Βάζεις τιμή στο κεφάλι σου, «ηλίθιε»;

Βάζεις τιμή στο κεφάλι σου, «ηλίθιε»;

Πόσο σημαντική θεωρείς την προστασία του; Πόσα χρήματα θα ξόδευες για να αγοράσεις κράνος;

Το θέμα αφορά το κράνος και ειδικότερα την ελλιπή προστασία του κεφαλιού, του σημαντικότερου μέρους του σώματος. Δεν ξέρουμε κατά πόσο η ερώτηση μας φέρνει σε δύσκολη θέση όσους επιμένουν και δυστυχώς είναι ακόμη πάρα πολλοί, να μην φοράνε κράνος ή να προστατεύουν το ζωτικό σημείο του… αγκώνα με αυτό.


Υποθέτουμε πάντως ότι για όλους αυτούς, η εκτίμηση της αξίας του κεφαλιού τους είναι 0 ευρώ… Δεν μπορούμε να φανταστούμε κάτι άλλο, δεν δικαιολογείται με οποιοδήποτε επιχείρημα η ηλίθια πρακτική του να μην φορά κανείς κράνος οδηγώντας δίτροχο, ακόμη και αν πρόκειται για μοτοποδήλατο.

Τα δήθεν επιχειρήματα για αλλοίωση του προσωπικού image ή ότι χαλάει το μαλλί που έχει φρεσκοστρωθεί, είναι απλώς ανάξια λόγου. Έπειτα υπάρχει και η λεγόμενη αίσθηση ελευθερίας με τον άνεμο να κυλάει στο πρόσωπο, που θυμίζει περισσότερο εποχή των 80s, με τους αναβάτες να κυκλοφορούν ακράνωτοι και με άσπρο τιραντέ φανελάκι, μαρσάροντας στα στενά, παριστάνοντας τους καμικάζι της ασφάλτου.  

Αν κάποιο επιχειρήμα επιδέχεται συζήτησης, είναι αυτό της οικονομικής αδυναμίας για την αγορά ακριβού κράνους. Είναι κάτι που στέκει, αλλά ίσως δραματοποιούμε την κατάσταση περισσότερο από ότι πρέπει. Ένα Jet κράνος κοστίζει 50 ευρώ και για τα full face απαιτούνται σχεδόν τα διπλά, μιλάμε δηλαδή ότι με περίπου 100 ευρώ και στις δύο περιπτώσεις, για κάτι βασικό και αξιοπρεπές, που να πληροί φυσικά τις προδιαγραφές ασφαλείας, έχεις μια υποτυπώδη προστασία. Το σημαντικότερο είναι να συνειδητοποιήσει και ο τελευταίος μοτοσικλετιστής, ότι αγορά δίτροχου και προστατευτικός εξοπλισμός πάνε μαζί, είναι έννοιες αδιαίρετες.  Μπορούμε να καθυστερήσουμε την απόκτηση μοτοσικλέτας, μέχρι να εξοικονομήσουμε τα απαραίτητα χρήματα για σωστό εξοπλισμό. Ας ιεραρχήσουμε σωστά τις ανάγκες. Πρώτα η ασφάλεια και μετά τα πρόσθετα αξεσουάρ που θέλεις να βάλεις στην καλή σου. Αυτά μπορούν να περιμένουν, το κεφάλι σου πάλι όχι!

Μιλάμε λοιπόν για κόστος από 100 ευρώ, για scooter και παπιά μικρού κυβισμού, με αποκλειστική χρήση στην πόλη. Φυσικά όσα περισσότερα μπορεί να επενδύσει κανείς, τόσο το καλύτερο! Αν η μοτοσικλέτα μας είναι μεγαλύτερου κυβισμού θα πρέπει απαραιτήτως να επενδυθούν και αναλογικά περισσότερα χρήματα στην αγορά κράνους. Θα πρέπει αυτό να έχει αεροδυναμική σχεδίαση, αποτελεσματικό εξαερισμό, αντιθαμβωτική ζελατίνα και ανατομική εφαρμογή. Εμμέσως πλην σαφώς και αυτά θέματα ασφάλειας είναι, όσο πιο απερίσπαστος από ενοχλήσεις παραμένεις ενώ οδηγάς, τόσο περισσότερο η προσοχή σου είναι στραμμένη στο δρόμο. 

Φυσικά θα θέλαμε η φορολογία στα κράνη να ήταν μικρότερη, ένα μέτρο που θα πρέπει να θεσπιστεί άμεσα, όμως ούτε αυτό μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία, καθότι το αναπάντεχο και ο παράγοντας κινδύνου στο δρόμο, δεν περιμένουν το πότε οι κοιμισμένοι και αποκομμένοι από την πραγματικότητα πολιτικοί και νομοθέτες, θα αποφασίσουν κάτι τέτοιο. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες λοιπόν! Τίποτα δεν μπορεί να καταρρίψει το θεμελιώδες ζήτημα της ασφάλειας, ο μόνος λόγος για να μην φορά κανείς κράνος είναι… να μην οδηγεί μοτοσικλέτα.

Εσείς τι λέτε; Πόσο ακριβά κοστολογείτε το κεφάλι σας; Υπάρχουν σοβαρές δικαιολογίες για να μην φοράει κάποιος ακριβό κράνος ή και καθόλου;