Τη Ρώμη επέλεξε η Piaggio για τη επίσημη παρουσίαση του πρώτου υβριδικού scooter της αγοράς. Το Mp3 Hybrid φέρει ένα «συμβατικό» τετράχρονο μοτέρ 125 κ.εκ. σε παράλληλη σύνδεση με έναν ηλεκτροκινητήρα και οι δυο μονάδες έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν αυτόνομα ή σε συνέργια.
Ο οδηγός του Mp3 Hybrid μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών βασικών mode κίνησης του οχήματος:
-Με αποκλειστική χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης (μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με χωρητικότητα 125 κ.εκ. και απόδοση 15 ίππων)
-Με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα ισχύος 3,5 ίππων.
-Με τον συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα.
Σε ότι αφορά στη τελευταία περίπτωση, ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της ισχύος (μέρος του οποίου αποτελεί και το ride by wire γκάζι) ρυθμίζει τον βαθμό της εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα αναλόγως των αναγκών. Επί παραδείγματι, στην εκκίνηση από στάση ο ηλεκτροκινητήρας εμπλέκεται πλήρως, συμβάλλοντας σύμφωνα με τη Piaggio στην αύξηση της απόδοσης κατά 85%.
Τα οφέλη από τη συνεργασία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα δεν έχουν αντίκρισμα μόνο στην απόδοση, αλλά μειώνουν τη κατανάλωση καυσίμων και τους εκ[πεμπόμενους ρύπους. Σύμφωνα πάντα με τη Piaggio, το Mp3 Hybrid μπορεί να διανύσει 60 χιλιόμετρα με ένα λίτρο βενζίνης, εκπέμποντας παράλληλα 40g διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, τη στιγμή που ο μέσος όρος των τιμών αυτών για τα «συμβατικά» scooter μεσαίου κυβισμού. είναι 26 χιλιόμετρα ανά λίτρο και 90g διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο αντιστοίχως.
Σε ότι αφορά στον ηλεκτροκινητήρα, αυτός τροφοδοτείτε από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων του λιθίου. Οι μπαταρίες μπορούν να επαναφορτισθούν από μια κοινή οικιακή πρίζα μέσα σε τρεις ώρες( πλήρης κύκλος φόρτισης), ενώ αρκούν δύο ώρες για να φορτιστούν στο 85% της χωρητικότητας τους.
Εκτός αυτού, οι μπαταρίες φορτίζονται και κατά τη κίνηση του οχήματος, με το σύστημα διαχείρισης της ισχύος να εκμεταλλεύεται την ενέργεια που εκλύεται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, να την μετατρέπει σε ηλεκτρική και να την αποθηκεύει στις μπαταρίες.
To Μoto Τρίτη βρέθηκε στη Ρώμη και μια εφ όλης της ύλης παρουσίαση του Mp3 Hybrid καθώς και οι εντυπώσεις μας από την οδήγηση του, θα συμπεριληφθούν στην ύλη του τεύχος Νο15, που κυκλοφορεί στις 21/07