Μπορεί να νοιώθουν τη πίεση των κατηγοριών 300 & 500 κ.εκ. να αυξάνεται συνεχώς, όμως τα scooter των 400 κ.εκ. αντιστέκονται ακόμα σθεναρά, βασιζόμενα στα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα τους, όπως η επάρκεια ισχύος και οι μεγάλοι χώροι. Που δεν λειτουργούν εις βάρος της ευελιξίας.
Μικρά, μικρομεσαία, μεσαία, μεγάλα, GT, ρετρό και ποιος ξέρει πόσους ορισμούς θα πρέπει να εφεύρουμε ακόμη για να περιγράψουμε κάθε μία από τις υποκατηγορίες των scooter. Στην περίπτωση των 400 κ.εκ., ίσως το «μικρομέγαλα» να αποτελεί έναν κάπως αδόκιμο αλλά σίγουρα σωστό ορισμό και αυτό γιατί τα scoοter αυτού του κυβισμού συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα δύο κατηγοριών, χωρίς παραχωρήσεις. Τι εννοούμε με αυτό; Ότι με ένα 400 ταξιδεύεις εξίσου καλά όπως και με ένα 500+, ενώ μπορείς να ακολουθήσεις τα μοντέλα των 250 και 300 κ.εκ. σε διαδρομές στη πόλη. Η ισχύς είναι ένα στοιχείο που δε τους λείπει, όπως και οι χώροι, οι οποίοι όμως δεν φτάνουν σε υπερβολικά επίπεδα που θα λειτουργούσαν εις βάρος της ευελιξίας. Αν το καθημερινό σας δρομολόγιο στη πόλη περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μεγάλα τμήματα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και κάνετε συχνά ταξιδάκια μικρού και μεσαίου «βεληνεκούς», τα scooter των 400κ.εκ. αποτελούν την ενδεδειγμένη λύση.
Honda Silver Wing 400 – Τιμή: 8.800 ευρώ
Το Silver Wing 400 ακολουθεί τις επιταγές του μεγάλου του αδελφού (ισχυρός κινητήρας, άφθονοι χώροι), ωστόσο, ο μικρότερος κυβισμός του και οι πιο μαζεμένες διαστάσεις του είναι τα σημεία που του επιτρέπουν να θεωρείται πιο πρακτικό και all around. Οι διαστάσεις της σέλας θα ικανοποιήσουν τον αναβάτη, ιδιαίτερα αν το ύψος του δεν ξεπερνά το 1,80. Η θέση οδήγησης θα φέρει το σώμα σε σχεδόν όρθια στάση, η οποία σε συνδυασμό με το ύψος του τιμονιού θα συνεισφέρουν στον έλεγχο της μοτοσικλέτας και τη συνολική άνεση. Στο δρόμο, το Silver Wing θα αποδειχθεί αρκετά γρήγορο, παρά το γεγονός ότι δεν θα εκτιμήσει πιεσμένες καταστάσεις. Ακόμη και στην πόλη, θα κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια ανάμεσα στα αυτοκίνητα, μόλις ο αναβάτης ξεπεράσει τις εκκινήσεις από στάση, οι οποίες δεν είναι το φόρτε του. Έξω από την πόλη, πετάγεται στην κυριολεξία μπροστά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού και συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι το κοντέρ να δείξει τα 160 χιλιόμετρα τελικής (με λίγη υπομονή και 170). Στις στροφές, τέλος, το scooter της Honda θα δείξει τον καλύτερο εαυτό του στις μεγάλες και παρατεταμένες, με το κεντρικό σταντ να αποτελεί το μοναδικό όριο στην κλίση του. Όσο, όμως, οι στροφές γίνονται πιο κλειστές, η εμπιστοσύνη στο πιρούνι θα χάνεται σταδιακά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Silver Wing δε βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η πρακτική αξία του scooter βρίσκεται τόσο στις βασικές απαιτήσεις, όσο και στις λεπτομέρειες. Ξεκινώντας από το χώρο κάτω από τη σέλα, αυτός είναι κάτι παραπάνω από άφθονος, ενώ υποστηρίζεται και από τα δύο ντουλαπάκια δίπλα από τα όργανα. Η σχάρα στο πίσω μέρος θα δεχθεί τις επιπλέον αποσκευές, ενώ η ασφάλεια στο παρκάρισμα ή τη στάθμευση ενισχύεται από το χειρόφρενο.
