LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πολυδιάστατα, γρήγορα, άνετα και προσιτά!

Τα μεσαία κυβισμού street είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα κατηγορία μοτοσικλετών. Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας τους και το γεγονός πως μοιράζονται πολλά τμήματα και τεχνογνωσία από τις sport μοτοσικλέτες της εκάστοτε εταιρείας, τα έχει μεταμορφώσει τα τελευταία χρόνια, εκτινάσσοντας τις επιδόσεις και την οδική τους συμπεριφορά.

 
Με αφορμή τη δοκιμή του Aprilia Shiver GT (Moto Τρίτη τεύχος Νο19) παραθέτουμε ένα αφιέρωμα στα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας των street που παρουσιάζουν πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις.

BMW F 800S

Ο μοναδικός ανταγωνιστής του Shiver που προέρχεται από την Ευρώπη είναι το F 800S της BMW. Εξετάζοντας την φιλοσοφία μεταξύ των δύο μοτοσικλετών, είναι εμφανές πως διαθέτουν πολλά κοινά σημεία αναφοράς. Ο κινητήρας και στις δύο μοτοσικλέτες είναι δικύλινδρος ενώ και σε κυβισμό διαφέρουν ελάχιστα. Ο χαρακτήρας και των δύο μοτοσικλετών «πατάει» πάνω σε μια street μοτοσικλέτα με δυναμικά όμως στοιχεία και έντονη προσωπικότητα. Με το που το F 800S τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας δίνει το σύνθημα. Ζωντάνια, νεύρο και με την βελόνα του στροφόμετρου να εκτοξεύεται ακαριαία κάνει φανερές τις προθέσεις του. Πράγματα λίγο ασυνήθιστα για μοτοσικλέτα της BMW (αν αναλογιστείτε και το πότε πρωτοπαρουσιάστηκε). Φυσικά το F 800S δεν θα μπορούσε να ξεχάσει και το εργοστάσιο κατασκευής του, έτσι είναι ποιοτικό και πλήρως εξοπλισμένο, παρέχοντας την πρέπουσα πολυτέλεια και άνεση στον ιδιοκτήτη του. Αν και η μοτοσικλέτα είναι η μοναδική που διαθέτει κλιπ ονς η «μέσα στη μοτοσικλέτα» θέση οδήγησης δίνει μια σχετική, όρθια θέση οδήγησης. Οι αναρτήσεις του BMW είναι μαλακές αλλά διαθέτουν ποιοτική λειτουργία γεγονός που τις κάνει να αντεπεξέρχονται ικανοποιητικά ακόμα και στην γρήγορη οδήγηση. Το πλαίσιο είναι στιβαρό και θα φανεί σύμμαχος στην γρήγορη οδήγηση αρκεί να έχετε στο νου σας πως οδηγείται μια street μοτοσικλέτα και όχι κάποιο supersport μοντέλο. Το BMW θα ικανοποιήσει τους πάντες ενώ επιπλέον φέρει και το σήμα της BMW που προσθέτει το κύρος στο σύνολο.

Honda CBF 600S

Η μοτοσικλέτα της Honda θεωρείται δικαίως μια από τις καλύτερες επιλογές της κατηγορίας. Δεν είναι τυχαίο πως το ιαπωνικό εργοστάσιο έχει επενδύσει πολύ χρόνο και τεχνογνωσία πάνω στο μεσαίο street της, τόση μάλιστα που από τεχνικής άποψης υπερτερεί του μεγάλου αδελφού του. Η τελευταία ανανέωση που πραγματοποιήθηκε στο μοντέλο είχε να κάνει με τομείς μονάχα, καθαρής, ανόθευτης, ουσίας. Διατήρησε την αισθητική της μοτοσικλέτας αναλλοίωτη και αντικατέστησε τον κινητήρα και το πλαίσιο. Ο πρώτος είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η Ιαπωνική εταιρεία μιας και σχεδιάστηκε για τα τελευταίας γενιάς CBR 600RR που έχει σαρώσει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SS 600. Ο κινητήρας φυσικά δεν μπήκε αυτούσιος. Η διαφορετικής φιλοσοφίας CBF απαιτούσε και διαφορετική απόδοση από τον τελευταίο και οι «χειρούργοι» μηχανικοί της Honda έκαναν το ιδανικό. Βελούδινη λειτουργία, δύναμη από το ρελαντί, γραμμική απόδοση και ελαστικότητα, είναι τα χαρακτηριστικά του μοτέρ. Το δεύτερο σημείο που εντοπίζονται οι αλλαγές στην μοτοσικλέτα είναι το πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ανέδειξε ακόμα περισσότερο την οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Το CBF 600 είναι ένα ολοκληρωμένο street, αν και άκρος φιλικό στην χρήση του δεν θα σας απογοητεύσει στους γρήγορους ρυθμούς. Το πολύ καλό πλαίσιο, η υπέροχη απόδοση του κινητήρα και η ομοιογένεια του συνόλου θα σας ενθουσιάσουν. Η κάλυψη από τον αέρα είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο ενώ η χαμηλά τοποθετημένη σέλα σε συνδυασμό με την σωστή κατανομή του βάρους το κάνουν παιχνίδι μέσα στην πόλη.

