LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα scooter με τη χαμηλότερη κατανάλωση

Στις ημέρες που διανύουμε, το θέμα της οικονομίας είναι σίγουρα σημαντικό. Εξίσου σημαντικό, όμως, είναι και αυτό του περιβάλλοντος. Και τα δύο θέματα, μπορούν να συνδυαστούν και να «βοηθήσουν» το ένα το άλλο. Πως; Με την απόκτηση ενός δικύκλου, το οποίο έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση στην κατηγορία του.

 
Πάρτε για παράδειγμα τα scooter. Ένα οικονομικό σε κατανάλωση βενζίνης scooter μπορεί να βοηθήσει παράλληλα το περιβάλλον, αλλά και την τσέπη του αναβάτη. Άλλωστε, τα λίτρα βενζίνης που καταναλώνει καθημερινά το δίκυκλο (στη συγκεκριμένη περίπτωση το scooter) αποτελούν το σημαντικότερο πάγιο έξοδο. Και αυτό, έχετε υπόψη σας ότι ισχύει και τις ημέρες που η τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται σε λογικά πλαίσια κι όχι όταν έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο όριο…

Για το λόγο αυτό, η κατανάλωση του κάθε scooter σε βενζίνη αποτελεί έναν σημαντικότατο παράγοντα που θα επηρεάσει όσο κανείς άλλος τον προϋπολογισμό του αναβάτη.

Τα scooter, από την άλλη, δεν είναι ούτε μεγάλες τουριστικές μοτοσικλέτες, ούτε supersport «όπλα», ώστε να καταπίνουν λίτρα βενζίνης με κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Η κατηγορία τους αποτελεί μια από τις πλέον οικονομικές στον τομέα αυτό και οι διαφορές ανάμεσα σε μοντέλα της ίδιας υποκατηγορίας είναι μικρές. Μικρές αλλά σημαντικές, αν κάποιος διανύει καθημερινά πολλά χιλιόμετρα. Και όχι μόνο για την τσέπη του αναβάτη, αλλά και για το περιβάλλον γενικότερα.

Πώς μετράμε την κατανάλωση;

Σε κάθε δοκιμή του περιοδικού, στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας συμπεριλαμβάνεται και η μέση κατανάλωσή της σε βενζίνη. Η συγκεκριμένη τιμή αφορά στα λίτρα καυσίμου που καταναλώνει το εκάστοτε μοντέλο ανά 100 χλμ. Η τιμή που δημοσιεύουμε έχει προκύψει μετά από αρκετά χιλιόμετρα στη σέλα της μοτοσικλέτας, χιλιόμετρα τα οποία διανύονται σε διαφορετικά πεδία (πόλη, κίνηση, εθνική κτλ), με αποτέλεσμα να αποτελεί μια ασφαλή ένδειξη για τις… καταναλωτικές συνήθειες του μοντέλου, όπου κι αν κινείται αυτό.

Γιατί είναι τόσο σημαντικές οι διαφορές;

Μπορεί, λοιπόν, σε κάποιες περιπτώσεις, οι διαφορές να μην είναι τόσο μεγάλες στους αριθμούς, ειδικά σε scooter της ίδιας κατηγορίας, ωστόσο, μπορούν να αποδειχτούν ιδιαίτερα σημαντικές στην πραγματικότητα και σε μακροπρόθεσμα πλαίσια. Ας πάρουμε για παράδειγμα, δύο υποθετικά μοντέλα της κατηγορίας των scooter των 250 κ.εκ.: Το Α, που καταναλώνει 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ. και το Β, με 4,8 ανά 100 χλμ.. Η διαφορά εδώ φαίνεται μηδαμινή. Αν, όμως υποθέσουμε ότι το καθένα από αυτά διανύει 30 χλμ. τη μέρα, οι ισορροπίες αλλάζουν. Αναλυτικότερα, το Α scooter σε ένα χρόνο θα έχει καταναλώσει 459,9 λίτρα βενζίνης, ενώ το B scooter, 525,6 λίτρα. Σύμφωνα με τη μέση τιμή της αμόλυβδης που ανακοινώνει, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές (14/05/2010), το υπουργείο Ανάπτυξης (1,528 ευρώ), ο αναβάτης του Α scooter θα ξοδέψει 702,8 ευρώ σε βενζίνη, ενώ ο αναβάτης του B scooter 803,1 ευρώ σε ετήσια βάση.

