Η Royal Enfield αναβαθμίζει τη Scram με περισσότερα κυβικά και νέο κιβώτιο
Scram 440 με 443 αερόψυκτα κ.εκ. και αυξημένες ισχύ και ροπή
Κιβώτιο 6 σχέσεων για καλύτερες επιταχύνσεις και άνεση στις μεγάλες αποστάσεις
Ιδανικό για νέους αναβάτες χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και στην ευκολία χρήσης
Εν αναμονή για την ευρωπαϊκή παρουσίαση καθώς και για την ...υγρόψυκτη έκδοση
Scram 440 με 443 αερόψυκτα κ.εκ. και αυξημένες ισχύ και ροπή
Η Royal Enfield παρουσίασε τη νέα Scram 440, μία ανανεωμένη εκδοχή της μικρής scrambler που πλέον διαθέτει κινητήρα 443 κ.εκ., διατηρώντας την αερόψυκτη διάταξη. Το νέο μονοκύλινδρο σύνολο αποδίδει 25 ίππους – έναν περισσότερο από την προηγούμενη Scram 411 – και 2 Nm επιπλέον ροπής, με την κορύφωσή της να εμφανίζεται σε ελαφρώς χαμηλότερες στροφές. Αν και οι αριθμοί δεν αποτυπώνουν θεαματική αύξηση, η αλλαγή αυτή στοχεύει στην ενίσχυση της ζωντάνιας του κινητήρα, ιδιαίτερα σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η διατήρηση της απλής, δοκιμασμένης αερόψυκτης πλατφόρμας δείχνει πρόθεση για σταθερότητα και προσιτότητα, σε αντίθεση με την υγρόψυκτη τεχνολογία των πιο σύγχρονων αδελφών μοντέλων της εταιρείας. Η Scram 440 έρχεται έτσι να ενισχύσει τη θέση της ως μία προσιτή και αξιόπιστη πρόταση για καθημερινή χρήση και light περιπέτειες.
Κιβώτιο 6 σχέσεων για καλύτερες επιταχύνσεις και άνεση στις μεγάλες αποστάσεις
Η δεύτερη σημαντική αναβάθμιση για τη Scram 440 αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο πλέον διαθέτει 6 σχέσεις, αντί για τις 5 της προηγούμενης γενιάς. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να βελτιώσει ουσιαστικά τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και σε εκδρομική χρήση. Οι μικρότερες σχέσεις είναι ρυθμισμένες ώστε να ενισχύουν την επιτάχυνση, προσφέροντας πιο άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, ενώ η έκτη λειτουργεί ως overdrive, μειώνοντας τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα σε υψηλές ταχύτητες. Αυτό μεταφράζεται σε πιο άνετη και ήσυχη εμπειρία για τον αναβάτη, ειδικά σε ταξίδια ή εθνικές οδούς. Παράλληλα, η προσθήκη επιπλέον σχέσης ενισχύει και την οικονομία καυσίμου σε ταξιδιωτικό ρυθμό, κάτι που ενδιαφέρει άμεσα το κοινό στο οποίο απευθύνεται το συγκεκριμένο μοντέλο.
Ιδανικό για νέους αναβάτες χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και στην ευκολία χρήσης
Η Scram 440 εξακολουθεί να αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για νέους αναβάτες ή για όσους επιθυμούν μια εύκολη και προσιτή μοτοσυκλέτα με αυθεντικό χαρακτήρα. Το στιβαρό πλαίσιο και η απλή γεωμετρία παραμένουν αμετάβλητα, προσφέροντας εμπιστοσύνη και σταθερότητα στην οδήγηση. Η αερόψυκτη διάταξη μειώνει τη μηχανική πολυπλοκότητα και τις ανάγκες συντήρησης, ενώ η θέση οδήγησης παραμένει φιλική και εργονομική, με εύκολο έλεγχο ακόμη και για αναβάτες μικρότερης εμπειρίας ή σωματικής διάπλασης. Το μικρό βάρος και η ευελιξία συμβάλλουν στην άνετη χρήση σε καθημερινές συνθήκες, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη, ενώ το στυλ scrambler συνδυάζει λειτουργικότητα και διακριτική αισθητική. Με την ελαφρώς βελτιωμένη ισχύ και το νέο κιβώτιο, η Scram 440 προβάλλει ως ένα ολοκληρωμένο πακέτο για όσους κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.
Εν αναμονή για την ευρωπαϊκή παρουσίαση καθώς και για την ...υγρόψυκτη έκδοση
Προς το παρόν, η Scram 440 δεν συνοδεύεται από επίσημη ανακοίνωση για ευρωπαϊκή διάθεση. Ωστόσο, η προηγούμενη Scram 411 είχε κυκλοφορήσει σε πολλές αγορές, γεγονός που δημιουργεί προσδοκίες ότι η νέα έκδοση δεν θα αργήσει να ακολουθήσει. Παράλληλα, η Royal Enfield διαθέτει ήδη στην γκάμα της τις υγρόψυκτες Himalayan και Guerrilla 450, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με την πιθανή εξέλιξη και της Scram σε αυτή την πλατφόρμα. Η επιλογή να διατηρηθεί προς το παρόν η αερόψυκτη λύση, δείχνει πρόθεση να προσφέρεται ως ένα πιο προσιτό και απλό εναλλακτικό στους νέους υγρόψυκτους κινητήρες. Η ευρωπαϊκή αγορά, όμως, απαιτεί αυστηρότερες προδιαγραφές που συνεπάγονται με τη σειρά τους διαφορετική στρατηγική τοποθέτηση, γεγονός που εντείνει την αναμονή για επίσημη παρουσίαση και ενδεχόμενη νέα υγρόψυκτη έκδοση στο όχι πολύ μακρινό μέλλον.