Peugeot Satelis 400 - Τιμή: 5.190 ευρώ*
Το Satelis ξεκίνησε από τις εκδόσεις των 125 και των 250 κ.εκ., ωστόσο η Peugeot αποφάσισε ότι η άνεση, η πρακτικότητα και οι χώροι που προσφέρει έχουν ανάγκη και από μεγαλύτερες εκδόσεις, προκειμένου να αξιοποιούνται και σε ταξίδια. Μία από αυτές είναι η έκδοση των 400 κ.εκ. Το Satelis καταφέρνει να ξεχωρίσει αρχικά, χάρη στην αισθητική του. Οι κομψές γραμμές, οι μεγάλες διαστάσεις και η μάσκα που θυμίζει τα αυτοκίνητα της γαλλικής εταιρίας το κάνουν σίγουρα να ξεχωρίζει στο δρόμο. Στους τομείς της άνεσης και των χώρων το Satelis 400 είναι σίγουρα ευνοημένο. Η σέλα δύο επιπέδων και η μεγάλη ποδιά επιτρέπουν στον αναβάτη να καθίσει άνετα και να απλώσει τα πόδια του, ενώ η πλατούλα του συνεπιβάτη και οι μεγάλες χειρολαβές καθιστούν το Satelis εργονομικό και για δύο άτομα.
Οι χώροι, τέλος, είναι αρκετοί. Στο “πορτ-μπαγκάζ” θα χωρέσουν δύο full face κράνη ή ένα κράνος και μπουφάν, ενώ τα μικροπράγματα θα βολευτούν στα τέσσερα ντουλαπάκια γύρω από το τιμόνι. Παρά το γεγονός ότι το Satelis είναι αρκετά ογκώδες και βαρύ, καταφέρνει να κρύψει αρκετά από τα κιλά του εν κινήσει. Αν και χαμηλά η δύναμη δεν ικανοποιεί, μετά τις 5.000 σ.α.λ. τα χιλιόμετρα μαζεύονται γρήγορα και εύκολα. Η ισχύς του θα παραμείνει και ψηλότερα, κάνοντάς το ιδανικό και για μικρά ταξίδια. Θα αγγίξει εύκολα τα 140 χλμ./ώρα και θα συνεχίσει μέχρι τα 160, αν και κάπου εκεί θα δείξει ότι πρόκειται για μονοκύλινδρο 400άρι. Επιπλέον, η προστασία από τον αέρα είναι πολύ καλή. Τέλος, αν και οι αναρτήσεις θα διαμαρτυρηθούν υπό πίεση, το χαμηλό κέντρο βάρους θα διευκολύνει τις συνεχείς εναλλαγές κλίσης και, με λίγη συνήθεια, το ταξίδι ακόμη και σε σφιχτό επαρχιακό δίκτυο θα γίνει παιχνιδάκι.
Υπάρχει διαθέσιμη και η έκδοση safety pack (ABS, υποβοήθηση φρένου, ενσωματωμένη πτυσσόμενη αντικλεπτική κουλούρα) με 5.790 ευρώ.
Piaggio Beverly 400 Tourer - Τιμή: 5.304 ευρώ
Η Piaggio δε θα μπορούσε παρά να εισάγει το δυνατότερο λογότυπό της (αυτό της best seller οικογένειας των Beverly) και στην ανερχόμενη κατηγορία των 400 κ.εκ.. Αποτέλεσμα αυτού είναι ένα σταθερό και ισχυρό scooter με όρθια θέση οδήγησης, μεγάλους τροχούς και ανεπτυγμένα «αθλητικά» γονίδια. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, σε σύγκριση με τα GT scooter της κατηγορίας, το Beverly Tourer αποδεικνύεται αρκετά άνετο. Βασικό ρόλο σε αυτό παίζει η λειτουργική σέλα, αν και η ύπαρξη στήριξης μέσης δε θα σου επιτρέψει να κινείσαι πάνω της. Ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετός, όπως και η απόσταση από το τιμόνι και έτσι το Beverly Tourer θα φιλοξενήσει άνετα και ψηλούς αναβάτες. Οι χώροι, όπως είναι λογικό, δε θα εντυπωσιάσουν. Κάτω από τη σέλα, μπορεί να υπάρχει φωτισμός και παροχή ρεύματος, ωστόσο, δεν είναι δυνατό να χωρέσει ένα full face κράνος. Το ντουλαπάκι στην ποδιά, από την άλλη, είναι αρκετά μεγάλο και βαθύ, ενώ ο γάντζος θα στηρίξει μια τσάντα. Το Beverly Tourer 400 ακολουθεί πιστά το δρόμο που έχουν χαράξει τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου (16 ίντσες μπροστά, 14 πίσω) εξασφαλίζουν άνετο πέρασμα από τις λακκούβες, αλλά και σταθερότητα στις στροφές, επιτρέποντας την επίτευξη κλίσεων που σε κάνουν να πιστεύεις πως οδηγείς “πραγματική” μοτοσικλέτα και όχι scooter. Η δύναμη είναι άφθονη και κάνει την εμφάνισή της ομαλά και γλυκά στο μεσαίο φάσμα λειτουργίας. Από εκεί και πάνω θα επιταχύνει με λίγο πιο αργό ρυθμό, ενώ ορισμένα κουνήματα που θα εμφανιστούν μετά τα 155 χλμ./ώρα (λόγω αδυναμίας του πιρουνιού να «διαβάσει» σωστά το δρόμο) θα σας «συμβουλεύσουν» να μην ανοίξετε και άλλο το γκάζι.
