Ας υποθέσουμε πως προετοιμάζεστε για την αγορά του πρώτου σας δικύκλου ή ψάχνετε ένα μέσο μετακίνησης για να «ξεκουράσετε» τη μεγάλη σας μοτοσικλέτα από τις καθημερινές της υποχρεώσεις. Πολλές οι προτάσεις scooter και παπιών, αλλά υπάρχουν επίσης και μοτοσικλέτες!
Δεν χρειάζεται να ανεβείτε πολύ σε κυβισμό ή να ξοδέψετε αρκετά χρήματα για να αποκτήσετε μια μικρή μοτοσικλέτα. Εκπρόσωποι του είδους βρίσκονται και στη κλάση των 125 κ.εκ. και μάλιστα διατίθενται σε τιμές που κυμαίνονται στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτές των scooter αντίστοιχο κυβισμού.
Ο χαρακτήρας τους εκτός από αστικός είναι και πιο «ειδικός» επιτρέποντας σας να κάντε τα πρώτα σας βήματα και να διασκεδάσετε σε πεδία όπως το χώμα, η γρήγορη οδήγηση και ο light τουρισμός.
Διαλέξαμε τρία μοντέλα μοτοσικλετών στα 125 κ.εκ. από διαφορετικές κατηγορίες, τα οποίο πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για να αναλάβουν το ρόλο του «δασκάλου» ή του εναλλακτικού καθημερινού σας μεταφορικού μέσου.
Aprilia RX 125 – Τιμή 4.730 ευρώ
Ο μοναδικός δίχρονος εκπρόσωπος του αγοραστικού, με μονοκύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 14,7 ίππους και ροπή που φτάνει τα 1,2 κιλά ροπής (στις «ελεύθερες» εκδόσεις οι επιδόσεις αγγίζουν τους 21,4 ίππους και τα 1,6 κιλά). Η Aprilia χρησιμοποίησε τη τεχνογνωσία του αγωνιστικού τμήματος για το RX, θέλοντας να προσδώσει ένα νεανικό και ζωντανό χαρακτήρα, χωρίς ωστόσο η μοτοσικλέτα να στερείτε φιλικότητας και ευκολίας στην οδήγηση. Στην άσφαλτο χάριν στο πολύ καλό στήσιμο και στο στιβαρό πλαίσιο, το RX παρουσιάζεται πολύ σταθερό, με τη «σβέλτη» γεωμετρία του να επιτρέπει γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Η πολύ αλαφριά του αίσθηση συντείνει σε αυτό, ενώ η επιθετική θέση οδήγησης βοηθά στον απόλυτο έλεγχο. Τα χαρακτηριστικά αυτά μεταφέρονται αυτούσια και στο χώμα, όπου το RX μπορεί να αποτελέσει ένα πρώτης τάξεως σχολείο για τη μύηση στον εκτός δρόμου κόσμο. Η σιγουριά που υποστηρίζεται από τα φρένα και τις αναρτήσεις και οι σχετικά αργές αντιδράσεις αποτελούν «ασπίδα προστασίας» για τον εκκολαπτόμενο εντουρά.
Honda CBF 125i – 2.340 ευρώ
O μικρότερος εκπρόσωπος της πολυμελούς οικογένειας CBF, διατηρεί την ομοιογένεια και τον πολυδιάστατο χαρακτήρα των μεγαλύτερων εκδόσεων και αποτελεί μια από τις λίγες all round μοτοσικλέτες στα 125 κ.εκ. Ο κινητήρας του θα ζωντανέψει με ελάχιστες περιστροφές της μίζας. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός και απεμπλέκοντάς τον, η πρώτη έκπληξη κάνει την εμφάνισή της, με το CBFάκι να πετιέται με δύναμη εμπρός. Ο κινητήρας στροφάρει με άνεση ανεβάζοντας τα χιλιόμετρα γρήγορα. Η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται με τη σκέψη και θα χρειαστεί εξοικείωση για να μην το παρακάνετε παίρνοντας μεγαλύτερη κλίση στο εσωτερικό της στροφής από αυτή που αρχικά είχατε υπολογίσει. Όπως σε όλες τις μοτοσικλέτες της Honda, ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά και γλυκά, ενώ η δύναμή του είναι επαρκής ώστε το κοντέρ να αγγίξει σχετικά γρήγορα τα 110 χλμ./ώρα, που είναι και η τελική της μοτοσικλέτας σε επίπεδο δρόμο. Οι αναρτήσεις συνεργάζονται άριστα με το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, χαρίζοντας αρμονία και ομοιογένεια στο σύνολο, γεγονός που ενδυναμώνει το φιλικό και προβλέψιμο χαρακτήρα της κατασκευής. Η πολύωρη παραμονή του οδηγού στη σέλα του CBF θα έχει ως αποτέλεσμα το μούδιασμα στα μαλακά του μόρια, αλλά το μεγάλο μήκος της επιτρέπει στο σώμα να μετακινηθεί προς τα πίσω, διορθώνοντας έστω και προσωρινά την κατάσταση.
Yamaha YZF-R 125 - 3.990 ευρώ
Supersport στα 125 κ.εκ.; Τηρουμένων των αναλογιών, ναι! Με πολύ όμορφη εμφάνιση που έρχεται κατευθείαν από την «R» σειρά της Yamaha, μονοκύλινδρο κινητήρα με απόδοση 15 ίππων και πλαίσιο & αναρτήσεις που στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, το YZF-R 125 μπορεί να θεωρηθεί «ακραίο» για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στην πόλη θα τα καταφέρει μια χαρά και θα σας πάει παντού εύκολα, γρήγορα και σίγουρα με στιλ. Η Εθνική δεν είναι η καλύτερή του, αλλά πρόβλημα δε θα αντιμετωπίσει πρακτικά ούτε και εκεί, όπου θα κινηθεί με ασφάλεια. Οι στροφές, βέβαια, αποτελούν και τον πραγματικό λόγο ύπαρξής του όπου θα τα καταφέρει αρκετά καλά χωρίς παράλληλα να φοβίζει. Αυτή ή πανέμορφη μικρογραφία supersport, αποδεικνύεται πολύ πρόθυμη να παραδώσει «εντατικά ιδιαίτερα μαθήματα» οδήγησης σε όσους τα ζητήσουν, βάζοντας πάνω απ όλα όμως την ασφάλεια Όλα αυτά το κάνουν μία εξαιρετική επιλογή γι’ αυτούς που θέλουν να ξεκινήσουν από τις μοτοσικλέτες και να… παραμείνουν εκεί! Μπορεί να μην είναι
πρακτικό όσο ένα scooter, αλλά σίγουρα μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα, δίνοντας παράλληλα και το απαραίτητο γόητρο στον ιδιοκτήτη του.