Το να πούμε άλλη μια φορά ότι το καλοκαίρι αποτελεί την ιδανική εποχή για μοτοσικλέτα είναι περιττό! Εκατοντάδες πανέμορφοι προορισμοί εντός και εκτός της Ελλάδας περιμένουν να τους ανακαλύψετε και το μόνο που χρειάζεται είναι διάθεση και η ιδανική για εσάς μοτοσικλέτα!
Για τη διάθεση δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα, αλλά θέλουμε να πιστεύουμε πως είναι δεδομένη! Σε ότι αφορά στις μοτοσικλέτες όμως, μπορούμε να προτείνουμε μια σειρά από μοντέλα διαφορετικού χαρακτήρα κάτω από τα 10.000 ευρώ, ώστε να διαλέξετε το ιδανικό μέσο για τις καλοκαιρινές σας αποδράσεις.
BMW F800ST
Σε ποιους απευθύνεται: Σε όσους θέλουν να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα στην εθνική και να διασκεδάσουν σε καλοστρωμένα στροφιλίκια με ανοιχτές και μεσαίες στροφές.
Αποσκευές: Μπορούν να μεταφερθούν αρκετά πράγματα για εσάς και για εκείνη αλλά θα πρέπει να την πείσετε να αφήσει το πιστολάκι και το 5ο ζευγάρι παπούτσια.
Ιδανικοί προορισμοί εντός: Εγνατία Οδός από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη, με παρακάμψεις σε ωραία στριφτερά κομμάτια.
Ιδανικοί προορισμοί εκτός: Νότια Γαλλία – Προβηγκία από Άλπεις.
Τι να πάρετε μαζί σας: Διαβατήριο, ακόμα και αν πηγαίνετε για τσιγάρα.
Info: Το F800ST συμπληρώνει το κενό της BMW ανάμεσα στα μονοκύλινδρα και στα μεγάλα boxer & τετρακύλινδρα και μάλιστα το κάνει με τέτοιο τρόπο, που δε θα αποτελέσει έκπληξη αν μάθουμε ότι «κλέβει» πωλήσεις από τις μεγαλύτερες K και R σειρές! Σε αυτό βέβαια παίζει μεγάλο ρόλο και η τιμή αγοράς του, η οποία είναι σε σωστά και «τίμια» επίπεδα γι’ αυτό που τελικά αγοράζεις. Δεν είναι όμως μόνο αυτό! Το ST αποτελεί την πιο…πολιτική έκδοση του S, κάτι το οποίο σημαίνει ότι είναι ευκολότερο και πιο ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση, θα ταξιδέψει άνετα και επίσης ξεκούραστα, ενώ παράλληλα δε χάνει και πολύ από το σπορ χαρακτήρα του δίδυμου αδελφού του. Ο κινητήρας του είναι ροπάτος στις χαμηλές στροφές διαθέτωντας παράλληλα αρκετά αποθέματα ισχύος πιο ψηλά, ενώ το πλαίσιο και οι αναρτήσεις ισορροπούν μεταξύ άνεσης και sport χαρακτηριστικών, προσδίδοντας στο σύνολο πολύ καλή οδική συμπεριφορά και σταθερότητα σε κάθε περίπτωση. Με λίγα λόγια πρόκειται για μία μοτοσικλέτα η οποία αν και δηλώνει sport – touring δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό το ρόλο, αλλά αποτελεί ένα εξαιρετικό all-round μοντέλο.
Honda NT 700 ABS Deauville
Σε ποιους απευθύνεται: Στους χαλαρούς αναβάτες που βάζουν πάνω απ όλα την άνεση και στα ταξίδια τους κάνουν μια μικρή μετακόμιση.
Αποσκευές: Δεν χρειάζεται να υποχρεωθείτε σε κάποιον για να ταΐζει τα ψάρια στο ενυδρείο, το παίρνετε μαζί σας!
Ιδανικοί προορισμοί εντός: Όπου γης (ασφάλτινη) και πατρίς! Μικτές διαδρομές που περιλαμβάνουν εθνική και επαρχιακούς κάθε είδους.
Ιδανικοί προορισμοί εκτός: Βόρειο ακρωτήρι, με χαλαρή διάθεση. Αν σας πιάσει η νύχτα μην ανησυχείτε για δωμάτια, έχετε το μισό σπίτι στις αποσκευές σας.
Τι να πάρετε μαζί σας: Ότι γουστάρετε…χωράει!
