Κινητήρας

    Κινητήρας

    Για να δημιουργήσει τον 2κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 659 κυβικών που γνωρίσαμε αρχικά στα Tuono και RS660, η Aprilia "έκοψε" στη μέση τον γνωστό της V4, μεταφέροντας αυτούσια την τεχνολογία του τελευταίου σε κάθε τομέα, όπως η κεφαλή, ο θάλαμος καύσης και τα έμβολα. Κράτησε μόνο τους δύο μπροστινούς κυλίνδρους και επέλεξε χρονισμό ανάφλεξης 270ο, ώστε να θυμίζει V2, καταφέρνοντας να συνδυάσει τις μικρές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος με απόδοση που συγκρίνεται μόνο με μεγαλύτερους κινητήρες. Φυσικά κατά τη σχεδίασή του γνώριζε ότι στο μέλλον θα πρέπει να καλύψει τις ανάγκες διαφορετικών κατηγοριών.

    Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
    Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

    Παρότι λοιπόν η λύση για τον κινητήρα υπήρχε ήδη, δεν θα μπορούσε να μεταφερθεί αυτούσια σε μια Adventure μοτοσυκλέτα. Οι τεχνικοί της Aprilia έπρεπε να τον προσαρμόσουν σύμφωνα με τον χαρακτήρα του νέου μοντέλου, οπότε η απόδοση περιορίστηκε στους 80 ίππους στις 9.000σ.α.λ, καθώς το ζητούμενο εδώ ήταν περισσότερο η ροπάτη λειτουργία στο χαμηλό φάσμα παρά τα απόλυτα νούμερα.


     
    Έτσι συναντάμε διαφορετικούς εκκεντροφόρους, εισαγωγή και φιλτροκούτι, ενώ νέα είναι και η διάταξη της εξάτμισης. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει κοντύτερες σχέσεις αλλά και κοντύτερη τελική μετάδοση με 2 δόντια μικρότερο μπροστινό γρανάζι σε σχέση με τα ασφάλτινα αδέλφια του. Το κάρτερ λαδιού είναι κοντύτερο και με νέα τοιχώματα, ώστε να χωρά την ίδια ποσότητα λιπαντικού συμβάλλοντας στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ νέο είναι και το κύκλωμα λίπανσης. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η ροπή των 7,0 χλγμ να εμφανίζεται στις 6.500 σ.α.λ (2.000 σ.α.λ νωρίτερα από το RS) με το 75% αυτής να είναι διαθέσιμο από τις 3.000σ.α.λ. Ως είθισται στα μοντέλα της Aprilia, το ηλεκτρονικό γκάζι ride by wire συνδυάζεται με την πλατφόρμα ηλεκτρονικών βοηθημάτων APRC. Συναντάμε λοιπόν 3 διαφορετικές χαρτογραφήσεις, traction control 4 επιπέδων -εκτελεί και χρέη wheelie control-, ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα 3 επιπέδων (όλα ρυθμίζονται ξεχωριστά και παρέχουν τη δυνατότητα απενεργοποίησης) καθώς και 4 διαφορετικά riding modes (urban, explore, off road, individual) για να φέρεις τη μοτοσυκλέτα ακριβώς στα μέτρα σου. Το cruise control φυσικά δεν λείπει, σε αντίθεση με το quickshifter το οποίο διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. 


    Αύξησε την ισχύ του Aprilia Tuareg 660 με φίλτρο αέρα DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.


    Επιδόσεις
    0 - 50 (δευτερόλεπτα) 1.9
    0 - 100 (δευτερόλεπτα) 4.6
    60 - 120 με 4η (δευτερόλεπτα) 4.4
    100 - 0 (μέτρα) 46
    Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 6,1

    Σελίδα 1Aprilia Tuareg 660 - Test
    Σελίδα 2Εμφάνιση – ποιότητα κατασκευής
    Σελίδα 3Ανεση – Εργονομία
    Σελίδα 4Κινητήρας
    Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
    Σελίδα 6Οδηγώντας
    Σελίδα 7Η άποψή μας
    Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά