LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κ 1300S – ZZR 1400 – GSX 1300R Hayabusa

Citius, citius, citius! Στη περίπτωση των τριών μοτοσικλετών που ακολουθούν, το ολυμπιακό motto παραφράζεται και επικεντρώνεται μόνο στη ταχύτητα. Το πώς προσεγγίζει το κάθε μοντέλο αυτό τον αντικειμενικό στόχο της κατηγορίας, αποτελεί και το καθοριστικό στοιχείο της διαφοροποίησης τους.

 
Από τη στιγμή μάλιστα που το όριο έχει τεθεί στα 300 χλμ./ ώρα, σημασία δεν έχει το ποιος τρέχει πιο γρήγορα αλλά το πόσο καλά τρέχει γενικότερα. Θα έλεγε κανείς ότι η κατηγορία πλέον «ωρίμασε» και το ενδιαφέρον εστιάζεται περισσότερο στην ποιότητα, παρά στη ποσότητα. Άλλωστε στο κατώφλι της τρίτης εκατοντάδας χιλιομέτρων ανά ώρα, διανύονται 83 μέτρα σε ένα δευτερόλεπτο, ποιος θα ζητήσει κάτι παραπάνω;

BMW K 1300S – Τιμή: 16.461 ευρώ

Παρ΄ όλο που η K 1300S πήγε στο «γυμναστήριο» και προσέθεσε σε όγκο, εξακολουθεί να αποτελεί την πιο «πολιτικώς ορθή» πρόταση της κατηγορίας, τουλάχιστον σχεδιαστικά. Δείχνει ότι δεν έχει εμμονή με την απόλυτη ταχύτητα και τις επιδόσεις, παρ΄ όλο που αποτελεί ένα μοντέλο που μπορεί να αποδειχθεί πιο γρήγορο από τις άλλες μοτοσικλέτες του συγκριτικού, αν το ζητούμενο είναι η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Η άνετη θέση οδήγησης, η πολύ καλή προστασία του fairing και η σιγουριά που αποπνέει η BMW, συνηγορούν στο να παραμείνει ήρεμος και ξεκούραστος ο αναβάτης στη σέλα της, ακόμα και αν κινείται με μεγάλες ταχύτητες επί μακρόν. Η μοτοσικλέτα εντυπωσιάζει με την «ευχάριστη τραχύτητα» του κινητήρα της που αποπνέει με τον τρόπο λειτουργίας του, ωμή δύναμη. Η αίσθηση αυτή επιβεβαιώνεται και στο δρόμο, καθώς η K 1300S επιταχύνει με καταιγιστικό τρόπο, δίνοντας της εντύπωση στον αναβάτη της ότι θα συνεχίσει ακατάπαυστα με αυτό το tempo. Μέχρι τα 140 χλμ / ώρα από στάση είναι γρηγορότερη από τις άλλες δύο, ενώ στις ρεπρίζ (60-100, 100-140 και 140-180χλμ. / ώρα) μόνο η Hayabusa μπορεί να την ακολουθήσει, σημειώνοντας παρεμφερείς χρόνους. Οι 174 ίπποι (στις 9.800σ.α.λ.) που φθάνουν στον πίσω τροχό, προσδίδουν μια τελική της τάξεως των 285 χλμ. / ώρα και η K 1300S είναι ικανή να προσεγγίζει αυτή την ταχύτητα ανεξαρτήτως συνθηκών. Το εναλλακτικό Duolever μπορεί να στερεί ένα μικρό μέρος τους feedback σε πληροφόρηση, συνεργάζεται όμως άψογα με το πλαίσιο προσδίδοντας ακλόνητη αίσθηση υπό κλίση και βυθίζεται ελάχιστα στο φρενάρισμα επιτρέποντας βίαιες επιβραδύνσεις χωρίς να επηρεάζεται η γεωμετρία της μοτοσικλέτας.

