Η πρόσφατη μείωση του ειδικού τέλους ταξινόμησης έδωσε νέα «πνοή» στην αγορά και είχε ως αποτέλεσμα την ανάδειξη ευκαιριών σε όλες τις κατηγορίες των μοτοσικλετών. Επιλέξαμε πέντε μοντέλα από δύο δημοφιλείς κατηγορίες, που κινούνται στο κατώτατο όριο τιμών.
O αδιαμφισβήτητος βασιλιάς της άνεσης! Υπάρχουν και άλλες μοτοσικλέτες που έχουν εξίσου άνετη σέλα με αυτή του Varadero, μερικές προσφέρουν αντίστοιχη κάλυψη από τον αέρα και σίγουρα τους ίδιους χώρους θα βρείτε και σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Καμία άλλη μοτοσικλέτα όμως δεν μπορεί να κοντράρει το Varadero στην…ηρεμία του πνεύματος που χαρίζει στους αναβάτες του, αφού το εν λόγω δίκυκλο δημιουργήθηκε με βάση τη περίφημη ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda. Τα πάντα είναι στη θέση τους και τίποτα δεν πρόκειται να σας ενοχλήσει ή ξενίσει, ακόμα και αν είστε επί μέρες στη σέλα του διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα. Το δικύλινδρο σύνολο προέρχεται από το γνωστό VTR, με τις απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να ταιριάζει στο ύφος της μοτοσικλέτας. Ο κινητήρας, αποδίδει βάση των δεδομένων που μας έχει συνηθίσει η Honda, όντας γραμμικός, δυνατός με «βελούδινη» λειτουργία και μαλακό - σαφές κιβώτιο ταχυτήτων. Η συνολική απόδοση του πακέτου των φρένων είναι ιδανική για το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, χάρη στους δύο δίσκους των 296 χιλ. μπροστά και στον έναν των 256 χιλ. πίσω. Σε ότι αφορά στις αναρτήσεις, το αμορτισέρ είναι εξαιρετικό στη λειτουργία του, ενώ θα προτιμούσαμε το πιρούνι να παρέχει περισσότερη πληροφόρηση όταν πιέζεται η μοτοσικλέτα, αν και μιλάμε για χρήση που χαρακτηρίζεται ακραία για αυτού του είδους τις μοτοσικλέτες.
Κατηγορία: Μεσαία On-Off (δικύλινδρα)
Kawasaki Versys 650 – Τιμή: 7.350 ευρώ
Tο Versys της Kawasaki αποτελεί έναν από τους χαρακτηριστικότερους εκπροσώπους της νέας τάξης πραγμάτων στα on-off, που θέλει τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας να αποποιούνται και τα τελευταία χωμάτινα γονίδιά τους. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας εμφανίζεται αρκούντως «ψυχωμένος» και σε αυτόν οφείλει ένα μεγάλο μέρος της διασκεδαστικής της συμπεριφοράς η μοτοσικλέτα. Πλαίσιο και αναρτήσεις υποστηρίζουν το μοτέρ προσδίδοντας στο σύνολο τη πιο «sport» συμπεριφορά ανάμεσα στα μεσαία on-off (απόντος του Multistrada 620) και το Versys με έναν αποφασισμένο οδηγό στη σέλα του είναι ικανό να προκαλέσει ουκ ολίγες εκπλήξεις στα στροφιλίκια. Ο χαρακτήρας του Kawasaki όμως δεν είναι μονοδιάστατος και το ταξίδι είναι επίσης ένα πεδίο που τα καταφέρνει καλά. Στη εθνική μπορεί να κρατήσει άνετα μια ταχύτητα κοντά στα 180 χλμ. / ώρα παρέχοντας ικανοποιητική προστασία στον οδηγό του και σταθερότητα στις στροφές. Το Versys μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου, όμως οι δυνατότητες του είναι ελάχιστα μεγαλύτερες σε σχέση με μια street μοτοσικλέτα. Για μικρές αποστάσεις μέχρι εκείνη την απομακρυσμένη παραλία που πάνε όλοι οι συντάκτες του ειδικού τύπου δεν υπάρχει πρόβλημα, ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση καλό θα είναι οι υποψήφιοι αγοραστές να γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται για on-off, αλλά για…on-on.
Κατηγορία: All-round μεσαίου κυβισμού
Suzuki Bandit 650S – Τιμή: 5.846 ευρώ
Tο Bandit μετράει αρκετά χρόνια στην αγορά και μετά από την ανανέωση του εξακολουθεί να απολαμβάνει της προτίμησης πολλών αναβατών, χάρη στην αξιοπιστία, την άνεση και τον απόλυτα ισορροπημένο all-round χαρακτήρα του.
