Σκεφτείτε ότι η έλλειψη λαδιού μπορεί (και να είστε σίγουροι ότι θα το κάνει) να προκαλέσει ανεπανόρθωτες και πανάκριβες φθορές στον κινητήρα. Για αυτό, πρέπει να φροντίζετε για την καλή του λειτουργία, ελέγχοντας τη στάθμη του λαδιού συχνά και αντικαθιστώντας το όταν χρειάζεται. Παρακάτω, σας παραθέτουμε μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές.
· Δείξτε προσοχή στο λαμπάκι του λαδιού στον πίνακα οργάνων της μοτοσικλέτας (ή του scooter). Πρώτα απ’ όλα, όταν γυρίζετε το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη του δικύκλου, θα πρέπει να ανάβει στιγμιαία η ένδειξη λαδιού, μαζί με τις υπόλοιπες ενδείξεις. Αλλιώς, η λάμπα πιθανώς να έχει καεί, και θα πρέπει να την αλλάξετε άμεσα!
· Καλό είναι να ελέγχετε το λάδι αρκετά συχνά. Στο κάτω-κάτω, ο έλεγχος στις σύγχρονες μοτοσικλέτες είναι μια πολύ απλή διαδικασία. Αν το μοντέλο είναι καινούργιο και δεν καίει λάδια, τσεκάρετε το τουλάχιστον στα μισά της προγραμματισμένης αλλαγής. Αν είστε… επιμελής μαθητής, τσεκάρετε το ακόμη συχνότερα - κακό δεν κάνετε.
· Αν το δίκυκλο σας έχει «ματάκι» / «παραθυράκι» ελέγχου, μπορείτε να δείτε άμεσα τη στάθμη του λιπαντικού, με τη μοτοσικλέτα πάντα όρθια. Καλό είναι να ζεστάνετε για δυο-τρία λεπτά τον κινητήρα, να σβήσετε, να περιμένετε ένα λεπτό ακόμη, και κατόπιν να ελέγξετε τη στάθμη.
· Αν δεν έχετε «μάτι», αλλά δείκτη / μετρητή στάθμης ενσωματωμένο στην τάπα του λαδιού, ακολουθήστε αρχικά την ίδια διαδικασία. Αφού ζεστάνετε τη μοτοσικλέτα, σβήστε τον κινητήρα και βγάλτε το δείκτη, σκουπίστε τον, με όρθια τη μοτοσικλέτα (είτε κρατώντας την, είτε τοποθετώντας την στο διπλό stand) ξαναβυθίστε τον (συνήθως να ακουμπάει στην τάπα χωρίς να τον βιδώσετε -αν και σε κάποια δίκυκλα θέλει βίδωμα, ελέγξτε το manual), και ελέγξτε τη στάθμη. Η στάθμη πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στις ενδείξεις min και max του μετρητή.
· Πάντα δουλεύουμε σε καθαρό περιβάλλον και καθαρίζουμε το κεφάλι του μετρητή πριν τον ξεβιδώσουμε, καθώς δεν πρέπει να μπουν βρωμιές στο κάρτερ.
· Η αλλαγή του λαδιού πρέπει να γίνεται απαραίτητα στα διαστήματα που προβλέπει ο κατασκευαστής, εκτός αν συντρέχει άλλος λόγος, όπως η χαμηλή στάθμη λιπαντικού, όπως αναφέραμε πριν. Επιπλέον, αν τα περισσότερα χλμ του δικύκλου γίνονται εντός της πόλης, με συχνά σταμάτα – ξεκίνα, κολλημένοι στην κίνηση για πολλή ώρα ή οδήγηση σε ακραίες συνθήκες (υψηλές ή εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, ή συνεχώς τελικές στην Εθνικό Οδό), ή αν το δίκυκλο παραμένει ακίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε συνίσταται η συχνότερη αλλαγή του λιπαντικού
Royal Enfield Shotgun 650 by Icon Motorsports: Η πιο «απόλυτη» Enfield μέχρι σήμερα
Επαναφέρει την KLE η Kawasaki;
BMW R 12 S: Κλασική μόνο στην όψη, με boxer 1.170 κ.εκ. 109 ίππων και keyless
Μεταλλικά τακάκια Newfren: Καθαρίζουν και λειαίνουν τους δίσκους
Kymco Micare 125: “Eργάτης” πόλης με μόλις 1.945 ευρώ
Ορίστε από πού βγήκε η ονομασία «παπάκι» (+video)
Scooter2Dakar: Με SYM ADX 300 για 8.000 (αφιλόξενα) χιλιόμετρα
X-Brake Δισκόπλακες Μοτοσυκλέτας, Scooter, Παπιού, ATV
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr