Με το RS200, η Bajaj φιλοδοξεί να προσφέρει μια μοτοσυκλέτα για καθημερινή μετακίνηση, με στοιχεία σπορ εμφάνισης και συμπεριφοράς. Πως λοιπόν η παρθενική εμφάνιση της στην κατηγορία, στέκεται με βάση τα δεδομένα του σήμερα; Εκκινείς τον κινητήρα διαπιστώνοντας ότι ίσως χρειαστεί μιζιά με διάρκεια, για να πάρει εμπρός. ΟΚ, ίσως έχουμε να κάνουμε με ένα ασήμαντο «χούι» του συστήματος τροφοδοσίας, όταν όμως ο μονοκύλινδρος εκκινήσει, κρατάει ένα σταθερό ρελαντί και παράγει ένα ωραίο soundtrack. Αμέσως, παρατηρείς την άμεση απόκριση στο γκάζι και τον μαλακό συμπλέκτη. Κουμπώνεις την πρώτη σχέση στο καλό σε λειτουργία σασμάν και ξεκινάς. Στις εκκινήσεις από στάση, μην διστάσετε «δώσετε» λίγο γκάζι παραπάνω: χρειάζεται, καθώς ο κινητήρας αποδίδει περισσότερη ισχύ ψηλά, υστερώντας στην περιοχή κοντά στο ρελαντί.
Εν κινήσει, το μονοκύλινδρο σύνολο του RS200 λειτουργεί πολύ καλά, όντας ελαστικός και γραμμικός από τις 4.000 σαλ. μέχρι τα κόκκινα. Μαζί του συμμαχεί το κιβώτιο ταχυτήτων με την σωστή κλιμάκωση του. Στην πόλη, η μικρή Bajaj εμπνέει σταθερότητα μεγάλης μοτοσυκλέτας και σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το πλαίσιο –ένα σημείο στο οποίο θα επανέλθουμε. Η σχετικά ψηλή και χαλαρή για τα χέρια θέση οδήγησης, αποκτά πλήρες νόημα στο άστυ χαρίζοντας την απαραίτητη «πανταχού παρούσα» άνετη εργονομία. Η απόκριση στις εντολές του τιμονιού είναι άμεση και το RS200 αλλάζει κατεύθυνση παραμένοντας απόλυτα σταθερό, ακόμα και σε επιθετικούς χειρισμούς. Οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι της πόλης δεν αποτελούν πρόβλημα, μια κάποια εξοικείωση όμως χρειάζονται οι καθρέπτες. Καθώς είναι αρκετά μπροστά και στηρίζονται σε μεγάλους βραχίονες, χρειάζεται λίγη προσοχή για να αποφευχθούν τυχόν «στενές επαφές» με γύρω αντικείμενα. Αμορτισέρ και πιρούνι, σε περιβάλλον πόλης, λειτουργούν όπως πρέπει όσο οι οδικές ανωμαλίες παραμένουν σε...λογικά πλαίσια. Σε πολύ έντονες κακοτεχνίες, οι αναρτήσεις τείνουν να επιτρέπουν στον αναβάτη να τις αισθανθεί, όμως στις περισσότερες περιπτώσεις, απορροφούν αποτελεσματικά λακούβες, τραχύτητα και «σαμαράκια» συμβάλλοντας στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης του RS200. Μάλιστα, λόγω του εξωτερικού δοχείου αερίου, η πίσω ανάρτηση έχει σταθερή απόδοση ακόμα και αν πιεστεί –και αυτό είναι ένα στοιχείο που βοηθά ακόμη και αν ανεβάσετε ρυθμούς.
Στα φρένα, οι δύο δίσκοι δεν δίνουν την καλύτερη αίσθηση στον αναβάτη, ωστόσο η δύναμή τους κρίνεται αρκετή για όλα τα πεδία χρήσης. Το ABS εμπρός βοηθά την κατάσταση λειτουργώντας καλά, με κάποια σημάδια μεγαλύτερης από το αναμενόμενο ευαισθησίας που όμως, στους ελληνικούς δρόμους, καλό κάνει παρά κακό. Όταν ο αναβάτης συνηθίσει τα φρένα, θα επιβραδύνει με ασφάλεια σε κάθε περίπτωση.
Στον αυτοκινητόδρομο και έξω από την πόλη, το RS200 κρατά εύκολα μέση ταχύτητα άνω των 100 χλμ/ώρα, με την τελική του να ανέρχεται στα 151, κάνοντας τις μικρές εκδρομικές αποδράσεις ένα εφικτό σενάριο ακόμη και για δύο άτομα. Τέλος, ας εξερευνήσουμε τι μπορεί να κάνει το RS200 σε συνθήκες σπορ χρήσης. Όταν λοιπόν ο αναβάτης ανεβάσει ρυθμούς, θα εκπλαγεί ευχάριστα από το πόσο καλά ανταποκρίνεται το μοντέλο! Το πλαίσιο προσδίδει πολύ καλή αίσθηση και κράτημα στις στροφές, ενώ οι αναρτήσεις δεν δείχνουν να προβληματίζονται στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης και στις μετατοπίσεις δυνάμεων.
Ο κινητήρας, πάνω από τις 9.000 στροφές ξαφνικά δείχνει ένα άλλο πρόσωπο: Επιθετικός, ισχυρός, με ήχο που θυμίζει δικύλινδρο και σε προκαλεί να τον δουλέψεις «τέρμα», ενώ το shift light σε βοηθά να αλλάξεις σχέσεις την σωστή στιγμή. Με λίγα λόγια, το RS200 είναι απολαυστικό αν οδηγηθεί γρήγορα –τηρουμένων των αναλογιών-, υποστηρίζοντας τον «σπορ» χαρακτηρισμό και στην πράξη.