Ο κινητήρας του Bandit αποδίδει 85 ίππους και διακρίνεται για τη γραμμική λειτουργία και την ελαστικότητα του, ανταποκρινόμενος σε ένα ευρύτατο πεδίο χρήσης. Στο δρόμο, βασικό μέλημα του «ληστή» της Suzuki, είναι η άνεση του αναβάτη. Η θέση οδήγησης και η ευκολία των χειρισμών συνηγορούν σε αυτό, δημιουργώντας μια φιλική μοτοσικλέτα ικανή να σας μεταφέρει παντού απροβλημάτιστα. Στη πόλη αποδεικνύεται ευέλικτη, εξαφανίζοντας όταν κινείται το βάρος της, το οποίο θα το καταλάβετε μόνο αν χρειαστεί να την μετακινήσετε σβηστή. Εξίσου καλά τα καταφέρνει και στο ταξίδι, προσφέροντας ικανοποιητική προστασία από τον αέρα, διατηρώντας παράλληλα με ευκολία, ταχύτητες κοντά στη δεύτερη εκατοντάδα των χιλιομέτρων. Αν το Bandit κληθεί να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς σε ένα επαρχιακό δεν θα αρνηθεί, τουλάχιστον όσο ο ρυθμός είναι σβέλτος / γρήγορος. Στη περίπτωση που ο οδηγός πιέσει για κάτι παραπάνω, η μοτοσικλέτα θα αρχίσει διακριτικά τις…ενστάσεις, οι οποίες προέρχονται κυρίως από την αδυναμία των αναρτήσεων να διαχειριστούν το sport «πρωτόκολλο». Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί φυσικά μειονέκτημα, αφού το Bandit δεν πλασάρεται ως supersport, αποδεικνύει όμως πως η εν λόγω μοτοσικλέτα κλινει περισσότερο προς την άνεση παρά προς τη sport συμπεριφορά, όπως άλλοι εκπρόσωποι της all-round κατηγορίας.
Κατηγορία: Mεσαία On-Off (Μονοκύλινδρα)
Yamaha XT660R – Τιμή: 6.410 ευρώ
Για την Ελλάδα και μόνο το γεγονός ότι η εν λόγω μοτοσικλέτα φέρει το θρυλικό αρκτικόλεξο «XT» στα πλαστικά της είναι αρκετό! Η τελευταία γενιά της εξοπλίζεται πλέον με υγρόψυκτο κινητήρα, ενώ παρ όλο που οι ομοιότητες της με τους προγόνους της είναι ελάχιστες, διατηρεί τον dual purpose χαρακτήρα στο ακέραιο. Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα κλασσικό XT με διευρυμένο πεδίο χρήσεων. Ο ισχυρός κινητήρας αυξάνει το «ταξιδιωτικό βεληνεκές» της μοτοσικλέτας, αφού πλέον τα 150 χ.α.ω. είναι εύκολη υπόθεση και μάλιστα μπορούν να διατηρηθούν για ώρα. Το πόσο μακριά θα φτάσει ο οδηγός του XT660R στη εθνική είναι καθαρά θέμα αντοχών, (του αναβάτη, όχι του XT!) αφού η απουσία προστασίας και η στενή σχετικά σέλα μετά από λίγο κουράζουν. Αυτό αποτελεί όμως και το μοναδικό «τίμημα» για κάποιον θέλει να έχει στη κατοχή του ένα ψηλότερο on-off. Στη πόλη, στους επαρχιακούς και στο χώμα, το XT αποδεικνύεται διασκεδαστικό και αποτελεσματικό με τον τρόπο που μόνο μια μοτοσικλέτα του «ψηλόφτερου» είδους μπορεί, αποτελώντας ένας ζωηρό σύνολο για ανήσυχους και πολυπράγμονες αναβάτες!
Κατηγορία: Μεσαία Naked
Yamaha XJ6 – Τιμή: 6.360 ευρώ
Το πρόσφατα παρουσιασμένο XJ6 συνεχίζει τη παράδοση που του κληροδότησαν οι πρόγονοι του που «ήκμασαν» τη περίοδο της δεκαετίας του 1990. Βασικές αρχές της οικογενείας των XJ αποτελούσαν η φιλικότητα και η προσαρμοστικότητα και το νέο μοντέλο τιμά και με το παραπάνω την ιστορία του. Η σχεδίαση του είναι σύγχρονη και δυναμική με «highlights» τη μάσκα και την ουρά που μαγνητίζουν τα βλέμματα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και προσφέρει την αίσθηση του γνώριμου περιβάλλοντος. Τίποτε δεν ξενίζει και όλα είναι στη θέση που περιμένεις να τα βρεις, εργονομικά τοποθετημένα. Πρόκειται για το πιο ευκολοδήγητο μοντέλο της κατηγορίας χάριν στην γραμμική λειτουργία όλων των επί μέρους τμημάτων του αλλά και λόγο της πολύ ελαφριάς του αίσθησης. Ο κινητήρας του είναι υπόδειγμα ελαστικότητας και σε συνδυασμό με τη κοντή κλιμάκωση προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο σύνολο. Στη γρήγορη οδήγηση το XJ6 είναι δεκτικό, όσο ο ρυθμός είναι λογικός και θα τα κατάφερνε μάλιστα ακόμα καλύτερα αν δεν προβλημάτιζε το πίσω αμορτισέρ με τη λειτουργία του. Σε κάθε πεδίο χρήσης όπως πόλη, ταξίδι και επαρχιακό δίκτυο, η μοτοσικλέτα διατηρεί τα φιλικά – προβλέψιμα χαρακτηριστικά της και αυτό είναι και το «γερο χαρτί» της στην παρτίδα των εντυπώσεων της κατηγορίας.