Κάθεσαι αναπαυτικά στη σέλα, πατάς το νέο ποιοτικό διακόπτη στο δεξί γκριπ που συνδυάζει σε ένα κουμπί εκείνο της μίζας με το kill switch και ο κινητήρας παίρνει μπροστά με την πρώτη. Το μεγάλο τελικό απελευθερώνει ένα ευχάριστο, διακριτικό και βαθύ γουργουρητό, η μανέτα του συμπλέκτη θέλει ελάχιστη δύναμη για να την τραβήξεις, η πρώτη κουμπώνει θετικά στο υποδειγματικό κιβώτιο, αφήνεις μανέτα και το Africa ξεκινάει αφήνοντας πίσω του και τα 232 “γεμάτα” κιλά που ζυγίζει στα χαρτιά η έκδοση με το ABS. Η ιαπωνική μοτοσικλέτα έχει ιδιαίτερα ανάλαφρη αίσθηση και το εξαιρετικό της ζύγισμα την κάνει να μοιάζει με σαφώς μικρότερο μοντέλο καθώς κινείται στους δρόμους της πόλης. Σε αυτό βοηθάει τα μέγιστα και το τεράστιο κόψιμο του τιμονιού που δίνει κύκλο στροφή μόλις 2,6 μέτρα.
Η Africa Twin καθαρίζει την κίνηση για πλάκα και σου επιτρέπει να κινείσαι με ρυθμούς scooter, με το τιμόνι της να περνά εύκολα πάνω από τους περισσότερους καθρέπτες των αυτοκινήτων. Οι μαλακές και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις προσφέρουν πολύ καλή ποιότητα κύλισης και καταπίνουν με βουλιμία τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Τίποτα δεν θα ενοχλήσει τη μέση σου, σχεδόν τίποτα δεν θα ενοχλήσει ούτε τα χέρια σου με τα σινεμπλόκ που έχει το τιμόνι να εξαλείφουν σχεδόν ολοκληρωτικά και τον ευχάριστο παλμό που απελευθερώνει ο δικύλινδρος κινητήρας. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο το μοντέλο με τη στάνταρ ζελατίνα, όσο και αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες, το οποίο έφερε την έξτρα ψηλότερη. Τόσο η στάνταρ όσο και η μεγαλύτερη ζελατίνα κάνουν πολύ καλή δουλειά με την απομάκρυνση του αέρα και αν σκοπεύετε να ταξιδεύετε πολύ από τον αυτοκινητόδρομο, με υψηλές ταχύτητες, τότε καλό είναι να επιλέξετε τη δεύτερη. Η στάνταρ, που θα φανεί χρήσιμη και στην εκτός δρόμου οδήγηση, κάνει πολύ καλή δουλειά για το μέγεθός της με τον αέρα να φτάνει ομοιόμορφα στο πάνω μέρος του κράνος και με ταχύτητες της τάξης των 140-150 χλμ./ώρα, οι αναταράξεις που δημιουργεί είναι ελάχιστες. Αυτή είναι ίσως και η καλύτερη ταχύτητα για να ταξιδέψει κανείς με τη νέα Africa Twin. Όχι γιατί δεν μπορεί να πάει πολύ πιο γρήγορα. Μπορεί και το κάνει μάλιστα ιδιαίτερα άνετα και σίγουρα αφού οι μαλακές αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές, δεν δημιουργούν κανενός είδους ταλάντωση, ακόμη και στην τελική της μοτοσικλέτας, ακόμη και με το εργοστασιακό τριβάλιτσο. Απλά, πηγαίνοντας με σταθερά 140-150 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση πέφτει κοντά στα πέντε λίτρα ανά 100 χλμ. και δίνει μια αυτονομία που ξεπερνά εύκολα τα 300 χλμ.
Η κατανάλωση του μεγάλου δικύλινδρου με την ροπάτη λειτουργία και την καλή ευστροφία, είναι εκπληκτικά χαμηλή και εκεί είναι που κρύβεται η πραγματικά υψηλή του επίδοση αλλά και η τεχνολογία που έχουν εφαρμόσει οι Ιάπωνες. Αφήνοντας πίσω τις ευθείες και πιάνοντας τις στροφές το Africa συνεχίζει να κινείται με χάρη και αρχοντιά. Μπορεί εύκολα να ακολουθήσει τις επιθυμίες του αναβάτη και να πιάσει έναν πολύ γρήγορο ρυθμό με το πιρούνι να κρατά βιδωμένο τον τροχό στην άσφαλτο και το όλο σύνολο να εμπνέει εμπιστοσύνη ανεβάζοντας την αυτοπεποίθηση. Οι αλλαγές κατεύθυνσης έρχονται γρήγορα, ο κινητήρας διαθέτει την απαραίτητη ροπή και δύναμη για να κρατήσει ψηλά το ενδιαφέρον και τα φρένα είναι πάντα εκεί για να βάζουν τα πράγματα σε τάξη όταν χρειαστεί. Πίσω θα χρειαστεί να σφίξετε ελαφρώς την προφόρτιση με τις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις να δίνουν φυσικά τη δυνατότητα στον αναβάτη να τις φέρει στα μέτρα του.
Με το δρόμο να τελειώνει και το χώμα να ξεκινά το Africa συνεχίζει να αισθάνεται το ίδιο άνετα περιμένοντας τις εντολές του αναβάτη του. Δεξιά ή αριστερά; Από την ανηφόρα ή πίσω σε εκείνο το μονοπάτι που περάσαμε πριν από δύο χιλιόμετρα; Και τα τέσσερα! Θες να τα κάνεις όλα και πάνω στη σέλα του Africa μπορείς, αρκεί να έχεις και ένα ζευγάρι σωστά ελαστικά αφού με τα ασφάλτινα θα την απολαύσεις μόνο σε στεγνό χωματόδρομο έως και μέτριας δυσκολίας κάνοντας ακόμη και παιχνίδια -μικρά άλματα και μεγάλα ντρίφτ- ξανά και ξανά! Το Africa μπορεί, ενώ με τη φιλικότητα που το διακρίνει, σε βάζει και σένα στο παιχνίδι και σε αφήνει να ξεχάσεις ότι οδηγείς ένα mega on-off, έτσι το μόνο που σκέφτεσαι είναι ο δρόμος που απλώνεται μπροστά σου.