LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κατηγορία: Supermoto Touring (;)

Με αφορμή τη δοκιμή του KTM SMT 990 που θα συμπεριληφθεί στην ύλη του τεύχους Νο21 του Moto Τρίτη (κυκλοφορεί 13/10), συγκεντρώσαμε όλα τα μοντελά της αγορά που συνθέτουν τον ανταγωνισμό σε αυτή την νέα και δύσκολα προσδιοριζόμενη κατηγορία.

 
Buell XB12X Ulysses Η αμερικάνικη ματιά στην κατηγορία είναι ξεχωριστή, μονολιθική και κυριολεκτικά βγάζει μάτι! Το Ulysses έχει μυώδη εμφάνιση, θυμίζοντας αθλητή του body building. Το μπροστινό ψηλό φτερό είναι μοναδικό στην κατηγορία, όπως μοναδικός είναι και ο διπλός προβολέας, αλλά και ο ιμάντας στην τελική μετάδοση. Ακόμα μια ιδιαιτερότητα / ιδιοτροπία του Ulysses είναι η θέση του κεντρικού διακόπτη. Όπως και στις HD, αυτή βρίσκεται στο πλάι του… προβολέα. Η σέλα του είναι η ψηλότερη στα 859 χιλ. Ο «Οδυσσέας» φοράει ένα αερόψυκτο και διβάλβιδο V2 κινητήρα 1.200 κ.εκ., που κατάγεται από την οικογένεια της Harley. Παρόλα αυτά, διαθέτει ψεκασμό, ροπή «τρένου», απολαυστικό ήχο και ομαλή καμπύλη απόδοσης χωρίς τρύπες. Στο ρελαντί, η μοτοσικλέτα δονείται ρυθμικά, τρέμει και σε γεμίζει με παλμό. Μόλις ανέβουν όμως οι στροφές, οι κραδασμοί μειώνονται στο ελάχιστο, αφήνοντάς σε αναπόσπαστο να ευχαριστηθείς τη βόλτα. Το τελικό της εξάτμισης αποτελεί άλλη μια απίθανη πινελιά. Βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα, για συγκέντρωση των μαζών. Το κιβώτιο είναι ηχηρό, ενώ δεν δέχεται γρήγορες αλλαγές. Κοιτάξτε αυτό το δίσκο στον μπροστινό τροχό! Μοιάζει με ταψί, έχει διάμετρο 375 χιλ. και πιάνει περιμετρικά στη ζάντα. Παράπονο έχουμε από το μικρό κόψιμο του τιμονιού που καθιστά τις επιτόπιες μανούβρες επίπονη διαδικασία. Στο δρόμο, το Ulysses κινείται σπιρτόζικα, αλλά αν περιμένετε ακραία, αιχμηρή σπορ συμπεριφορά, θα απογοητευτείτε. Θα κινηθείτε σβέλτα, θα χαρείτε σούζες, αλλά μέχρι εκεί.

