Τα streetfighter μοντέλα χαρακτηρίζονται από πολλούς ως μονοδιάστατα, χωρίς μεγάλες διαφορές μεταξύ τους. Σωστό; Λάθος! Μπορεί οι μοτοσικλέτες που σας παρουσιάζουμε να έχουν κοινό παρανομαστή την επιθετική οδήγηση, αλλά η φιλοσοφία και ο χαρακτήρας τους, διαφοροποιούνται πολύ.
Με άγριες διαθέσεις που γίνονται αντιληπτές από την πρώτη στιγμή που τα μάτια σου θα συναντήσουν την αιχμηρή αισθητική του, το Tuono αποτελεί μια μοτοσικλέτα που ενώ είναι άγρια, σου δίνει την ευκαιρία να τη δαμάσεις εύκολα. Η ελαφριά αίσθηση και η θέση οδήγησης, η οποία δίνει τον απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη, είναι δύο από τα βασικά χαρακτηριστικά του. Το μοτέρ θα ανεβάσει χιλιόμετρα με γρήγορο ρυθμό και μεγάλα αποθέματα ροπής. Ειδικά στις στροφές, το Tuono θα δείξει τον καλύτερο εαυτό του! Θα μπει δυνατά στη στροφή, θα πιεστεί χωρίς πρόβλημα, θα αλλάξει κλίση χάρη στην τιμονάρα του και θα επιστρέψει σε όρθια θέση, χωρίς να ανησυχήσει.
Διαθέτει: Βελτιωμένες επιδόσεις και σύγχρονη τεχνολογία
Με την εμφάνισή του, το K 1300 R ξεκαθάρισε ότι θα αποτελούσε το ιδανικό παράδειγμα βελτίωσης και ανανέωσης. Σε σχέση με το προηγούμενο 1200 R, το νέο μοντέλο είναι ισχυρότερο, αγριότερο, αλλά και πιο σύγχρονο τεχνολογικά.
Η αρχή γίνεται με τον κινητήρα του, ο οποίος απέκτησε μεγαλύτερη χωρητικότητα. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η αύξηση των επιδόσεων της μοτοσικλέτας (173 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 14,2 kgm στις 8.250 σ.α.λ.). Επιπλέον, οι επιδόσεις του κινητήρα στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ. είναι καλύτερες. Άλλο ένα πλεονέκτημα είναι η εμφάνιση του 70% της μέγιστης ροπής από τις 3.000 μόλις στροφές λειτουργίας. Τέλος, διαθέτει νέας γενιάς Duolever και νέο ψαλίδι και αναρτήσεις.
Χάρη στο μικρό του βάρος, αλλά και το στήσιμο που χαρίζει από τη μία ευκολία και από την άλλη απόλυτο έλεγχο, το μεγάλο Monster αποτελεί μία από τις πλέον κλασικές επιλογές της κατηγορίας. Αν σε αυτά προσθέσετε τη μοναδική αισθητική του, αλλά και το κύρος που αποπνέει
το όνομα Ducati, καταλαβαίνετε ότι δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε γυμνό. Το Monster 1100 διατίθεται και στην έκδοση S, η οποία φέρει επιπλέον αναρτήσεις της Ohlins, νέα φρένα και τμήματα από carbon.
Ο σχεδιασμός του Streetfighter είναι όχι μόνο αιχμηρός, αλλά σου δίνει την εντύπωση ότι στάζει αδρεναλίνη! Οι επιδόσεις του, οι οποίες οφείλονται στο δικύλινδρο κινητήρα των 1099 κ.εκ., είναι εξίσου εντυπωσιακές, ενώ πολλούς πόντους κερδίζει και ο εξοπλισμός του. Το ατσάλινο πλαίσιο, οι αναρτήσεις της Showa, τα φρένα της Brembo με τις ακτινικές δαγκάνες και το… δίκαννο τελικό εντυπωσιάζουν στο δρόμο, όταν δεν υπάρχει χρόνος να χαζέψεις την αισθητική του.
Honda CB 1000R
Διαθέτει: Την ποιότητα κύλισης των Honda
Στο δρόμο, το CB 1000R αποδεικνύεται streetfighter, αλλά με έναν all round τρόπο! Η προσπάθεια που έκανε η Honda να συγκεντρώσει τις μάζες προς το κέντρο της μοτοσικλέτας έχουν ευδοκιμήσει, με το σύνολο να είναι ιδιαίτερα καλοζυγισμένο, σε σημείο που τα 998 κ.εκ. της μοτοσικλέτας και τα 222 κιλά της να γίνονται ευχάριστο παιχνίδι στα χέρια του οδηγού. Η ευελιξία του συνόλου είναι σημείο αναφοράς, ενώ και η σταθερότητα της μοτοσικλέτας είναι κορυφαία, προσδίδοντας έτσι ίσες ποσότητες από δύο αντικρουόμενα χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς. Ο κινητήρας είναι γραμμικός και όσο πρέπει φιλικός και σε συνεργασία με το υπόλοιπο «πολυμορφικό» σύνολο πλαισίου και αναρτήσεων, δημιουργεί μια μοτοσικλέτα ικανή να αντεπεξέλθει τόσο σε βόλτες όσο και σε πολύ γρήγορη οδήγηση.
