Μπορεί η κατηγορία να έχει συρρικνωθεί ως προς τον αριθμό των μελών της, όμως τα μοντέλα που παρουσιάζουμε αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές των «μονοκύλινδρων αξιών» στην εποχή μας και αποδεικνύουν εμπράκτως γιατί θεωρούνται ιδανικές για τη χώρα μας μοτοσικλέτες.
Οι εποχές αλλάζουν, τα μοντέλα αλλάζουν, η αγορά αλλάζει, όμως οι ανάγκες του Έλληνα μοτοσικλετιστή παραμένουν οι ίδιες! Η κίνηση στις πόλεις γίνεται όλο και πιο ασφυκτική, η ανάγκη για μικρές αποδράσεις από την καθημερινότητα μεγαλώνει και οι οικονομικές μας δυνατότητες δεν επιτρέπουν -στις περισσότερες περιπτώσεις- την αγορά και την συντήρηση μιας δεύτερης μοτοσικλέτας. Το σίγουρο είναι επίσης ότι…μορφολογικά, η Ελλάδα δεν έχει αλλάξει! Εξακολουθεί να κρύβει απίστευτες ομορφιές που απέχουν λίγα χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας μας, ενώ ένα τεράστιο δίκτυο χωματόδρομων που τη διατρέχει από άκρη σε άκρη, οδηγεί σε ακόμα πιο όμορφα μέρη!
Συνοψίζοντας λοιπόν τα ανωτέρω δεδομένα και λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως τα μονοκύλινδρα on-off αποτελούσαν, αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν, την καταλληλότερη κατηγορία μοτοσικλετών για την χώρα μας.
Τα τρία μοντέλα που ακολουθούν, αποτελούν χαρακτηριστικούς εκπροσώπους της κατηγορίας.
Aprilia Pegaso Trail – Τιμή: 6.335 ευρώ
Το Trail ανήκει στην υποκατηγορία των «ντυμένων» με fairing και με 19άρη μπροστινό τροχό, «touring» μονοκύλινδρων. Με άνετη για οδηγό και συνοδηγό σέλα και ικανοποιητική κάλυψη από τον αέρα, ο Πήγασος της Aprilia μπορεί να διανύσει πολύ μεγάλες ασφάλτινες αποστάσεις, χωρίς να κουράσει τους επιβάτες του. Βοηθούμενος από τον ισχυρό και «ζωντανό» σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα, θα κρατήσει άνετα ταχύτητες κοντά στα 150 χ.α.ω. έχοντας αποθέματα και για προσπεράσεις. Το σύνολο παραμένει σταθερό σε κάθε περίπτωση, κάτι που οφείλεται στο στιβαρό πλαίσιο και στο streetάδικο – τηρουμένων των αναλογιών- σετάρισμα των αναρτήσεων. Η γρήγορη λειτουργία των τελευταίων βοηθά επίσης κατά την «επίθεση» στα ορεινά στροφιλίκια, όπου με τη συνδρομή των εξαιρετικών φρένων, το Trail μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορά και με ασφάλεια. Η ασφάλτινη φιλοσοφία που διέπει τη μοτοσικλέτα προβληματίζει μόνο στο χώμα, όπου λόγο των γρήγορων αντιδράσεων από τις αναρτήσεις, χάνεται ένα «κλικ» σε άνεση και προστίθεται ένα «κλικ» σε εγρήγορση, χωρίς ωστόσο αυτά τα στοιχεία να κρίνονται απαγορευτικά για τη κίνηση εκτός δρόμου.
BMW G 650GS – Τιμή: 6.851 ευρώ
Πρόκειται για το πάλαι ποτέ μονοκύλινδρο «F» που λόγο της παρουσίασης του δικύλινδρου μοντέλου με το ίδιο ακριβώς όνομα, το άλλαξε σε «G»…Μπερδευτήκατε; Όπως και να έχει, το νέο G 650GS δεν είναι και τόσο νέο, αφού επί της ουσίας ελάχιστα έχει αλλάξει από τη μοτοσικλέτα της οποίας αποτελεί συνέχεια. Αυτό το γεγονός μόνο ως αρνητικό δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί, αφού επρόκειτο για το πιο «ταξιδιάρικο» και ευκολοδήγητο on-off που έχει παρουσιαστεί ποτέ. Η πολύ χαμηλή σέλα βοηθά στο έλεγχο, με τον οδηγό να πατά και τα δύο του πόδια σταθερά στο έδαφος. Εκτός αυτού, η τοποθέτηση του σώματος χαμηλά και «μέσα» στη μοτοσικλέτα προσφέρει εξαιρετική κάλυψη, χωρίς να χρησιμοποιείται ένα ανοικονόμητο σε διαστάσεις fairing. Το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλά και σε συνδυασμό με τις compact διαστάσεις της μοτοσικλέτας βοηθούν πολύ κατά τη κίνηση στην πόλη. Στο ταξίδι, ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη
λειτουργία του και την απουσία κραδασμών, με αποτέλεσμα το μονοκύλινδρο GS να αποδεικνύεται ένας άνετος και ξεκούραστος δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Η φιλική του συμπεριφορά παραμένει ως έχει και στο χώμα, όπου η μοτοσικλέτα δύναται να διάσχιση με χαλαρούς ρυθμούς, ακόμα και δύσκολα κομμάτια.
Yamaha XT660R – Τιμή: 6.410
Ο μοναδικός «ψηλόφτερος» εκπρόσωπος του παρόντος αγοραστικού, φέρει το θρυλικό αρκτικόλεξο «XT» στα πλαστικά του και αυτό από μόνο του είναι αρκετό για πολλούς μοτοσικλετιστές. Η τελευταία γενιά της μοτοσικλέτας φέρει πλέον υγρόψυκτο κινητήρα και ελάχιστες ομοιότητες με τους προγόνους της, ωστόσο ο χαρακτήρα της παραμένει 100% dual purpose! Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα κλασσικό XT με διευρυμένο πεδίο χρήσεων. Ο ισχυρός κινητήρας αυξάνει το «ταξιδιωτικό βεληνεκές» της μοτοσικλέτας, αφού πλέον τα 150 χ.α.ω. είναι εύκολη υπόθεση και μάλιστα μπορούν να διατηρηθούν για ώρα. Το πόσο μακριά θα φτάσει ο οδηγός του XT660R στη εθνική είναι καθαρά θέμα αντοχών, (του αναβάτη, όχι του XT!) αφού η απουσία προστασίας και η στενή σχετικά σέλα μετά από λίγο κουράζουν. Αυτό αποτελεί όμως και το μοναδικό «τίμημα» για κάποιον θέλει να έχει στη κατοχή του ένα ψηλότερο on-off. Στη πόλη, στους επαρχιακούς και στο χώμα, το XT αποδεικνύεται διασκεδαστικό και αποτελεσματικό με τον τρόπο που μόνο μια μοτοσικλέτα του είδους μπορεί, αποτελώντας ένας «ζωηρό» σύνολο.