Οι custom μοτοσικλέτες ήταν και είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το χρώμιο και με την ανάδειξη των λεπτομερειών τους. Φέτος όμως, οι νέες τάσεις τις θέλουν «κακές», «σκοτεινές» και συνεπώς, με ελάχιστες χρωμιωμένες επιφάνειες, κρύβοντας επιμελώς τις λεπτομέρειες. Οι dark τάσεις αντικαθιστούν το χρώμιο!
Για το 2010, η Harley Davidson μεγαλώνει την γκάμα της, παρουσιάζοντας μία ακόμα έκδοση βασισμένη στα Sportster. To Forty-Εight (48) φέρει στοιχεία που αναβιώνουν το ένδοξο παρελθόν της εταιρείας. Έχοντας ελαστικά με μεγάλο προφίλ, αλλά και τις περισσότερες μεταλλικές του επιφάνειες βαμμένες μαύρες, προκαλεί τις αισθήσεις. Η επιλογή της χαμηλής σε ύψος σέλας χαρίζει το απαιτούμενο low ride προφίλ στην κατασκευή, ενώ το πανέμορφο ρεζερβουάρ της μοτοσικλέτας παραπέμπει σε σχήμα φιστικιού! Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι έντονη πάνω και σε αυτό το μοντέλο της αμερικάνικης φίρμας, με τους καθρέφτες να είναι τοποθετημένοι με κλίση προς τα κάτω. Πέρα από την αισθητική, η Harley έδωσε προσοχή και στην οδική συμπεριφορά και όπως αναφέρει, η μοτοσικλέτα έχει αυξημένο περιθώριο κλίσης, ενώ διαφορετικές εμφανίζονται και οι βάσεις του κινητήρα για ποιοτικότερη αίσθηση των κραδασμών του. Όπως σε όλες τις μοτοσικλέτες της σειράς Dark της εταιρείας, έτσι και στο Forty-Eight, το μαύρο χρώμα κυριαρχεί.
Μετά από το Aquila 650, η Hyosung παρουσίασε τη νέα πρότασή της στα cruiser, που, όπως αναφέρει, προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και χαρακτηριστική άνεση. Διαθέτοντας κλασικές γραμμές, αλλά σύγχρονη τεχνολογία, το ST7 καταφέρνει να τραβήξει το ενδιαφέρον στα custom. Η εταιρεία δηλώνει ότι το ST7 βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του από άποψης επιδόσεων και ποιότητας. Για τις αυξημένες επιδόσεις που αναφέρει η Hyosung, τα ηνία παίρνει ο νέος κινητήρας της μοτοσικλέτας, που κατασκευάζεται από το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης της S&T Motors. Πρόκειται για έναν οκταβάλβιδο, δικύλινδρο V90, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, του οποίου η χωρητικότητα έχει αυξηθεί από τα 650 κ.εκ. στα 700 κ.εκ. Αποτέλεσμα της μεγαλύτερης χωρητικότητας είναι η αύξηση της δύναμης στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα των στροφών. Αισθητικά, η μοτοσικλέτα τα καταφέρνει εξαιρετικά, διαθέτοντας κλασικό σχήμα, αλλά και ευχάριστες λεπτομέρειες, όπως πίνακα υγρών κρυστάλλων που είναι ενσωματωμένος στο ρεζερβουάρ, διπλά τελικά στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και φωτιστικά σώματα τύπου LED. H κορεάτικη εταιρεία προσφέρει τη μοτοσικλέτα σε δύο εκδόσεις: την Standard και την Deluxe (με πλήρη εξοπλισμό).
Η γνωστή σειρά των cruiser της Honda που ακούει στο όνομα Shadow μεγάλωσε, μιας και για φέτος η εταιρεία την εμπλούτισε με την έκδοση Black Spirit. Το καινούργιο Shadow ακολουθεί τις νέες τάσεις της κατηγορίας, που θέλει τις custom μοτοσικλέτες να απαρνούνται τα χρώμια και να βάφουν τα μέταλλά τους στο κακό και μυστηριώδες μαύρο. Συνεπώς, το χρώμιο είναι περιορισμένο και θα το δείτε μονάχα στα τελικά των εξατμίσεων και στην τιμονόπλακα. Ο κινητήρας είναι γνώριμος, οι δύο κύλινδροί του δημιουργούν περιεχόμενη γωνία 52 μοιρών, ενώ την τροφοδοσία έχει αναλάβει σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Στις κεφαλές εδρεύουν τρεις βαλβίδες, ενώ την ψύξη του κινητήρα αναλαμβάνει το υγρό στοιχείο. Σε γενικές γραμμές, το Dark Spirit αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή στην κατηγορία των μεσαίων custom μοτοσικλετών.
Το VT 1300CX αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, τόσο για την κατηγορία των custom όσο και για την γκάμα της Honda. Το συντηρητικό προφίλ που διατηρεί το ιαπωνικό εργοστάσιο φαίνεται να μην ίσχυσε στην περίπτωση του VT 1300CX, το οποίο θα μπορούσε άνετα να χαρακτηριστεί chopper. Διαθέτοντας λιτά χαρακτηριστικά και στενόμακρη σχεδίαση, το VT αφήνει στον ιδιοκτήτη του μια καλή βάση για customing. Ο κινητήρας του είναι δικύλινδρος V, 52 μοιρών, με χωρητικότητα 1.312 κ.εκ. Αν και υγρόψυκτος, η Honda καμουφλάρισε καλά το ψυγείο ανάμεσα στο πλαίσιο και άφησε τις ψύκτρες στους κυλίνδρους, με αποτέλεσμα να δίνει την εσφαλμένη εντύπωση ότι είναι αερόψυκτος. Το VT, αν και διαθέτει αρκετά κακό ύφος, δεν ξεχνά να είναι φιλικό προς τον αναβάτη του, φέροντας σύστημα ABS στα φρένα.
Triumph Thunderbird 1600: custom αλά βρετανικά
Τα τελευταία χρόνια, η Triumph μάς εκπλήσσει ευχάριστα, δημιουργώντας «αιρετικές», αλλά απολαυστικές μοτοσικλέτες. Τον παραπάνω κανόνα φαίνεται να πιστοποιεί και η δημιουργία του Thunderbird. Αν και custom μοντέλο, δεν ακολουθεί την πεπατημένη, αλλά έναν αποκλειστικά δικό του δρόμο. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα παραμένουν πιστά στην ευρωπαϊκή σχολή, καθώς είναι δικύλινδρος με τη χωρητικότητά του να φτάνει τα 1.600 κ.εκ. Ο ήχος και η λειτουργία του είναι πρωτόγνωρα για την κατηγορία των custom μοτοσικλετών, ενώ η απόδοσή του θα κάνει ακόμα και τους πιστούς λάτρεις των V2 να αμαρτάνουν. Η θέση οδήγησης και ο χαρακτήρας της μοτοσικλέτας είναι επηρεασμένα από τα ευρωπαϊκά πρότυπα, με αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι διαθέτει πληθωρικές διαστάσεις, να μην απαιτείται μεγάλη προσπάθεια από μέρους του αναβάτη για το χειρισμό της, διατηρώντας φιλικά χαρακτηριστικά. Εν κατακλείδι, το Thunderbird αποτελεί μια μοτοσικλέτα που θέτει τα όρια του ευρωπαϊκού custom με τον καλύτερο τρόπο.