Kawasaki ZZR 1400 ABS – Τιμή: 14.490 ευρώ

Η ZZR 1400 αρκείται σε ένα εντυπωσιακό μπροστινό μέρος με έξι συνολικά προβολείς, με τη σχεδίαση της υπόλοιπης μοτοσικλέτας να δίνει την εντύπωση ότι έχει «σμιλευτεί» από τον άνεμο. Η πρώτη εντύπωση, η οποία επιβεβαιώνεται αργότερα και στο δρόμο, είναι πως το μοντέλο της Kawasaki έχει τα περισσότερα sport-touring γονίδια στο DNA του. Οι αναρτήσεις του προσανατολίζονται περισσότερο στη άνεση χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν εκπληρώνουν στο ακέραιο τα sport καθήκοντα τους, ενώ και ο κινητήρας με τη γραμμική λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών, υπογραμμίζει αυτή την αίσθηση. Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη και ομοιογενή μοτοσικλέτα μεταξύ των τριών, με «αντίτιμο» το περισσότερα δεματάκια σε επιτάχυνση και ρεπρίζ συγκριτικά με τις άλλες. Συγκεκριμένα, σε επιτάχυνση από στάση ακολουθεί την K 1300S μέχρι τα 100 χλμ. / ώρα (2,9 sec), ενώ στη συνέχεια, χρειάζεται 5 και 4 δέκατα περισσότερα από τη BMW και τη Suzuki αντιστοίχως, για να φτάσει στα 140 χλμ. ώρα σε 4,8 sec. Στις ρεπρίζ η εικόνα δεν αλλάζει, αφού χρειάζεται περισσότερο χρόνο για αν επιταχύνει εν κινήσει σε σχέση με τις άλλες δύο. Η «πλάνη» στη συγκεκριμένη περίπτωση ,είναι το να χαρακτηρίσει κανείς βάση των αριθμών, αργή μοτοσικλέτα τη ZZR 1400. Η τελική της ταχύτητα στα 298 χλμ./ ώρα που αποτελεί και τη μεγαλύτερη στη κατηγορία, δεν συνηγορεί σε αυτό! Παρ΄ όλο που η θέση οδήγησης είναι πιο «sport» από αυτή της BMW, η μοτοσικλέτα εμφανίζει όπως έχει αναφερθεί και πιο πάνω ένα πιο sport touring χαρακτήρα και αυτό περιγράφει εν πολλοίς και την οδική της συμπεριφορά. Σταθερή και άνετη, θα διαγράψει με εμπιστοσύνη τις καμπές των εθνικών οδών και θα χρειαστεί λίγη παραπάνω προσπάθεια από τον οδηγό της σε πιο κλειστά κομμάτια.

Suzuki GSX 1300R Hayabusa – Τιμή: 13.995

Η Hayabusa αποτελεί ένα από τα λίγα μοντέλα που χαρακτηρίζεται ως «θρυλικό» χωρίς να έχει σταματήσει η παραγωγή του. Ίσως γιατί πριν να θεσπιστεί το όριο των 300 χλμ./ ώρα, αποτελούσε την ταχύτερη μοτοσικλέτα παραγωγής, υπερβαίνοντας το κατά 9 μονάδες. Τα πράγματα όμως πλέον έχουν αλλάξει και το κυνήγι της μεγαλύτερης τελικής δεν αποτελεί πλέον το ζητούμενο στη κατηγορία. Η μοτοσικλέτα μετά την εκτεταμένη ανανέωση της, διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την χαρακτηριστική «ρευστή» και γεμάτη καμπύλες σχεδίαση της. Αν και δεν αποτελεί ότι πιο αισθητικά άρτιο αρέσει σε πολλούς, κυρίως γιατί δείχνει πως οι γραμμές τις υπαγορεύτηκαν προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αεροδυναμική και αυτό εκπέμπει έναν απόλυτο χαρακτήρα. Η Hayabusa είναι η πιο ισχυρή σε όλο το φάσμα των στροφών και η πιο γρήγορη συνολικά σε σχέση με τις άλλες δύο. Θα αρκούσε μόνο αυτό για να τελειώσει κάπου εδώ το κείμενο, όμως όπως έχουμε τονίσει αρκετές φορές μέχρι τώρα, οι επιδόσεις μπορεί να εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό κομμάτι της κατηγόριας, αλλά όχι και αποκλειστικό κριτήριο υπεροχής. Μετά από τα 150 χλμ. / ώρα όπου και αρχίζουν να «λειτουργούν» αυτές οι μοτοσικλέτες, τα αλλά δύο μοντέλα είναι δύσκολο να ακολουθήσουν αυτή την «καταιγίδα» ισχύος που εξαπολύει η Hayabusa και αρκούνται στο να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς. Σαρωτική αίσθηση επιτάχυνσης και απόλυτη κυριαρχία για τη Suzuki και αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνεται και από τους αριθμούς των μετρήσεων, αλλά και από τις καμπύλες ιπποδύναμης και ροπής που από τις 3.000 σ.α.λ. και πάνω υπερισχύουν των άλλων δύο. Η Hayabusa επίσης προσφέρει και την πιο sport συμπεριφορά, θυμίζοντας -τηρούμενων των αναλογιών- μοτοσικλέτα supersport. Αυτό το γεγονός βέβαια σημαίνει πως στα πολλά ο οδηγός δεν έχει την ηρεμία πνεύματος που βιώνει κάποιος στη σέλα των άλλων δύο. Όχι ότι η μοτοσικλέτα είναι νευρική ή τρομάζει τον οδηγό της, απλά απαιτεί από αυτόν ένα μεγαλύτεροι βαθμό εγρήγορσης, κάτι που χρειάζεται ούτως η άλλως, λόγο της όχι και τόσο καλής απόδοσης των φρένων. Αποτελούν το μοναδικό «μελανό» σημείο της εξαιρετικής κατά τα άλλα μοτοσικλέτας και χρίζουν βελτίωσης από τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