LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ανανεωμένη σε κάθε σημείο της είναι η νέα γενιά του Ducati Multistrada 1200.

Βελτιωμένη παρουσιάζεται και η ημι-ενεργητική ανάρτηση Skyhook με νέο λογισμικό.

Full LED το εμπρός φωτιστικό σώμα στην έκδοση S που φέρει και Cornering lights.

Εντυπωσιακή η TFT οθόνη των 5 ιντσών που συνδέεται με το κινητό σας μέσω bluetooth.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στη σχεδίαση των βαλιτσών σε πρακτικό και αισθητικό επίπεδο.

EICMA 2014: Νέο Ducati Multistrada 1200

Βελτιωμένη παντού και με νέο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο είναι η νέα γενιά Multistrada που φέρνει για πρώτη φορά στους δύο τροχούς κινητήρα με σύστημα μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής.

 
Δεν υπάρχει σημείο που να μην αλλάχτηκε πάνω στο νέο Multistrada 1200 από τους μηχανικούς της Ducati ώστε η τέσσερα-σε-ένα μοτοσικλέτα τους (όπως αρέσκονται να την αποκαλούν) να γίνει καλύτερη παντού σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά.

Η σχεδίαση είναι φυσικά το πρώτο πράγμα που θα προσέξει κανείς. Το νέο Multistrada 1200, δεν ξεφεύγει από τις γραμμές του προηγούμενου, ωστόσο, έχει εκμοντερνιστεί και έχει αποκτήσει ακόμη πιο δυναμικό παρουσιαστικό. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει φυσικά το προτεταμένο ρύγχος με τα «ρουθούνια» που στέλνουν αέρα στο μικρό ψυγείο. Το σχήμα των ρουθουνιών, μάλιστα, θυμίζει αμυδρά τα πενταγωνικά ανοίγματα κάτω από τους προβολείς στο Multistrada της πρώτης γενιάς! Το ρύγχος είναι πλέον βαμμένο στο χρώμα της μοτοσικλέτας και είναι σαφώς πιο εντυπωσιακό και γωνιώδες από ό,τι στο υπάρχον μοντέλο.

΄Ανεση/Εργονομία: Βελτιώσεις παντού
Η εργονομία και η άνεση που προσφέρει το Multistrada αναθεωρήθηκε εκ βάθρων για να αποκτήσει ένα ακόμη φιλικότερο πρόσωπο. Η σέλα του αναβάτη είναι πλέον ρυθμιζόμενη σε ύψος (845-825 χλστ.) και βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος κατά 20 χλστ., ενώ είναι και 20 χλστ. μακρύτερη. Πιο κοντά στο έδαφος είναι και η σέλα του συνεπιβάτη με τις χειρολαβές να έχουν επίσης ανασχεδιαστεί. Η ανασχεδιασμένη ζελατίνα φέρει μηχανισμό ρύθμισης του ύψους της και μπορεί τώρα να ρυθμιστεί κατά 60 χλστ. με το ένα χέρι.
Η τοποθέτηση του αναβάτη πάνω στη μοτοσικλέτα έχει βελτιστοποιηθεί προφέροντάς έτσι καλύτερο έλεγχο αλλά και αίσθηση κατά την οδήγηση. Η αναθεωρημένη θέση οδήγησης μελετήθηκε επίσης και για οδήγηση εκτός δρόμου, κάτι που φαίνεται και από τα νέα μαρσπιέ με το αφαιρούμενο λάστιχο. Επίσης υπάρχει μικρός χώρος κάτω από τη σέλα και για προσωπικά αντικείμενα εκτός από την εργαλειοθήκη και το εγχειρίδιο. Τέλος, το νέο Multistrada 1200 φέρει δύο 12βολτες παροχές ρεύματος, μία κάτω από τη σέλα και μία στο τιμόνι αλλά και μία θύρα USB.

Κινητήρας με DVT και 160 ίππους
Το μοτέρ των 1.198 κ.εκ. με τα δύο μπουζί ανά κύλινδρο και το ride-by-wire γκάζι φέρει μια τεράστια αλλαγή σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων DVT (Ducati Variable Timing). Το σύστημα επεμβαίνει στον εκκεντροφόρο της εισαγωγής αλλά και σε εκείνον της εξαγωγής κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα. Τα πάντα για τον νέο κινητήρα μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Εμείς να σημειώσουμε ότι ο δικύλινδρος desmo αποδίδει 10 επιπλέον ίππους σε σχέση με τον προηγούμενο, είναι προδιαγραφών Euro 4 και το DVT σύστημα βελτιστοποιεί την απόδοση του τόσο στο χαμηλό όσο και στο υψηλό φάσμα λειτουργίας βελτιώνοντας κατά 8% και την κατανάλωση καυσίμου. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 13,87 Kgm στις 7.500 σ.α.λ., ενώ πιο σημαντικό είναι ότι από τις 3.500 σ.α.λ. υπάρχουν ήδη 8,1 Kgm ροπής που ξεπερνούν τα 10 μεταξύ 5.750 και 9.500 σ.α.λ. Η ρύθμιση των βαλβίδων πραγματοποιείται κάθε 30.000 χλμ. και η ενδιάμεση συντήρηση κάθε 15.000 χλμ.