Όσα περισσότερα τα χιλιόμετρα, λοιπόν και όσο μεγαλύτερο το βάθος χρόνου, ο αναβάτης μπορεί να κερδίσει πολλά σε βενζίνες!

Ας δούμε όμως τους πρωταθλητές της οικονομίας καυσίμου στα scooter ανά κατηγορία κυβισμού:

125 κ.εκ.

Daelim S1
Τιμή: 2.395 ευρώ

Το μικρόσωμο scooter της Daelim μπορεί να σου αποδείξει με την πρώτη βόλτα ότι είναι ένα «παιδί για σπίτι». Είναι φιλικό, ελαφρύ και υπάκουο στις εντολές του αναβάτη. Επιπλέον, είναι οικονομικό τόσο στη κτήση όσο και στη χρήση.

Τα βασικότερα χαρακτηριστικά του κινητήρα του S1, είναι η μικρή κατανάλωση βενζίνης, κάτι το οποίο το χρωστά κυρίως στο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Επιπλέον, διαθέτει μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα, ικανό να φιλοξενήσει ένα full face κράνος. Στο δρόμο, το S1 δείχνει από την πρώτη στιγμή τις αστικές του διαθέσεις, αλλά και τη φιλικότητά του. Οι σχετικά μικρές διαστάσεις, το μικρό τιμόνι με το μεγάλο κόψιμο, η μακριά μετάδοση, οι μικροί τροχοί και ο ανάλαφρος χαρακτήρας του θα εξυπηρετήσουν μέσα στην πόλη. Ακόμη και σε ανοιχτό πεδίο θα κινηθεί σβέλτα και «αέρινα», ωστόσο, οι μικροί τροχοί του θα του στερήσουν λίγη από τη σταθερότητά του, είτε σε ευθεία είτε υπό κλίση. . Επιπλέον, παρ΄ όλο που αρχικά θα προβληματιστείς από το χαμηλό και μικρό τιμόνι, μέσα στην κίνηση θα συνειδητοποιήσεις ότι μπορεί να κόψει αρκετά και να χωρέσει χωρίς κανένα πρόβλημα ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τους καθρέφτες τους.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας : 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός: 125 κ.εκ.
Ισχύς: 11,4/8.700 (ίπποι/σ.α.λ.)
Ροπή: 1/7.000 (kgm/σ.α.λ.)
Βάρος: 126 κιλά
Χωρ. Ρεζερβουάρ: 9,5 λίτρα
Κατανάλωση: 3,1 λίτρα/100χλμ.
Τελική ταχύτητα: 105 χλμ./ώρα

150 κ.εκ.

Keeway Outlook 150
Τιμή: 1.890 ευρώ

Πρόκειται για ένα scooter που θα αποδειχτεί πρακτικό, οικονομικό και όμορφο, ικανό να εξυπηρετήσει τον αναβάτη του καθημερινά στην αστική μετακίνηση, αλλά και σε βόλτες έξω από την πόλη. Και, πάνω απ’ όλα, είναι φυσικά οικονομικό στη λειτουργία του!

Η σχεδίασή του είναι σύγχρονη και οι γραμμές της, σε συνδυασμό με την ποιότητα της βαφής και το φινίρισμα, θα μπορούσαν άνετα να ανήκουν σε ένα ευρωπαϊκό scooter. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο οδηγώντας το Outlook, είναι ο κινητήρας του. Οι 11,4 ίπποι και τα 1,13 kgm που αποδίδει μπορεί να μην ακούγονται πολλά, αλλά είναι «απλωμένα» γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών. Ως σύνολο, το Outlook θα καταφέρει να αντεπεξέλθει με επιτυχία τόσο σε διαδρομές εντός πόλεως όπου τον κύριο λόγο έχει η ευελιξία και οι επιταχύνσεις από στάση όσο και στον ανοικτό δρόμο όπου το ζητούμενο είναι η σταθερότητα. Αν τα πράγματα ξεφύγουν από το mode της αστικής μετακίνησης και επιχειρηθεί πιο σβέλτος ρυθμός, το scooter θα ακολουθήσει με μπροστάρη τον κινητήρα του, αλλά κάποιες ελαστικότητες που προέρχονται κυρίως από το πιρούνι θα επαναφέρουν τον αναβάτη σε «κόσμια» επίπεδα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός: 150,1 κ.εκ
Ισχύς: 11,4/8.000 (ίπποι/σ.α.λ.)
Ροπή: 1,13/6.7509(kgm/σ.α.λ.)
Βάρος: 130 κιλά
Χωρ. Ρεζερβουάρ: 7,4 λίτρα
Κατανάλωση: 3,7 λίτρα/100χλμ.
Τελική ταχύτητα: 115 χλμ./ώρα

