LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ακτινικός 14-κύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 11.700 κ.εκ.!

Ακτινικός 14-κύλινδρος κινητήρας

Παλιότερα (οκ, πολύ παλιότερα) ήταν πολλές οι περιπτώσεις όπου οι κύλινδροι ακτινικών κινητήρων χρησιμοποιήθηκαν για να κατασκευαστούν μοτέρ μοτοσικλετών. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε το αντίστροφο!

 
Αν έχουν ένα κύριο πεδίο χρήσης οι ακτινικοί κινητήρες αυτό είναι η αεροπλοΐα, σίγουρα θα έχετε δει ελικοφόρα αεροπλάνα να φέρουν αυτού του είδους τα μοτέρ. Όπως γράφτηκε και στην εισαγωγή του κειμένου, πολλές φορές στο παρελθόν δυο οι και περισσότεροι κύλινδροι από ακτινικούς κινητήρες αεροπλάνων, στελέχωσαν μικρότερου κυβισμού μοτέρ για πολιτική χρήση, μεταξύ των άλλων εφαρμοζόμενα και σε μοτοσικλέτες.

Ο Russell Sunton, μηχανικός που μάλλον… πιάνει το χέρι του, σκέφτηκε να κάνει το αντίστροφο, να χρησιμοποιήσει δηλαδή κυλίνδρους από σύγχρονα μοτέρ μοτοσικλετών,  ώστε να φτιάξει ακτινικούς κινητήρες. Από το Down Under o Sunton, λογικό να σκέφτεται… «ανάποδα» από τους υπόλοιπους.

Πρώτο του πόνημα λοιπόν, ήταν ένας ακτινικός εννέα κυλίνδρων που προέρχονταν από Honda XR 600. Μιλάμε λοιπόν για ένα κτήνος 5.400 κ.εκ. (5.319 για την ακρίβεια) που απλά ικανοποίησε την  επιθυμία του Sunton για κάτι διαφορετικό.

Όμως ο Sunton μετά από χρόνια επέστρεψε με κάτι ακόμη πιο ακραίο… έναν 14-κύλινδρο κινητήρα που κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας τα ζεύγη των κυλίνδρων από επτά μοτέρ,  Yamaha ΧV 1700 Warrior, ένα πολύ όμορφο power cruiser για όσους το θυμάστε.

Ο νέος κτηνώδης κινητήρας, έχει χωρητικότητα 11.700 κ.εκ. αλλά η συμπίεση σε αυτόν είναι πολύ χαμηλή, 8,3:1 και χρειάζεται υπετροφοδότη για να «δουλέψει καλά». Πόσα άλογα βγάζει; 700 ή αν προτιμάτε 50 ανά κύλινδρο και πρόκειται μελλοντικά να τοποθετηθεί στα flat καρίνας σκάφη,  που χρησιμοποιούνται στα έλη και στους καλαμιώνες.

 

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