Piaggio MP3 400 - Τιμή: 7.182 ευρώ
Μοιάζει με συμβατικό scooter, μόνο που είναι μακράν πιο σταθερό και ασφαλές. Το MP3 τάραξε τα νερά της αγοράς, όταν πρωτοεμφανίστηκε και πλέον, αποτελεί και μια ισχυρή λύση για τα ταξίδια, χάρη στον κινητήρα των 400 κ.εκ. Αισθητικά το MP3 δε θυμίζει τίποτα άλλο στο δρόμο. Αυτό οφείλεται στο φουτουριστικό μπροστινό μέρος και την παρουσία των δύο τροχών που τραβά τα βλέμματα. Ύστερα από αρκετό χρόνο στην αγορά, το σχήμα του παραμένει φρέσκο και εξακολουθεί να προκαλεί εντύπωση. Το μπροστινό σύστημα αποτελείται από δύο τροχούς και ανάρτηση τύπου παραλληλόγραμμου, η οποία ενισχύει τη σταθερότητα ακόμη και σε ανώμαλο ή ολισθηρό οδόστρωμα. Η θέση οδήγησης δε διαφέρει από τα κοινά scooter και η θέση του σώματος είναι φυσική και ξεκούραστη. Και οι αποθηκευτικοί χώροι, όμως, κινούνται στα στάνταρ της κατηγορίας, καθώς μέσα στο «πορτ-μπαγκάζ» και κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν οριακά δύο full face κράνη. Η οδήγηση, από την άλλη, είναι το δυνατό χαρτί του MP3. Αν και το μπροστινό έχει ελαφρώς βαρύτερη αίσθηση από ό,τι έχετε συνηθίσει, τόσο στην αλλαγή κατεύθυνσης όσο και στους επιτόπιους ελιγμούς, προσφέρει ένα πρωτόγνωρο αίσθημα ασφάλειας στον αναβάτη το οποίο αυξάνεται όσο χειροτερεύουν οι συνθήκες. Το ενισχυμένο βάρος θα προδώσει και μερικές από τις αδυναμίες του κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ., ωστόσο, σε ανοιχτό δρόμο, η ισχύς του μοτέρ μπορεί θα κινήσει το MP3 με μία μέση ωριαία της τάξης των 130 χλμ./ώρα. Εκεί, πάντως, που θα ξεχωρίσει το MP3 400 είναι στις στροφές, όπου η σταθερότητά του θα δώσει νέα περιθώρια εμπιστοσύνης στον αναβάτη.
.
Yamaha Majesty 400 ABS - Τιμή: 7.140 ευρώ
Το Yamaha Majesty παραμένει μία από τις πιο άνετες και πρακτικές προτάσεις της κατηγορίας. Επιπλέον, διατηρεί τις τουριστικές ορέξεις του, ενώ το ABS, αυξάνει την ενεργητική του ασφάλεια. Ο αναβάτης θα νιώσει σαν βασιλιάς πάνω στη ρυθμιζόμενη κατά μήκος σέλα του Μajesty. Οι ικανοποιητικές διαστάσεις, το μαλακό αφρώδες και η πλατούλα στήριξης συνεργάζονται με τον μεγάλο χώρο για τα πόδια, με έναν μόνο σκοπό: την άνεσή του. Την ίδια… περιποίηση απολαμβάνει και ο συνεπιβάτης, αν και θα θέλαμε τα μαρσπιέ του πιο πίσω και έξω. Η ίδια γενναιόδωρη φιλοσοφία ακολουθείται και στους αποθηκευτικούς χώρους. Τα 60 λίτρα κάτω από τη σέλα θα φιλοξενήσουν άνετα δύο full face κράνη και τα 10 λίτρα που μοιράζονται σε δύο ντουλαπάκια (το ένα με κλειδαριά) είναι αρκετά για πολλά μικροπράγματα. Μέσα στην πόλη, το Majesty θα ελιχθεί με άνεση, ωστόσο, μέσα σε πυκνή κίνηση δεν θα καταφέρει να κρύψει τις πληθωρικές του καμπύλες και τα κιλά του. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με την έλλειψη δύναμης κάτω από τις 5.000 σ.α.λ. και το μακρύ του μεταξόνιο, η μετακίνηση δύο ατόμων ανάμεσα σε ουρές ακινητοποιημένων αυτοκινήτων δεν θα αποτελέσει και την πιο άνετη αποστολή για τον οδηγό. Έξω από την πόλη, και αφού ο κινητήρας αρχίσει να δουλεύει στις μεσαίες στροφές και πάνω, η ισχύς θα αυξηθεί γραμμικά και το Majesty θα μαζέψει γρήγορα χιλιόμετρα. Ακόμη και σε σφιχτές στροφές, το μεγαλόσωμο scooter δε θα προβληματίσει και θα δεχθεί χωρίς παράπονα τις εντολές του αναβάτη. Θα συμπεριφερθεί, μάλιστα, σαν μοτοσικλέτα και θα δεχθεί αρκετές δόσεις πίεσης, πριν δείξει αδυναμίες.