200 κ.εκ.

Kymco Dink 200i
Τιμή: 2.995 ευρώ (δεν συμπεριλαμβάνεται ΕΤΤ)

Οι πρακτικές δυνατότητες του Dink 200i είναι πολλές και θα εκτιμηθούν απεριόριστα από τον αναβάτη του. Είναι άνετο, ευρύχωρο και πρακτικό, γεγονός που το καθιστά ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την αστική μετακίνηση. Επιπλέον, είναι το οικονομικότερο 200άρι, όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου.

Το Dink 200i είναι πρώτα απ’ όλα ένα πρακτικό και προσεγμένο στις λεπτομέρειες τουscooter. Η σέλα είναι άνετη και η θέση που δίνει στο σώμα είναι όρθια, ενώ κάτω από αυτή ο αποθηκευτικός χώρος είναι μεγάλος, ικανός να φιλοξενήσει ένα full face κράνος και πολλά μικροπράγματα. Οι εκκινήσεις του scooter είναι γρήγορες και η δυναμική που υπόσχονται δικαιώνεται μερικά μέτρα αργότερα, με σύμμαχο τη ροπή. Ακόμη και στην κίνηση, το Dink δεν πρόκειται να μείνει κολλημένο παρά μόνο για μερικά δευτερόλεπτα. Το τιμόνι έχει μεγάλο κόψιμο και οι μικροί τροχοί (13 ίντσες μπροστά και 12 ίντσες πίσω) θα του επιτρέψουν να ελιχθεί ακόμη και ανάμεσα από τα… θύματα μιας πορείας στο κέντρο της Αθήνας (βλ. ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και εκνευρισμένους οδηγούς). Το μέγεθος ωστόσο των τροχών θα προβληματίσει όταν το scooter βρεθεί υπό κλίση, κάτι που σε συνδυασμό με τα μαλακά αμορτισέρ και το πιρούνι, δίνουν τέλος στις όποιες sport βλέψεις.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός: 174,5 κ.εκ
Ισχύς: 15/8.000 (ίπποι/σ.α.λ.)
Ροπή: 1,5/6.500 (kgm/σ.α.λ.)
Βάρος: 152 κιλά
Χωρ. Ρεζερβουάρ: 11 λίτρα
Κατανάλωση: 3,3 λίτρα/100χλμ.
Τελική ταχύτητα: 135 χλμ./ώρα

250κ.εκ.

Yamaha X-Max 250
Τιμή: 4.870 ευρώ

Το πρόσφατα ανανεωμένο X-Max 250, αποτελεί ένα από τα καλύτερα αλλά και δημοφιλέστερα scooter της κατηγορίας του και όχι άδικα. Είναι άνετο, ευρύχωρο, και μπορεί να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να διαμαρτυρηθεί. Αποτελεί επίσης και το οικονομικότερο της κατηγορίας του, στον τομέα της κατανάλωσης.

Το μεσαίο scooter της Yamaha μοιάζει να έχει τα πάντα. Υψηλές επιδόσεις, παροιμιώδη σταθερότητα, sport συμπεριφορά, μεγάλους χώρους και υψηλά επίπεδα άνεσης. Ο κινητήρας του είναι αρκετά δυνατός, ώστε να ικανοποιήσει, όχι μόνο στην πόλη αλλά και σε μικρά ταξίδια. Στα τελευταία, θα βρείτε σύμμαχο και την άνεση που προσφέρει αλλά και τους μεγάλους χώρους. Κάτω από τη σέλα του θα χωρέσουν δύο full face κράνη, ενώ τα μικροπράγμτα θα χωρέσουν στο ντουλαπάκι της ποδιάς. Σε κάθε βόλτα με το X-Max ο αναβάτης συνειδητοποιεί ότι το νεύρο δε λείπει στη συμπεριφορά του. Ειδικά μετά τα 30 χλμ./ώρα, και μέχρι το τέλος της διαδρομής της βελόνας του ταχύμετρου, το X-Max είναι εξαιρετικό. Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στον κινητήρα του, αλλά και στη συνολική συμπεριφορά του. Το X-Max θα κινηθεί σε σχεδόν sport ρυθμούς και δε θα παραπονεθεί κάτω από την πίεση των φρένων ή της κλίσης στη στροφή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός: 249,7 κ.εκ
Ισχύς: 20,1/7.500 (ίπποι/σ.α.λ.)
Ροπή: 2,1/6.250 (kgm/σ.α.λ.)
Βάρος: 180 κιλά
Χωρ. Ρεζερβουάρ: 11,8 λίτρα
Κατανάλωση: 4 λίτρα/100χλμ.
Τελική Ταχύτητα: 140 χλμ./ώρα

300 κ.εκ.

Kymco Xciting 300Ri
Τιμή: 4.325 ευρώ (δεν συμπεριλαμβάνεται ΕΤΤ)

Το Kymco Xciting 300Ri έγινε ακόμη πιο επιθετικό και εντυπωσιακό αισθητικά, αυτό, όμως, δεν αναιρεί το γεγονός ότι πρόκειται για ένα scooter χρηστικό και φιλικό, το οποίο «φροντίζει» τον αναβάτη του προσφέροντας άνεση και καλή οδική συμπεριφορά, διατηρώντας παράλληλα την τσέπη του γεμάτη με τις επιδόσεις του στο τομέα της κατανάλωσης.

Μπορεί, λοιπόν, η αισθητική του να είναι μια από τις πιο επιθετικές της κατηγορίας, ωστόσο, το Xciting είναι ένα μεγάλο και άνετο scooter με χώρους κάτι παραπάνω από ικανοποιητικούς και συμπεριφορά που δεν τρομάζει. Η σέλα είναι τεράστια και άνετη για δύο άτομα. Κάτω από αυτή θα χωρέσουν ένα full face κράνος και ένα μπουφάν ή αρκετά μικροπράγματα. Την ίδια πρακτική φιλοσοφία ακολουθεί και ο κινητήρας, ο οποίος ανεβάζει μεν γρήγορα στροφές, ωστόσο, παραμένει φιλικός και πολιτισμένος. Φιλική και γραμμική είναι και η λειτουργία των συνδυασμένων φρένων, τα οποία θα ακινητοποιήσουν άμεσα το Xciting παρά τα κιλά του, ενώ και οι αναρτήσεις είναι μαλακές και άνετες. Το πιρούνι, όμως, θα δείξει γρήγορα τις αδυναμίες του, όταν το Kymco βρίσκεται υπό κλίση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός: 271 κ.εκ
Ισχύς: 23,4/8.000 (ίπποι/σ.α.λ.)
Ροπή: 2,4/6.250 (kgm/σ.α.λ.)
Βάρος: 189 κιλά
Χωρ. Ρεζερβουάρ: 12,8 λίτρα
Κατανάλωση: 4,4 λίτρα/100χλμ.
Τελική Ταχύτητα: 140 χλμ./ώρα

400 κ.εκ.

Peugeot Satelis 400
Τιμή5.190

Το Satelis απoτελεί ένα παραδοσιακό GT scooter. Έχει μεγάλες διαστάσεις, οι οποίες μεταφράζονται σε υψηλά επίπεδα άνεσης, μεγάλους χώρους και είναι σχεδιασμένο ώστε να βολεύει τον αναβάτη και σε ταξίδια. Επιπλέον, ανάμεσα σε αυτή την κατηγορία, το Satelis αποτελεί την πιο οικονομική, από άποψη κατανάλωσης, λύση.

