Το teaser της Yamaha περί της… σκοτεινής πλευράς της Ιαπωνίας αναφερόταν στη νέα γυμνή μοτοσικλέτα MT-09, που είναι το πρώτο μοντέλο με το πολυαναμενόμενο τρικύλινδρο μοτέρ της εταιρείας
Στο δελτίο τύπου η Yamaha αναφέρεται στο MT-09 ως μια από τις σημαντικότερες μοτοσικλέτες της εταιρείας τα τελευταία χρόνια. Για τη Yamaha, το MT-09 αποτελεί την αρχή μιας νέας εποχής στην εξέλιξη των sport μοτοσικλετών, αλλά και μία νέα σπίθα όσον αφορά στην πρώτη γενιά των MT (θυμίζουμε το δικύλινδρο MT-01 και το μονοκύλινδρο MT-03).
Πρέπει να πούμε πως με το MT-09 το τμήμα marketing της Yamaha μάλλον αφήνιασε με τις βαρύγδουπες δηλώσεις του. «Η σκοτεινή πλευρά της Ιαπωνίας», «ένα άγριο κτήνος», «θα επαναπροσδιορίσει τις sport μοτοσικλέτες», «μόνο η Yamaha μπορούσε να παρουσιάσει μοτοσικλέτες όπως το RD 350 και το Vmax», κλπ. Καταλαβαίνουμε την πρόθεση να εντυπωσιάσεις, όμως αν το παρακάνεις, μάλλον καταφέρνεις το αντίθετο. Ας παραλείψουμε λοιπόν τις σάλτσες, και ας μιλήσουμε για τη μοτοσικλέτα.
Το στιλ της μοτοσικλέτας είναι streetfighter, με ιδιαίτερο όμως design, και θέση οδήγησης σαφώς πιο όρθια, σε σημείο που η Yamaha κάνει, σωστά, αναφορά σε μοτοσικλέτες motard. Το MT-09 έχει αρκετές στιλιστικές αναφορές σε άλλα μοντέλα, π.χ. διαθέτει διακριτικούς πλαινούς αεραγωγούς που θυμίζουν VMax, και σε κάνει να σκέφτεσαι "τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει". Ψηλά τοποθετημένο, τύπου riser τιμόνι, για άμεσο και απόλυτο έλεγχο σε αστικές συνθήκες αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο, όμορφο, ασύμμετρο ψαλίδι τύπου gull-arm, και πολύ-πολύ κοντό τελικό εξάτμισης, κάτω από το μοτέρ. Φυσικά δεν υπάρχει προστασία από τον αέρα.
Ουσιαστικά η μορφή, το πλαίσιο, και οι αναρτήσεις ακολουθούν με μικρο-αλλαγές τα γενικότερα πρότυπα της σειράς FZ (FZ6-FZ8-FZ1), έχουν όμως για παρέα ένα ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα στα 850κ.εκ.. Γιατί τρικύλινδρο; Γιατί η Yamaha πιστεύει –και συμφωνούμε μαζί της- στα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει αυτή η διάταξη αντί των τεσσάρων κυλίνδρων. Πιο γεμάτη απόδοση από χαμηλά, πιο χρηστικό μοτέρ σε καθημερινή χρήση, ελαφρύτερο, με μικρότερες διαστάσεις, που δεν χρειάζεται να ανεβάσει στροφές στον Θεό για να ξυπνήσει.
Ας δούμε τα στοιχεία που έχουν σημασία. Ο τρικύλινδρος και φυσικά ψεκαστός κινητήρας έχει χωρητικότητα 847κ.εκ., και σύμφωνα με τη Yamaha αποδίδει 115hp, και 8,7 κιλά ροπής. Ταυτόχρονα έχει δοθεί έμφαση στην οικονομία, ενώ η εταιρεία των τριών διαπασών μιλάει για αυτονομία 240+ χιλιομέτρων, από το ρεζερβουάρ των 14 λίτρων. Εδώ αξίζει να τονίσουμε το πολύ χαμηλό βάρος του MT-09 (ο κινητήρας ζυγίζει μόλις 60 κιλά) που σίγουρα θα δώσει άλλο αέρα τόσο στην απόδοση του κινητήρα, όσο και στην ευελιξία της μοτοσικλέτας. Το MT-09 ζυγίζει 171 κιλά στεγνό (174 για την έκδοση με το ABS), και 188 (191) γεμάτο. Όπως γράφει και η Yamaha, «ελαφρύτερο κι από ένα R6».
Όσον αφορά στην τεχνολογία της μοτοσικλέτας, το MT-09 έχει και ηλεκτρόγκαζο, που καταργεί τη ντίζα, έχει και 3 χάρτες ανάφλεξης, έχει offset διάταξη στους κυλίνδρους, εξελιγμένο ψεκασμό, αλλά και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις τόσο εμπρός όσο και πίσω. Νέο είναι το ανάποδο πιρούνι των 41χλστ., με 137χλστ. διαδρομή, και με ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς. Πίσω βρίσκουμε ένα μονό αμορτισέρ Monocross, τοποθετημένο σχεδόν οριζόντια, με ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης.
Οι δίσκοι των φρένων μπροστά είναι 298χλστ., διαθέτοντας ακτινικές δαγκάνες. Η Yamaha μιλάει για εντελώς νέο σύστημα φρένων, με πολύ βελτιωμένη αίσθηση στο αρχικό δάγκωμα. Πίσω υπάρχει δίσκος στα 245χλστ.. Τέλος, στις ζάντες 17 ιντσών βρίσκουμε radial ελαστικά 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω. Το MT-09 θα είναι διαθέσιμο σε 4 χρωματισμούς.