Αυτή είναι η νέα γενιά Triumph Bonneville
Η Triumph έδωσε επίσημα στη δημοσιότητα όλες τις φωτογραφίες και αρκετή πληροφορία γύρω από τη νέα γενιά Bonneville. Δύο κινητήρες σε τρεις εκδόσεις για πέντε νέα μοντέλα.
Όπως μας είχε υποσχεθεί από πριν, η Triumph παρουσίασε τη νέα γενιά των Sport Classic μοντέλων της η οποία είναι πλέον υγρόψυκτη - μια αναγκαιότητα που επιβάλλεται από τις επικείμενες προδιαγραφές Euro 4 που σφίγγουν σημαντικά τη θηλιά στις εκπομπές ρύπων.Οι φήμες που ήθελαν τον νέο κινητήρα να είναι 1100 κ.εκ. έπεσαν κομματάκι έξω, καθώς ο νέος δικύλινδρος παρουσιάζεται σε δύο εκδόσεις, μια 900 και μια 1200 κ.εκ. Αμφότερες είναι υγρόψυκτες, ενώ ο δεύτερος προσφέρεται σε δύο επίπεδα απόδοσης.
Πρόκειται για έναν δικύλινδρο σε σειρά, πανομοιότυπο με τον υπάρχοντα σε εμφάνιση, αλλά εντελώς νέο από μέσα. Η υγρόψυξη έχει κρυφτεί εξαιρετικά, με το μαύρο μακρόστενο ψυγείο να μασκάρεται ανάμεσα στος κάθετες δοκούς του ψυγείου και του σωλήνες του μαγικά εξαφανισμένους εντελώς.
Είναι ρυθμισμένος σε διαστήματα ανάφλεξης 270 μοιρών και σε όλες του τις εκδόσεις διαθέτει ένα βασικό ηλεκτρονικό οπλοστάσιο με ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire, ABS, traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, καθώς και επιλογή τριών χαρτογραφήσεων (Road, Rain και Sport). Ο συμπλέκτης του διαθέτει υποβοήθηση για απαλότερη ξεκούραστη λειτουργία και το νέο κιβώτιο είναι πλέον εξατάχυτο.
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν επιπλέον LED φώτα και μια έξυπνη θύρα USB στην περιοχή της τιμονόπλακας για να φορτίζεις το κινητό σου οδηγώντας. Εκσυγχρονισμός έξυπνα κρυμμένος.
Εντυπωσιακότατα, η αγγλική εταιρεία μας ενημερώνει πως κάθε μια από τις μοτοσυκλέτες της οικογένειας διαθέτει πλαίσιο ατσάλινο σωληνωτό που έχει τροποποιηθεί ειδικά για τις ανάγκες της - και όχι μια modular πλατφόρμα όπου απλώς αλλάζουν τα περιφερειακά για να οδηγηθούμε σε διαφορετικά μοντέλα.
Πάμε να δούμε αναλυτικά τι παρουσίασε η Triumph.
Thruxton και Thruxton R
Είναι η νέα ναυαρχίδα της οικογένειας, το Cafe Racer μοντέλο που ήρθε για να προκαλέσει αίσθηση. Κινείται από την υγρόψυκτο δικύλινδρο των 1200 κ.εκ. στην υψηλότερη στάθμη απόδοσης. Σύμφωνα με την Triumph, αυτή η έκδοση του κινητήρα διαθέτει ελαφρύτερο στρόφαλο, υψηλότερη συμπίεση και το δικό της ειδικά σχεδιασμένο φιλτροκούτι συγκριτικά με την άλλη του παραλλαγή (στην Bonneville T120 που θα δούμε παρακάτω).
Νούμερα ισχύος δεν αποκαλύπτει προς το παρόν, αλλά η ροπή των 11,5 κιλών στις 4950 σ.α.λ. πρέπει να είναι άκρως ικανοποιητική.
Αυτό που ξεχωρίζει είναι φυσικά η έκδοση Thruxton R, η οποία διαφέρει από την απλή στο πιρούνι Showa Big Piston Fork, τα δύο αμορτισέρ της Ohlins και τις Brembo monobloc δαγκάνες.
Αμφότερες οι μοτοσυκλέτες διατίθενται με λάστιχα Pirelli Diablo Rosso II, με την έκδοση R να φορά την ανάλογη έκδοση Corsa της Pirelli.
Παράλληλα, η Triumph ανακοινώνει πως θα διαθέτει ένα Track Racer kit που περιλαμβάνει κλασικής μορφής φέρινγκ, χαμηλότερα κλιπόν, κοντό πίσω φτερό, εξατμίσεις Vance & Hines και κάμποσα διακοσμητικά στοιχεία. Μετά έχουμε το Café Racer kit με ανάλογα εξαρτήματα και μια κοντή ζελατίνα αντί του φέρινγκ.
Τέλος, αποκλειστικά για το Thruxton R, το Performance Race kit θα εμφανιστεί το 2016 με στόχο το ελάφρωμα της μοτοσυκλέτας και την τόνωση των επιδόσεών της, ενώ θα είναι προορισμένο μόνο για αγωνιστική χρήση.
Bonneville T120 και T120 Black
Η μοτοσυκλέτα εμφανισιακά δείχνει λες και τίποτε δεν έχει αλλάξει από το Τ100 που πωλείται ως τώρα, κι όμως είναι όλα ολοκαίνουργια. Φορά τον μεγάλο κινητήρα των 1200 κ.εκ. σε μια πιο ήρεμη και πιο χαμηλόστροφη εκδοχή, αποδίδοντας τη μέγιστη ροπή των 10,4 χιλιογραμμόμετρων μόλις στις 3.100 σ.α.λ.
Το ηλεκτρονικό πακέτο είναι πανομοιότυπο με αυτό των Τhruxton, ενώ συνοδεύτεαι και από τη Black έκδοση όπου όλα είναι μαύρα, εξατμίσεις με λαιμούς, ζάντες, κινητήρας, τα πάντα εκτός από την καφέ σέλα (έχει όμως και μαύρη ως έξτρα). Μάλιστα υπάρχει και μια Black έκδοση που δεν είναι εντελώς μαύρη, καθώς το ρεζερβουάρ και τα φτερά είναι βαμμένα σε Ματ Γραφίτη.
Και εδώ έχουμε ένα after market κιτ που ονομάζεται Prestige και το οποίο περιλαμβάνει χρωμιωμένο σήμα για το ρεζερβουάρ, μαύρη σέλα, χρωμιωμένεα τελικά Vance & Hines στο κλασικό peashooter σχέδιο, κλασικού τύπου γκριπάκια και καλύμματα από χρώμιο για τον ψεκασμό και τα πλαϊνά καπάκια του μοτέρ.
Street Twin
Με αυτό το όνομα η Triumph παρουσιάζει το εισαγωγικό μοντέλο της νέας οικογένειας Bonneville, το οποίο φορά τον νέο υγρόψυκτο κινητήρα σε έκδοση 900 κ.εκ. και απόδοση 8,1 χιλιογραμμόμετρων στις 3.200 σ.α.λ., δηλαδή 18% περισσότερη ροπή από το μοντέλο που αντικαθιστά με τον ίδιο κυβισμό.
Παράλληλα, η Triumph ισχυρίζεται πως με τον νέο κινητήρα που ονομάζει "high torque" (υψηλή ροπή) η κατανάλωση έχει μειωθεί ως και 36% συγκριτικά με το υπάρχον Bonneville 900.
Αυτή η έκδοση ξεχωρίζει από το μονό μπροστινό δισκόφρενο, τις χυτές ζάντες και τους αφοσιωμένους χρωματισμούς που προσφέρουν είτε μονοχρωμία ή την χαρακτηριστική κάθετη ρίγα στα πλαϊνά του ρεζερβουάρ.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Street Twin διαθέτει τα ίδια ηλεκτρονικά βοηθήματα με τα υπόλοιπα Bonneville (ride-by-wire, ABS, TC), αλλά όχι και την επιλογή χαρτογραφήσεων.
Το σπουδαίο και ενδιαφέρον για το Street Twin αφορά στα κιτ που θα προσφέρει γι αυτό η Triumph. Θα υπάρχουν λοιπόν τρία διαφορετικά πακέτα έξτρα εξοπλισμού - η εταιρεία τα ονομάζει inspiration kits, δηλαδή κιτ έμπνευσης - για να μετατρέψει κανείς το Street Twin σε Scrambler, Brat Tracker ή Urban roadster. Αυτά περιλαμβάνουν τις κατάλληλες ζελατίνες, σέλες, φτερά και εξατμίσεις από τη Vance & Hines, καθώς και όλα τα περιφερειακά εμφανισιακά στοιχεία που δένουν με το επιθυμητό στυλ.
Αυτές είναι οι πληροφορίες που μας έχει δώσει ως τώρα η Triumph στη διαδικτυακή παρουσίαση που έκανε για τις νέες Bonneville. Τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχει προσφέρει (εκτός από τα νούμερα ροπής για κάθε μοντέλο), οπότε υποπτευόμαστε πως η πλήρης αποκάλυψη με τιμές ισχύος, βάρη, διαδρομές και ρυθμίσεις αναρτήσεων κ.ο.κ. θα έρθουν στο Μιλάνο και την EICMA που ανοίγει στις 19 του ερχόμενου Νοέμβρη.
Ως τότε πάντως έχουμε άφθονο υλικό για να χορτάσουμε.