Το Satelis δε μπορεί να περάσει απαρατήρητο, χάρη στις αισθητικές επιλογές της Peugeot, οι οποίες, σε κάποιες περιπτώσεις, είναι δανεισμένες από τον κόσμο των αυτοκινήτων. Το ίδιο μοιάζει να συμβαίνει και με τους χώρους και την άνεση! Η σέλα είναι ευρύχωρη και άνετη και ο χώρος κάτω από αυτή θα φιλοξενήσει δύο full face κράνη. Παρά το γεγονός ότι το Satelis είναι αρκετά ογκώδες και βαρύ, ο απόλυτος έλεγχος επιτυγχάνεται χωρίς προσπάθεια, καθώς το μεγαλόσωμο scooter καταφέρνει να κρύψει αρκετά από τα κιλά του εν κινήσει. Το ανοιχτό πεδίο είναι αυτό που θα ευχαριστήσει το Satelis (αφού με τον όγκο του και τη μειωμένη δύναμη χαμηλά δε θα ικανοποιήσει ανάμεσα σε ικανοποιημένα αυτοκίνητα), το οποίο θα αποζημιώσει τον αναβάτη του με γρήγορες επιταχύνσεις και σχετική σταθερότητα. Η ισχύς του, τέλος, φαίνεται και διατηρείται στις υψηλές στροφές λειτουργία του κινητήρα, κάνοντάς το ιδανικό και για μικρά ταξίδια.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός: 399 κ.εκ
Ισχύς: 32,1/Δ.Α. (ίπποι/σ.α.λ.)
Ροπή: 3,1/5.500 (kgm/σ.α.λ.)
Βάρος: 213 κιλά
Χωρ. Ρεζερβουάρ: 13,5 (λίτρα)
Κατανάλωση: 4,4 λίτρα/100χλμ.
Τελική Ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα

500 κ.εκ.

Aprilia Scarabeo 500
Τιμή: 6.086

Το Scarabeo 500 δεν αποτελεί μόνο τον μεγαλύτερο εκπρόσωπο μιας οικογένειας που κινείται στους δικούς της ρυθμούς στην κατηγορία των scooter. Αποτελεί κι ένα μοντέλο που, χάρη στην εξέλιξη, έγινε καλύτερο και οικονομικότερο στην κατανάλωση.

Αν και μεγαλόσωμο, το Scarabeo κινείται ανάλαφρα και μπορεί να αντεπεξέλθει στις δύσκολες δοκιμασίες που θα προκύψουν από την κίνηση μέσα στην πόλη. Ο κινητήρας του καταφέρνει να «καλύψει» με τη λειτουργία του αρκετά από τα κιλά του scooter, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να μην ενοχλείται από τη πισώβαρη κατανομή του βάρους. Αυτό, όμως που θα τον απασχολήσει είναι η βαριά αίσθηση του τιμονιού. Επιπλέον, η συμπεριφορά του Scarabeo δεν πρόκειται να ικανοποιήσει, όταν οι αναρτήσεις του έρθουν αντιμέτωπες με λακκούβες. Η μαλακή λειτουργία πιρουνιού και πίσω αμορτισέρ έχουν ως αποτέλεσμα κοπανήματα, έλλειψη σταθερότητας και κακή πληροφόρηση. Ωστόσο, οι μεγάλοι τροχοί του θα αποσβέσουν την πιθανότητα κινδύνου, μετατρέποντάς την σε απλή ταλαιπωρία και, παράλληλα, θα επιτρέψουν στο scooter να στρίψει σταθερά, αν και το πιρούνι θα θέσει νωρίς το όριο. Ανάλογα αυτών των δεδομένων, θα συμπεριφερθεί το Scarabeo και στις υψηλές ταχύτητες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός: 460 κ.εκ.
Ισχύς: 39/7.500 (ίπποι/σ/.α.λ.)
Ροπή: 4,3/5.500 (kgm/σ.α.λ.)
Βάρος: 189 κιλά
Χωρ. Ρεζερβουάρ: 13,2 λίτρα
Κατανάλωση: 5,6 λίτρα/100χλμ.
Τελική Ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