Διαθέτει: Αισθητική από το μέλλον, ολοκαίνουργιο μοτέρ
Η ανανέωση στην οποία υποβλήθηκε το Z 1000 για το 2010 ήταν σίγουρα δραστική, με τη μοτοσικλέτα να θυμίζει πλέον σε ελάχιστα πράγματα το κλασικό Ζ 1000 περασμένων ετών. Η αισθητική πήγε ένα ακόμη βήμα παραπέρα τον επιθετικό σχεδιασμό της σειράς, ενώ οι φουτουριστικές πινελιές είναι περισσότερες από ποτέ, κάνοντας το δημοφιλές streetfighter σχεδόν αγνώριστο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας είναι ολοκαίνουργιος, με χωρητικότητα 1.043 κ.εκ., ενώ αλλαγές έχουμε επίσης σε πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα. Τέλος, η εξάτμιση είναι στην ουσία 4 σε 2 σε 2, με τα τελικά να δημιουργούν την εντύπωση των διπλών σε κάθε πλευρά (σήμα κατατεθέν του Z 1000), λόγω του καλύμματός τους.
ΚΤΜ Super Duke 990
Διαθέτει: Αγριάδα και υψηλές επιδόσεις
Το μόνο στοιχείο που δεν σε προδιαθέτει για το τι πρόκειται να ακολουθήσει στη σέλα του Super Duke είναι το όνομά του. Όλα τα υπόλοιπα, όπως η μυώδης αισθητική του και οι επιδόσεις του, σου δίνουν μια πολύ καλή ιδέα για τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Οι αιχμηρές γωνίες είναι πανταχού παρούσες, από τη μάσκα και την ουρά μέχρι το ντεπόζιτο, ενώ ο κινητήρας αποδίδει 119 ίππους, τους οποίους η μοτοσικλέτα θα εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο. Ο μεγάλος «Δούκας» κινείται σε δαιμονισμένους ρυθμούς και παραμένει σταθερός, χάρη στην άψογη συνεργασία πλαισίου-αναρτήσεων. Το πιρούνι φροντίζει για τη σταθερότητά του κατά την κλίση, αλλά και κάθε φορά που ο μπροστινός τροχός έρχεται αντιμέτωπος με ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η γεωμετρία του ευνοεί τη γρήγορη οδήγηση.
Μια μοτοσικλέτα με φιλοσοφία που εκφράζει λίγους. Ένα μοντέλο «δυναμίτης» που είναι ικανό να προσφέρει ατελείωτες ώρες ευχαρίστησης. Αυτό είναι το Brutale της MV Agusta. Η αισθητική του είναι μίνιμαλ και κλασικά ιταλική, ενώ ο κινητήρας των 982 κ.εκ. προσφέρει όχι μόνο υψηλές επιδόσεις, αλλά και σταθερή απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και ο περιφερειακός εξοπλισμός, ο οποίος αγγίζει τα όρια του εξωτικού: τα φρένα της Brembo είναι ακτινικά και οι αναρτήσεις της Marzocchi αποτελούνται από ένα αντεστραμμένο πιρούνι και ένα μονό αμορτισέρ που εδράζεται σε ένα ψαλίδι-έργο τέχνης.
Το B-King αντιπαρατίθεται στις τάσεις μινιμαλισμού που επικρατούν τα τελευταία χρόνια στην αισθητική των μοτοσικλετών, δείχνοντας απροκάλυπτα τον όγκο του. Και, όπως είναι φυσικό, η επιβλητική αυτή παρουσία δεν θα μπορούσε παρά να υποστηριχθεί με τις ανάλογες επιδόσεις. Ο κινητήρας, ίδιος με του Hayabusa, είναι 1.340 κ.εκ., ανεβάζει ζωηρά στροφές και διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τη ροπή. Επιπλέον, περά από τον όγκο του, το B-King ξέρει να κρύβει καλά και τα κιλά του, ώστε να μη δώσει αφορμή για γκρίνιες στον αναβάτη του.
Το Speed Triple της Triumph αποτέλεσε το πρώτο streetfighter και συνεχίζει όλα αυτά τα χρόνια να ακολουθεί το δρόμο που το ίδιο χάραξε. Η αισθητική του είναι πληθωρική και επιθετική, βασιζόμενη όχι τόσο σε αιχμηρές γωνίες, αλλά στις ογκώδεις γραμμές του. Στην «καρδιά» του χτυπά ο τρικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 1.050 κ.εκ., ο οποίος του χαρίζει υψηλές επιδόσεις. Το πακέτο των αναρτήσεων (αντεστραμμένο και ρυθμιζόμενο πιρούνι μπροστά και ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ πίσω) χαρίζει την απαραίτητη ακαμψία στο Speed Triple, ενώ τα φρένα, με ακτινικές δαγκάνες της Brembo, φροντίζουν για την ασφάλεια. Το μεγάλο τιμόνι δίνει απόλυτο έλεγχο στη μοτοσικλέτα, γεγονός που ο αναβάτης θα εκτιμήσει ιδιαίτερα σε κλειστά κομμάτια των δρόμων. Τέλος, το Speed Triple διατίθεται για το 2010 και στην επετειακή έκδοση SE.
Η αγριάδα στα ιαπωνικά δεν είναι τόσο απόλυτη όπως, για παράδειγμα, στην Ευρώπη. Το FZ1 είναι από τη μία ένα κλασικό streetfighter -επιθετικό στην όψη, ευέλικτο στο δρόμο, με υψηλές επιδόσεις. Από την άλλη, όμως, το μοντέλο της Yamaha μπορεί να δείξει έναν πιο φιλικό χαρακτήρα, αν ο αναβάτης το ζητήσει. Στην πόλη, το μικρό μεταξόνιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και το μακρύ κιβώτιο, το βοηθούν να κινείται με ευελιξία, με μόνο μειονέκτημα το μικρό κόψιμο του τιμονιού. Έξω από αυτή, το FZ1 θα στρίψει γρήγορα και άνετα και, κρατώντας τον κινητήρα στο υψηλό φάσμα λειτουργίας του, ο αναβάτης θα κινηθεί σε sport ρυθμούς.