Ποιος είπε ότι το «αποδεκτό» γυμνό πρέπει να είναι μόνο καλλιτεχνικό; Μπορεί να είναι επίσης άγριο, προκλητικό, σοκαριστικό και στη περίπτωση των «γυμνών» μοτοσικλετών, θα λέγαμε ότι αυτό είναι και το θεμιτό! Όπως δηλαδή τα τέσσερα naked-streetfighter μοντέλα που ακολουθούν.
Το CB 1000R αποτελεί μαζί με το DN-01 τις πιο προχωρημένες σχεδιαστικά μοτοσικλέτες της Honda. Οι γραμμές της μοτοσικλέτας είναι μίνιμαλ και επιθετικές, δημιουργώντας ένα πανέμορφο σύνολο με…ευρωπαϊκές καταβολές. Στο δρόμο, το CB 1000R αποδεικνύεται streetfighter, αλλά με έναν all round τρόπο! Η προσπάθεια που έκανε η Honda να συγκεντρώσει τις μάζες προς το κέντρο της μοτοσικλέτας έχουν ευδοκιμήσει, με το σύνολο να είναι ιδιαίτερα καλοζυγισμένο, σε σημείο που τα 998 κ.εκ. της μοτοσικλέτας και τα 222 κιλά της να γίνονται ευχάριστο παιχνίδι στα χέρια του οδηγού. Η ευελιξία του συνόλου είναι σημείο αναφοράς, ενώ και η σταθερότητα της μοτοσικλέτας είναι κορυφαία, προσδίδοντας έτσι ίσες ποσότητες από δύο αντικρουόμενα χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς. Ο κινητήρας είναι γραμμικός και όσο πρέπει φιλικός και σε συνεργασία με το υπόλοιπο «πολυμορφικό» σύνολο πλαισίου & αναρτήσεων, δημιουργούν μια μοτοσικλέτα ικανή να αντεπεξέλθει τόσο σε βόλτες όσο και σε πολύ γρήγορη οδήγηση. Ιδιοτροπίες και χαρακτηριστικά τα οποία κάποιοι θεωρούν ότι αποτελούν μέρος της περιβόητης «προσωπικότητας», λάμπουν δια της απουσίας τους, με το CB 1000R να προσαρμόζεται στον αναβάτη του, αντί να απαιτεί το αντίθετο.
Kawasaki Z 1000 - Τιμή: 10.150 ευρώ (ABS: 11.190 ευρώ)
Η εμφάνιση και οι επιδόσεις του προκαλούν, ωστόσο, η συμπεριφορά του και οι δυνατότητές του σου κλείνουν το μάτι, για να τις χρησιμοποιήσεις επί καθημερινής βάσης. Μπορεί το Z να ανανεώθηκε αισθητικά, ωστόσο, οι σχεδιαστικές αναφορές στο προηγούμενο μοντέλο είναι εμφανείς. Οι τετραπλές εξατμίσεις απέκτησαν νέα σχεδίαση, ενώ η συνολική του εικόνα είναι πιο αιχμηρή, χάρη στις πολλές γωνίες και τις πλούσιες λεπτομέρειες. Το μοτέρ του Ζ 1000 ποντάρει στην ελαστικότητα, τη ροπή, το τράβηγμα από χαμηλά και την πολιτισμένη λειτουργία του. H απόδοση στη χαμηλομεσαία περιοχή είναι εκρηκτική και η μοτοσικλέτα μπορεί να επιταχύνει άμεσα όταν ο κινητήρα λειτουργεί σε αυτή την περιοχή. Επιπλέον, στρίβει τόσο εύκολα και προβλέψιμα, που δίνει την ευκαιρία για εύκολους «κανιβαλισμούς», ακόμη και στον –από άποψη εμπειριών- μέσο χρήστη. Το μοναδικό, ωστόσο, σημείο που θα βλάψει την εξαιρετική συνολική εικόνα του στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, είναι η αντοχή του μπροστινού σε συνθήκες πίεσης και η ελλιπής πληροφόρηση που παρέχει στον αναβάτη.
ΚΤΜ Super Duke 990 - Τιμή: 13.990 ευρώ
Ο μεγάλος «Δούκας» αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση της κατηγορίας, χάρη στη μοναδική αισθητική του και την «ξυραφένια» οδική του συμπεριφορά. Η φυσιογνωμία του μόνο ευγενική δεν είναι. Το Super Duke είναι μυώδες και επιθετικό. Οι αιχμηρές γωνίες είναι πανταχού παρούσες, από τη μάσκα και την ουρά μέχρι το ντεπόζιτο και το γεγονός ότι το μπροστινό μέρος μοιάζει δυσανάλογα ογκώδες με το πίσω, μόνο τυχαίο δεν είναι. Ο δικύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. διαθέτει όλη την απαιτούμενη δύναμη που χρειάζεται το Super Duke, προκειμένου να δικαιολογήσει την άγρια εμφάνισή του. Με ισχύ που αγγίζει τους 118 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και ροπή που φτάνει στα 11 κιλά, ο μεγάλος «Δούκας» κινείται σε δαιμονισμένους ρυθμούς και παραμένει σταθερό, χάρη στην άψογη συνεργασία πλαισίου-αναρτήσεων. Το USD πιρούνι των 48 χιλ. φροντίζει για τη σταθερότητά του κατά την κλίση αλλά και κάθε φορά που ο μπροστινός τροχός έρχεται αντιμέτωπος με ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Με μικρές αλλαγές στην αισθητική του, το FZ1 παραμένει αιχμηρό και διατηρεί τις sport διαθέσεις του, αποτελώντας παράλληλα μια αξιόπιστη επιλογή για την καθημερινή μετακίνηση. Η διαφορά όγκου ανάμεσα στο τεράστιο ρεζερβουάρ και τη μικροκαμωμένη ουρά δημιουργεί ένα «οξύμωρο» αλλά καλαίσθητο σύνολο που αφήνει μια ιδιαίτερα επιθετική εντύπωση στο μάτι. Το ίδιο συμβαίνει και με το μικρό, ίσιο τιμόνι, το οποίο διαθέτει έναν λιτό πίνακα οργάνων. Αν και ο κινητήρας του παρουσιάζει ένα ήπιο πρόσωπο μέχρι τις 6.500 σ.α.λ., στις ψηλές στροφές, το FZ1 απογειώνεται! Στην πόλη, το μικρό μεταξόνιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και το μακρύ κιβώτιο το βοηθούν να κινείται με ευελιξία, με μόνο μειονέκτημα το μικρό κόψιμο του τιμονιού. Πιο έξω, το γυμνό της Yamaha θα κουράσει, όταν μιλάμε για ταξίδια στις ευθείες της εθνικής οδού, ωστόσο, στις στροφές θα αναλάβει η επιθετική θέση οδήγησης και η πολύ καλή πληροφόρηση που προσφέρει το πιρούνι. Το FZ1 θα στρίψει γρήγορα και άνετα και, κρατώντας τον κινητήρα στο υψηλό φάσμα λειτουργίας του, ο αναβάτης θα κινηθεί σε sport ρυθμούς.