Ducati Multistrada 1100

Αν νομίζετε πως το Multistrada 1100 είναι το πιο σκληροπυρηνικό από τα τρία μοντέλα που σας παρουσιάζουμε εδώ, δεν έχετε άδικο. Ρίξτε μια ματιά στη σπαρτιάτικη σέλα του συνεπιβάτη και θα καταλάβετε τι εννοούμε. Παρόλα αυτά, σε σχέση με τον προκάτοχό του, το 1000, έχει εκπολιτιστεί αρκετά. Σημαντική ανανεωτική πινελιά για την άνεση του αναβάτη είναι ο νέος, υδραυλικός συμπλέκτης. Είναι πολύ ελαφρύτερος από τον ξηρό του προηγούμενου μοντέλου, πολύ πιο προοδευτικός και καθόλου θορυβώδης. Η αύξηση των κυβικών οδήγησε σε ευεργετική αύξηση της ροπής, ενώ άλλαξε και η σέλα με μια πιο άνετη και η ζελατίνα του φέρινγκ έγινε ψηλότερη. Όπως το Buell, έτσι και το Multistrada, δεν μοιάζει με καμία άλλη μοτοσικλέτα. Το μπροστινό μέρος του είναι φιλικό στην όψη, με καμπύλες, χωρίς αιχμές, αν και ξενίζει λίγο, αφού ο χαρακτήρας του Multistrada είναι πολύ πιο σπορ απ’ ό,τι δείχνει η εμφάνισή του. Παρόλο που ο κινητήρας είναι σαφώς πιο σύγχρονος, αποδοτικός και διασκεδαστικός από του Buell, είναι επίσης αερόψυκτος. Στο δρόμο, το Multistrada αποδεικνύεται χειρουργικό εργαλείο και σε κλειστές διαδρομές θα βάλει τα γυαλιά σε αρκετούς αναβάτες SuperSport μοτοσικλετών. Με μεγάλη διαφορά, διαθέτει την καλύτερη οδική συμπεριφορά από τον ανταγωνισμό και μόνο το KTM 990ST αποδεικνύεται δύσκολος αντίπαλος όταν ανέβει ο ρυθμός οδήγησης. Κατά συνέπεια, στην ελληνική άσφαλτο οι αναρτήσεις αποδεικνύονται σκληρές και όχι ιδιαίτερα άνετες. Οι ελαστικές βάσεις στο τιμόνι αφήνουν λιγότερους από τους κλασικούς κραδασμούς των Ducati να περάσουν στα χέρια του αναβάτη, ενώ η σέλα στα 850 mm είναι αρκετά ψηλή. Η προστασία από τον αέρα είναι αρκετά καλύτερη από του Buell, αν και ίσως όχι τόσο καλή όσο του Tiger. Η Ducati προσφέρει το Multistrada σε δύο εκδόσεις: την απλή με αναρτήσεις της Showa και την S με τις ακριβότερες, αλλά ποιοτικότερες αναρτήσεις της Ohlins. Για το τέλος, να αναφέρουμε πως για το 2010 η Ducati θα παρουσιάσει τον απόγονο του Multi, ο οποίος πιθανολογείται πως θα ονομάζεται Strada Aperta.

Triumph Tiger 1050

Το Tiger 1050 αποκηρύσσει το On-Off παρελθόν του (προηγούμενα μοντέλα Tiger), για ένα αμιγώς ασφάλτινο αποτέλεσμα. Με τροχούς 17 ιντσών και ένα ανάποδο πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 43 χιλ., είναι η μοναδική μοτοσικλέτα, εκτός του KTM, που φοράει ακτινικές δαγκάνες στα φρένα. Αυτές αποδεικνύονται πολύ δυνατές, αν και θα ζητούσαμε λίγο καλύτερη αίσθηση. Επιπλέον, απέναντι στο δικύλινδρο ανταγωνισμό, το Tiger αντιπαραθέτει ένα απολαυστικό τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Η εμφάνιση της μοτοσικλέτας είναι ιδιαίτερα επιθετική, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι του Multi, και πιο σύγχρονη απ’ ό,τι του Buell. Πόλη, αυτοκινητόδρομοι και σφιχτές επαρχιακές διαδρομές είναι οι τρεις συνθήκες στις οποίες αριστεύουν οι μοτοσικλέτες της κατηγορίας και το Triumph δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό. Μάλιστα, ο χαρακτήρας του είναι ο πιο πολιτισμένος και φιλικός από όλων των άλλων μοντέλων. Η σέλα του, αρκετά ψηλή, αλλά χαμηλότερη σε σχέση με του ανταγωνισμού, σε τοποθετεί μέσα στη μοτοσικλέτα, ενώ μαζί με το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι σε προδιαθέτει περισσότερο για άνεση παρά για σπορ καταστάσεις. Ο κινητήρας του είναι ένα από τα απολαυστικότερα σύνολα της ιστορίας των δύο τροχών: 1.050 τρικύλινδρα κυβικά ξέχειλα από ροπή, ψεκασμός και υγρόψυξη. Από μηδενικές στροφές το Tiger δείχνει τα «δόντια» του σηκώνοντας τον μπροστινό τροχό με το καλημέρα, στρίβει με σιγουριά όσο ο αναβάτης του δεν πιέζει ιδιαίτερα, ενώ όταν οι ρυθμοί ανέβουν οι αναρτήσεις θα σηκώσουν τα χέρια ψηλά όσο κι αν παίξεις με τις ρυθμίσεις τους. Η ζελατίνα κάνει καλά τη δουλειά της, όταν όμως τα χιλιόμετρα ανέβουν ο αναβάτης θα πρέπει να σκύψει ελαφρά για να προστατευτεί. Παράπονο έχουμε από το κιβώτιο που είναι σχετικά σκληρό, ενώ και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι τοποθετημένα αρκετά ψηλά, διπλώνοντάς του τα πόδια. Επίσης, το ψηλά τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης δυσκολεύει κάπως την τοποθέτηση πλαϊνών βαλιτσών. Πάντως, κυκλοφορεί και σε έκδοση με ABS!

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