Info:Το Deauville είναι μία μοτοσικλέτα γι’ αυτούς που επιθυμούν να ταξιδεύουν όχι σε φρενήρεις ρυθμούς, αλλά σε πιο χαλαρούς και άνετους. Φιλικό και άνετο, δεν θα απογοητεύσει όσους θεωρούν κουλτούρα το easy riding, αποτελώντας ένα πρώτης τάξεως ταξιδιωτικό «εργαλείο». Με ενσωματωμένες δύο πλαϊνές βαλίτσες και εξοπλισμένη με μεγάλη σχάρα, η μοτοσικλέτα είναι ικανή να μεταφέρει πολλές αποσκευές στη standard μορφή της, ωστόσo η τοποθέτηση ενός top case και ένος tank-bag διπλασιάζουν τον αποθηκευτικό χώρο για διηπειρωτικό τουρισμό. Μπορεί οι υψηλές ταχύτητες να μην του ταιριάζουν, το Deauville όμως είναι ικανό να διανύσει ατελείωτα χιλιόμετρα στην Εθνική χωρίς να κουράσει τους αναβάτες του. Τον καλύτερο εαυτό του θα τον δείξει όταν δεν πιέζεται και θα αντιμετωπίσει πρόβλημα σταθερότητας μονάχα σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Σε επαρχιακούς δρόμους, το μοντέλο της Honda παραμένει χαλαρό, αλλά όχι αργό. Το καλό του στήσιμο θα του επιτρέψει να βουτήξει πρόθυμα στη στροφή και να διατηρήσει έναν καλό ρυθμό στις εναλλαγές κλίσης, εμπνέοντας εμπιστοσύνη, όσο ο ρυθμός είναι απλώς σβέλτος. Αν ο ρυθμός αλλάξει «mode» προς το γρήγορο, το βάρος και η ελαστικότητα πλαισίου και αναρτήσεων θα φέρει σχετικά νωρίς το όριο.
Kawasaki Versys 650
Σε ποιους απευθύνεται: Σε όσους θέλουν να συνδυάσουν την άνετη θέση οδήγησης των on-off, με την ακρίβεια των street στην οδήγηση.
Αποσκευές: Με τη τοποθέτηση τριβάλιτσου και tank bag μεταφέρονται αρκετά πράγματα, αλλά οι υπερβολές αφαιρούν το «fun» από την οδήγηση.
Ιδανικοί προορισμοί εντός: Ρωτήστε ένα κάτοχο αυτοκινήτου ποιες διαδρομές αποφεύγει «γιατί έχουν πολλές στροφές». Καλή διασκέδαση!
Ιδανικοί προορισμοί εκτός: Κορσική, η ευρύτερη περιοχή της Emilia Romagna στη Β.Ιταλία.
Τι να πάρετε μαζί σας: Ένα ζευγάρι λάστιχα.
Info:Το Versys της Kawasaki αποτελεί έναν από τους χαρακτηριστικότερους εκπροσώπους της νέας τάξης πραγμάτων στα on-off, που θέλει τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας να αποποιούνται και τα τελευταία χωμάτινα γονίδιά τους. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας εμφανίζεται αρκούντως «ψυχωμένος» και σε αυτόν οφείλει ένα μεγάλο μέρος της διασκεδαστικής της συμπεριφοράς η μοτοσικλέτα. Πλαίσιο και αναρτήσεις υποστηρίζουν το μοτέρ προσδίδοντας στο σύνολο τη πιο «sport» συμπεριφορά ανάμεσα στα μεσαία on-off (απόντος του Multistrada 620) και το Versys με έναν αποφασισμένο οδηγό στη σέλα του είναι ικανό να προκαλέσει ουκ ολίγες εκπλήξεις στα στροφιλίκια. Ο χαρακτήρας του Kawasaki όμως δεν είναι μονοδιάστατος και το ταξίδι είναι επίσης ένα πεδίο που τα καταφέρνει καλά. Στη εθνική μπορεί να κρατήσει άνετα μια ταχύτητα κοντά στα 180 χλμ. / ώρα παρέχοντας ικανοποιητική προστασία στον οδηγό του και σταθερότητα στις στροφές. Το Versys μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου, όμως οι δυνατότητες του είναι ελάχιστα μεγαλύτερες σε σχέση με μια street μοτοσικλέτα. Για μικρές αποστάσεις μέχρι εκείνη την απομακρυσμένη παραλία που πάνε όλοι οι συντάκτες του ειδικού τύπου δεν υπάρχει πρόβλημα, ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση καλό θα είναι οι υποψήφιοι αγοραστές να γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται για on-off, αλλά για…on-on.