Kawasaki ER6 N

H Kawasaki επιμένει και εμμένει δικύλινδρα, τουλάχιστον όσο αφορά τις street της μοτοσικλέτες. Φυσικά αυτό δεν προέκυψε τυχαία, ανακαλώντας την πρόσφατη ιστορία της πράσινης εταιρείας βρίσκουμε τα ZR 7 και Z 750S δύο μοτοσικλέτες που όμως δεν είχαν την αναμενόμενη επιτυχία στις πωλήσεις. Το τελευταίας γενιάς ER 6N που παρουσιάστηκε πρόσφατα καταφέρνει να μπει στο μάτι του τετρακύλινδρου ανταγωνισμού και μάλιστα με αξιώσεις. Μπορεί στον τομέα των επιδόσεων να μένει ελαφρά πιο πίσω αλλά παίρνει το αίμα του πίσω στα στενά και δύσκολα περάσματα μέσα στην πόλη και στα κλειστά στροφιλίκια. Η χαμηλή σέλα, η στενή του σιλουέτα και τα λίγα κιλά του είναι τα στοιχεία – «σύμμαχοι» της μοτοσικλέτας σε αυτέ στις συνθήκες. Ο κινητήρας έχει χωμένες βαθιά τις ρίζες του στην ιστορία της «πράσινης» εταιρείας και είναι αποδεδειγμένα αξιόπιστος. Το ER6 F με κάποιες επεμβάσεις στην αισθητική του φρέσκαρε την όψη του και έγινε εντυπωσιακότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Η θέση οδήγησης είναι αρκούντως ικανοποιητική και άνετη, με μοναδικό παράπονο τις κλειστές γωνίες του τιμόνιου που έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργούν περίεργες γωνίες στους καρπούς. Η προστασία που προσφέρει το φέρινγκ με τη μεγάλη αλλά καλαίσθητη ζελατίνα είναι ικανοποιητική, αν μάλιστα αναλογιστούμε πως η μοτοσικλέτα δεν είναι ανοικονόμητη σε διαστάσεις. Ο κινητήρας καταφέρνει να εντυπωσιάσει με την ελαστικότητα του και την ευστροφία του, προσφέροντας δύναμη από τις χαμηλές σ.α.λ.και «μεστή – γεμάτη» λειτουργία από τις μεσαίες σ.α.λ. μέχρι τον κόφτη.

Yamaha XJ6 Diversion

Το Diversion είναι ότι ποιο νέο έχει να επιδείξει η κατηγορία των τετρακύλινδρων street μοτοσικλετών. Η φιλοσοφία πίσω από την κατασκευή του Diversion έχει να κάνει με μια καθημερινή μοτοσικλέτα χαμηλού κόστους, με φιλικό χαρακτήρα. Αισθητικά είναι μοντέρνο δίχως η σχεδίαση του να είναι ακραία τονίζοντας το αίσθημα της διαχρονικότητας και εξασφαλίζοντας πως θα γίνει αποδεκτό σε ένα ευρύ πεδίο γούστων και ηλικιών. Η άνεση που παρέχει η μοτοσικλέτα είναι ικανοποιητική, διαθέτοντας φαρδιά σέλα ενώ οι γωνίες που δημιουργούν τα πόδια και τα χέρια είναι ανοικτές. Το τιμόνι σε σχέση με την ιαπωνική φιλοσοφία, ευτυχώς δεν είναι τόσο κλειστό, βοηθώντας στην άνεση και το καλό κοντρόλ της μοτοσικλέτας. Η προστασία από τον αέρα είναι ικανοποιητική και μόνο οι έχοντες ανάστημα…τσολιά θα παραπονεθούν για ελλιπή κάλυψη. Ο κινητήρας είναι λίγο πολύ γνωστός και προέρχεται από την σειρά των Fazer που με την σειρά τους τον είχαν δανειστεί από τα R6. Στο XJ6 έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές, ώστε να εναρμονιστεί με τα standard απόδοσης της κατηγορίας. Οι επεμβάσεις επίσης που έγιναν στο κιβώτιο και το σασμάν μαλάκωσαν την λειτουργία του με αποτέλεσμα ακόμα ποιο πολιτισμένη λειτουργία. Ο κινητήρας ανεβάζει στροφές με περίσσεια χάρη ενώ έχει τονωθεί αισθητά και η λειτουργία του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές περιστροφής του. Οδηγηκά το Diversion είναι φιλικό και ουδέτερο γεγονός που εξασφαλίζει την ηρεμία στο ταξίδι και στη καθημερινή μετακίνηση. Τέλος στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται φρένα και οι αναρτήσεις που δεν θα προβληματίσουν σε καμία περίπτωση όσο οι ρυθμοί παραμένουν σε λογικά για τη κατηγορία επίπεδα.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