Τι συμβαίνει όταν διασταυρώσεις ένα mega scooter με το DNA μιας supersport μοτοσυκλέτας; Κάτι σαν το Aprilia SRV850, το οποίο παραμένει και σήμερα, το ισχυρότερο scooter όλων των εποχών.
Στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, τα sport scooters εξελίχθηκαν περισσότερο από ποτέ, με τα γνωστά μοντέλα των εταιρειών να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των αναβατών. Το Gilera GP800 ήταν, μέχρι to 2012, το πιο δυνατό μοντέλο του είδους, όμως το 2012 το Piaggio Group αποφάσισε να παρουσιάσει κάτι ακόμα ισχυρότερο και πιο σπορ. Η απάντηση ήρθε από την Aprilia, η οποία παρουσίασε το SRV 850.
Κατασκευαστικά, το SRV 850 βασιζόταν σχεδόν εξολοκλήρου στο GP800. Ο κινητήρας των 839 κ.εκ. παρέμεινε ο πυρήνας του μοντέλου, μόνο που στην περίπτωση του SRV 850 ήταν πιο δυνατός: Με νέα χαρτογράφηση το μοτέρ άγγιξε τους 76 ίππους και τα 7,8 kgm ροπής κερδίζοντας έτσι την κορυφή στους πίνακες χαρακτηριστικών. Ο κινητήρας χρησιμοποιούσε, φυσικά, τον στροφαλοφόρο που περιστρέφεται προς τα πίσω, ο οποίος είχε παρουσιαστεί σε εφαρμογή και με το Aprilia Mana. Όπως και στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του MotoGP, ο στρόφαλος με την οπίσθια περιστροφή έχει μικρότερη ροπή αδράνειας, διευκολύνοντας την είσοδο του δικύκλου στις στροφές.
Στο στήσιμο, το SRV 850 διατήρησε όλα τα διθυραμβικά στοιχεία του GP800: Το διπλό, ατσάλινο πλαίσιο, το αλουμινένιο ψαλίδι πίσω και το διπλό δισκόφρενο εμπρός, ένα στήσιμο που χάριζε κράτημα και συμπεριφορά σπορ μοτοσυκλέτας στο δρόμο. Σημαντικά αναβαθμισμένο ήταν το στυλ του μοντέλου, με την εμφάνιση του να βασίζεται στην RSV4 της Aprilia. Στα ηλεκτρονικά, το SRV850 εξοπλιζόταν τόσο με ABS, όσο και με Traction Control, όντας ένα από τα πρώτα μοντέλα που έκαναν χρήση τέτοιων τεχνολογιών. Και όλα αυτά, με μια «δίαιτα» 5 κιλών σε σχέση με το απερχόμενο GP800.
Το μοντέλο έμεινε διαθέσιμο μέχρι το 2016 από την Aprilia, ενώ ακόμη παραμένει το ισχυρότερο scooter που έγινε διαθέσιμο –τουλάχιστον, μέχρι σήμερα.