Τα 4.000 ευρώ είναι ένα πόσο που μπορεί σχετικά εύκολα να διατεθεί από νέους αναβάτες, μοτοσικλετιστές που θέλουν ένα δεύτερο δίτροχο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, αλλά και αυτοκινητιστές που απλά…δεν αντέχουν άλλο μποτιλιάρισμα. Ποιες είναι όμως οι προτάσεις scooter σε αυτά τα χρήματα;
Στο όριο από άποψης τιμής, το Sportcity Cube 300 αποτελεί έναν από τους πλέον πρόσφατους αντιπρόσωπους μιας μεγάλης οικογένειας scooter και αυτόν με τον μεγαλύτερο κυβισμό. Η αισθητική του είναι sport και επιθετική, χωρίς να καταφεύγει σε ακραίες γραμμές. Η αισθητική αυτή, όμως, «σπάει» χάρη σε κάποια πρακτικά στοιχεία του, όπως η σχάρα στο πίσω μέρος, η φαρδιά σέλα, χώρος για τα πόδια και ο αυξημένος χώρος κάτω από τη σέλα, ο οποίος εξακολουθεί να φιλοξενεί μόνο ένα jet κράνος. Ο κινητήρας του δεν είναι άλλος από τον Quasar της Piaggio, με τη χωρητικότητά του αυξημένη στα 287 κ.εκ.. Η ισχύς του παραμένει στα επίπεδα του 250, ωστόσο, η ροπή είναι αυξημένη. Χάρη σε αυτή, αλλά και στις σφιχτές αναρτήσεις, το Sportcity μπορεί να κινηθεί σε sport ρυθμούς, ενώ χάρη στα πολύ καλά του φρένα, θα καταφέρει να ακινητοποιηθεί άμεσα, χωρίς να τρομάξει.
Peugeot Satelis 125 - Τιμή: 3.450
Η οικογένεια των Satelis αποτελείται από τέσσερις εκδόσεις. Το 125 χαρακτηρίζεται βάση κυβισμού ως «Βενιαμίν», αλλά οι χώροι, η άνεση και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει θυμίζουν σε κάθε περίπτωση scooter 250κ.εκ. Ο χώρος κάτω από τη σέλα συνδέεται με αυτόν του «πορτ-μπαγκάζ», με αποτέλεσμα οι αποθηκευτικές του δυνατότητες να είναι τεράστιες! Εκτός από τα δύο full face κράνη στο συγκεκριμένο χώρο, ο αναβάτης μπορεί να τοποθετήσει τα πράγματά του σε έναν από τους τέσσερις ακόμη μικρότερους χώρους.
Όπως όλα τα Satelis, έτσι και το 125 εστιάζει περισσότερο στην αστική μετακίνηση. Αν και οι διαστάσεις και το βάρος του δεν είναι ευκαταφρόνητα , θα κινηθεί αξιοπρεπέστατα μέσα στην πόλη και ο κινητήρας του θα ικανοποιήσει σε κάθε περίπτωση με την απόδοση του, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάσει. Στη περίπτωση που κάποιος συμβιβαστεί στη ιδέα του να ταξιδεύει με ταχύτητες λίγο μεγαλύτερες των 100 χλμ. ώρα, θα μπορέσει ένα πραγματοποιήσει ακόμα και ταξίδια μέσου βεληνεκούς με το Satelis 125, αφού η άνεση και η σταθερότητα βρίσκονται σε κορυφαία για τη κατηγορία επίπεδα.
Suzuki Burgman 200 - Τιμή: 3.995
Ο μικρότερος αδερφός των 400 και 650, μπορεί να υπολείπεται σε ισχύ, αλλά διατηρεί τους μεγάλους χώρους που χαρακτηρίζουν τα Burgman και με τις μαζεμένες σχετικά διαστάσεις του ενδείκνυται για αστική και περιαστική χρήση.
Κάτω από τη σέλα του θα χωρέσουν δύο full face κράνη αλλά και μερικά μικροπράγματα ενώ πρόσθετος χώρος προσφέρεται και στα ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι. Το χαμηλό κέντρο βάρους του Burgman φροντίζει για τη σταθερότητά του, παρά το γεγονός ότι μιλάμε στην ουσία για ένα διαστασιακά mega scooter, με μικρούς τροχούς. Μπορεί λοιπόν οι τροχοί να μην ευνοούν την πίεση υπό κλίση, ωστόσο, καθιστούν το Burgman ευέλικτο στην κίνηση και παρά τον όγκο του, κάνουν παιχνιδάκι την εναλλαγή κατεύθυνσης μέσα στην πόλη. Ο κινητήρας, βοηθούμενος από την πολύ καλή κλιμάκωση του CVT, παρουσιάζεται πρόθυμος σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του, προσδίδοντας στο scooter αξιοπρεπείς επιδόσεις.
SYM Citycom 300i – 3.820 ευρώ
Διαθέτει μεγάλης διαμέτρου τροχούς, περιαστικό χαρακτήρα, λίγο από… ιταλικό ταμπεραμέντο και έναν κινητήρα που το «εισάγει» στη νεοσύστατη κατηγορία των 300 κ.εκ. με αξιώσεις. Το Citycom 300i διαθέτει σύγχρονο κινητήρα 262,8 κ.εκ., ο οποίος διαθέτει ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επιδόσεις: η ισχύς 24 ίππων και η ροπή που αγγίζει τα 2,4 kgm του χαρίζουν μια θέση στη λίστα με τα ισχυρότερα μοντέλα της κατηγορίας. Σύγχρονο είναι και το σύστημα πέδησης, το οποίο διαθέτει δίσκο μπροστά και πίσω, καθώς και σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Σε ικανοποιητικότατα επίπεδα κινούνται και δύο από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της κατηγορίας, αυτοί της άνεσης και των αποθηκευτικών χώρων. Ωστόσο, φαίνεται πως το Citycom έχει ζηλέψει και κάποιους sport ανταγωνιστές του, με αποτέλεσμα να διαθέτει σφιχτές αναρτήσεις που προσφέρουν σαφήνεια στο δρόμο, με αντάλλαγμα κάποιες μικρές παραχωρήσεις στην άνεση.