Vespa GTS 300
Σε ποιους απευθύνεται: Σε όσους αρέσει ο ιταλικός νεορεαλισμός στον κινηματογράφο και πιστεύουν ότι οι διακοπές δεν θέλουν κόπο, αλλά τρόπο.
Αποσκευές: Αν είστε μόνος μια χαρά. Αν είστε με παρέα, μπορείτε να την πείσετε να κατεβεί στο λιμάνι με ταξί, μεταφέροντας τις βαλίτσες (της).
Ιδανικοί προορισμοί εντός: Από το σπίτι σας στο κοντινότερο λιμάνι / πορθμείο, με προορισμό τα νησιά.
Ιδανικοί προορισμοί εκτός: Με λίγη υπομονή φθάνετε στη Πάτρα. Παίρνετε το καράβι για Ancona. Διαβάζετε τη βιογραφία του Φελίνι. Η Ρώμη απέχει 200 χλμ….
Τι να πάρετε μαζί σας: Μp3 player με μουσική του Νίνο Ρότα.
Info:Η μεγαλύτερου κυβισμού Vespa στην ιστορία είναι και το πρώτο μοντέλο της «μαμάς» Piaggio που παρουσιάστηκε με τον νέο Quasar των 278 κ.εκ. Επιπλέον, πρόκειται για μια από τις πιο sport Vespa που έχουν παρουσιαστεί. Αισθητικά, αποτελεί ένα φόρο τιμής στα μοντέλα του παρελθόντος, ενώ τεχνολογικά, είναι άρτια σε κάθε λεπτομέρεια. Ο κινητήρας είναι ψεκαστός και εξαιρετικός στις χαμηλές σ.α.λ. λειτουργίας, το πλαίσιο βελτιωμένο και οι αναρτήσεις προσφέρουν απόλυτη σταθερότητα, αλλά και απόλυτη υπακοή, ακόμη και σε συνθήκες πίεσης. Ο sport αυτός χαρακτήρας της 300άρας Vespa, όμως, έχει και το τίμημά του: Η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα μόνο όταν μιλάμε για ένα άτομο, ενώ κάτω από τη σέλα δε θα χωρέσει παρά ένα μικρό jet κράνος. Της το συγχωρείς, όμως, καθώς είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο sport μοντέλα της εταιρίας.
Yamaha XT660Z Tenere
Σε ποιους απευθύνεται: Σε όσους τα ονόματα Cyril Depress, Stephane Peterhansel και Edi Orioli λένε κάτι.
Αποσκευές: Πολλές και περισσεύει χώρος για ορειβατική σκηνή, survival kit και αλουμινοκουβέρτα.
Ιδανικοί προορισμοί εντός: Αθήνα – Θεσσαλονίκη αλλά από χώμα. Εναλλακτικοί προορισμοί για εξερεύνηση Πίνδος, Μάνη, Κρήτη, Ευρυτανία.
Info: «Ένας φίλος ήρθε απόψε απ τα παλιά» και δεν είναι άλλος από το Tenere! Το θρυλικό αυτό όνομα συνδέθηκε άρρηκτα με την περιπέτεια σε δύο τροχούς, αφού τα παλιότερα μοντέλα ενέπνευσαν ουκ ολίγους μοτοσικλετιστές να φτάσουν μαζί τους στα πέρατα του κόσμου. Το νέο Tenere σε ρόλο «κληρονόμου», δεν διαφοροποιείται καθόλου και επιχειρεί να συνεχίσει αυτή τη παράδοση, αποτελώντας μια εντελώς ξεχωριστή στις ημέρες μας πρόταση, με χαρακτηριστικά 50-50 μεταξύ ασφάλτου και χώματος. Στη πράξη, το Tenere κρατά τις υποσχέσεις που δίνει με την «περιπετειώδη» εμφάνιση του. Μπορεί να ταξιδεύει αρκετά καλά για μονοκύλινδρο και να διανύει γρήγορα και με ασφάλεια τα ασφάλτινα κομμάτια που οδηγούν στους εκτός δρόμου προορισμούς. Στο χώμα διατηρεί τις τουριστικές αρετές του και με άνεση θα μεταφέρει τον αναβάτη του και τις αποσκευές του σε σημεία πολύ μακριά από τον πολιτισμό. Ωστόσο το Tenere σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μια replica των μοτοσικλετών που συμμετέχουν στα rally και παρ όλο που είναι δεκτικό στη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου, θέτει σαφέστατα όρια υπενθυμίζοντας πως ο δρόμος για το Dakar μπορεί να διανυθεί, αλλά όχι σε αγωνιστικούς ρυθμούς.