βρετανική αισθητική του, αλλά και τον εξαιρετικό τρικύλινδρο κινητήρα του. Το Triumph Tiger 1050 διαθέτει μία από τις πλέον επιθετικές αισθητικές της κατηγορίας. Το φέρινγκ αποτελείται κυρίως από γωνίες, ενώ το αιχμηρό φωτιστικό σώμα στη μάσκα συμπληρώνει την αισθητική του, η οποία φλερτάρει έντονα με τις επιθετικές street μοτοσικλέτες. Το πακέτο των αναρτήσεων του Tiger αποτελείται από πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Showa και επίσης ρυθμιζόμενο και με την υπογραφή της Showa μονό αμορτισέρ. Πολύ καλές οι επιλογές της Triumph και στο σύστημα πέδησης. Μπροστά συναντάμε δύο πλευστούς δίσκους 320 χιλ. με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και πίσω ένα δίσκο 255 χιλ. με διπίστονη δαγκάνα με γλίστρα. Ολόκληρο το πακέτο φέρει την υπογραφή της Nissin. Το εν σειρά τρικύλινδρο μοτέρ των 1.050 κ.εκ. της Triumph είναι υγρόψυκτο και διαθέτει σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Η μέγιστη ισχύς του θα έρθει στις 9.400 σ.α.λ. και θα αγγίξει τους 113 ίππους. Σε υψηλά επίπεδα κινείται και η ροπή του, η οποία φτάνει τη μέγιστη τιμή των 10,1 kgm από τις 6.250 σ.α.λ.

Tiger 1050 ABS SE

Το Tiger ABS διατίθεται και σε μια επιπλέον έκδοση, την SE (Special Edition), η οποία διαθέτει νέο χρωματισμό (μαύρο και γκρι ματ), αλλά και εξοπλισμό ταξιδιού, όπως πλαϊνές βαλίτσες και χούφτες στο τιμόνι. Η τιμή της SE είναι 13.290 ευρώ.

ΚΤΜ 990 Adventure - Τιμή: 13.770 ευρώ (μοντέλο 2008: 11.990)

Πρόκειται για μία από τις πλέον επιτυχημένες μοτοσικλέτες στην κατηγορία. Το 990 Adventure αποτελεί ένα μεγάλο και σκληροτράχηλο on-off, το οποίο θα ικανοποιήσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό αναβάτη. Για το 2009, το Adventure ανανεώθηκε σε αρκετούς τομείς και, φυσικά, και στον αισθητικό. Διαθέτει νέο πίνακα οργάνων και νέους χρωματισμούς, ενώ και τα γραφικά του 2009 καταφέρνουν να τραβήξουν κάθε βλέμμα πάνω τους. Τέλος, το 990 διαθέτει και ντουλαπάκι στο κέντρο του ρεζερβουάρ. Ο δικύλινδρος κινητήρας του λίτρου έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις, που, σύμφωνα με την ΚΤΜ, έχουν αυξήσει την ισχύ του κατά 10 ίππους (106). Επιπλέον, το σύστημα ψεκασμού δουλεύει αρκετά καλά και μόνο στις χαμηλές σ.α.λ. είναι λίγο απότομο, ενώ, χάρη και πάλι σε αυτό, το ξύπνημα του LC8, όταν είναι κρύος, έχει γίνει μια απλή υπόθεση ρουτίνας. Παράλληλα με την ανανεωμένη απλή έκδοση του Adventure, η ΚΤΜ παρουσίασε και την έκδοση R, η οποία απευθύνεται σε αυτούς που βλέπουν δρόμους εκεί που απλά δεν υπάρχουν! Το R, μεταξύ άλλων, διαθέτει περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα, μεγαλύτερη διαδρομή αναρτήσεων (265 χιλ. μπρος και πίσω), αλλά και ακόμη πιο εντυπωσιακά γραφικά.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