Πλαίσιο-Φρένα-Αναρτήσεις
Το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, έχει ανασχεδιαστεί για περισσότερη ακαμψία αλλά και βελτιστοποίηση της αναλογίας ανάμεσα στη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και τη συμπεριφορά-ευελιξία. Μεγάλη διαφορά σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά είναι η τοποθέτηση του μοτέρ ψηλότερα μέσα στο πλαίσιο κατά 20 χλστ. για να αυξηθεί η απόστασή του από το έδαφος στα 180 χλστ. Η κάστερ ανέρχεται στις 24 μοίρες, το ίχνος στα 109 χλστ. και το μεταξόνιο στα 1.529 χλστ. Το στεγνό βάρος της μοτοσικλέτας ανέρχεται στα 209 κιλά

Οι αναρτήσεις για τη βασική έκδοση αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 48 χλστ. και αμορτισέρ της Sachs. Τα δύο τους είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και η διαδρομή εμπρός-πίσω ανέρχεται στα 170 χλστ.
Τα φρένα της βασικής έκδοσης αποτελούνται από μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo τεσσάρων εμβόλων με διάμετρο πιστονιών στα 32 χλτ. και ακτινική τρόμπα, που συνεργάζονται με δίσκους 320 χλστ. Πίσω έχει τοποθετηθεί δίσκος 265 χλστ. και δαγκάνα μονού εμβόλου πάλι από την ιταλική εταιρία.
Στην έκδοση S, με την ημι-ενεργητική ανάρτηση Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution η διάμετρος του πιρουνιού της Sachs παραμένει στα 48 χλστ. με διαφορετική επικάλυχη στα καλάμια. Η ανάρτηση ρυθμίζει συνεχώς τη λειτουργία της ανάλογα με τις συνθήκες, ωστόσο, ο αναβάτης μπορεί να επέμβει στην ρυθμίσεις ανάλογα με το βάρος και τις προτιμήσεις του για βόλτα.

Ηλεκτρονικό οπλοστάσιο 
Η νέα ηλεκτρονική μονάδα μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit-IMU), που μετρά ταυτόχρονα τις δυνάμεις που ασκούνται στη μοτοσικλέτα όταν στρίβει, παίρνει κλίση ή επιταχύνει-επιβραδύνει, αλλά και τον ρυθμό μεταβολής τους, επέτρεψε στη Ducati να κάνει ακόμη πιο πλήρη τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του Multistrada. Έτσι η νέα ιταλική adventure φέρει πλέον σύστημα ελέγχου ανύψωσης του πίσω τροχού οχτώ σταδίων-Ducati Wheelie Control (DWC). Φέρει επίσης cornering ABS που αξιοποιεί την ελαφρύτερη και ισχυρότερη μονάδα 9.1ME της Bosch και επιτρέπει το ασφαλές φρενάρισμα και μέσα στη στροφή. Σε οχτώ διαφορετικά επίπεδα ρυθμίζεται και το Traction Control (DTC), ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκει πλέον και το ηλεκτρονικό cruise control. Παράλληλα ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τέσσερις διαφορετικές επιλογές για την ρύθμιση των ηλεκτρονικών και της χαρτογράφησης του κινητήρα (Sport, Touring, Urban and Enduro) που παραμετροποιούν ακόμη περισσότοτερο το Multistrada όταν αυτό είναι εφοδιασμένο με την ημι-ενεργητική ανάρτηση Ducati Skyhook Suspension (DSS).

Στην επιλογή Sport η απόδοση του μοτέρ παραμένει στο μάξιμουμ, η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, ενώ ανάλογα ρυθμίζεται, η ημι-ενεργητική ανάρτηση, το Traction Control, το Wheelie Control και το ABS.
Στην επιλογή Touring η απόκριση του γκαζιού «μαλακώνει», τα ηλεκτρονικά βοηθήματα γίνονται πιο παρεμβατικά και το ABS ανιχνεύει και εξουδετερώνει και την ανύψωση του πίσω τροχού, ενώ η ανάρτηση ρυθμίζεται για άνεση.
Στο Urban η απόδοση μειώνεται στους 100 ίππους και η ημι-ενεργητική ανάρτηση ρυθμίζεται για μέγιστη ευελιξία ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι έτοιμα για τις κακοτεχνίες των αστικών δρόμων.
Στους 100 ίππους πέφτει η απόδοση και στην επιλογή Enduro, με την ανάρτηση να μαλακώνει ανάλογα. Εδώ τα DTC και DWC επεμβαίνουν λίγο, όπως και το ABS που απενεργοποιείται στον πίσω τροχό.

Έκδοση S
Η έκδοση S είναι σαφώς πιο πλούσια εξοπλισμένη σε σχέση με τo στάνταρ μοντέλο. Φέρει την ημι-ενεργητική ανάρτηση Ducati Skyhook Suspension (DSS) η οποία έχει αναθεωρημένο λογισμικό αλλά και άλλα gadgets που την κάνουν λαχταριστή. Φέρει επίσης έγχρωμη TFT Οθόνη των 5 ιντσών (LCD στη βασική) με Ducati Multimedia System που επιτρέπει τη σύνδεση με smartphone μέσω Bluetooth. Έτσι μπορείτε να δείτε σε αυτή τις εισερχόμενες κλήσεις, τα μηνύματα και διάφορες άλλες ειδοποιήσεις. Ο αναβάτης μπορεί επίσης να χειριστεί τη μουσική που έχει στο κινητού του από τα κουμπιά του τιμονιού. Για τη σύνδεση έχει εξελιχθεί ανάλη εφαρμογή από την Ducati για λειτουργικό iOS ή Android. Η έκδοση S φέρει επίσης φώτα στροφής Ducati Cornering Lights (DCL) που ενεργοποιούνται ανάλογα με το πού στρίβει η μοτοσικλέτα και Full LED προβολέα, σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου και D|air system που επιτρέπει τη σύνδεση με το αντίστοιχο μπουφάν της Dainese που φέρει αερόσακο.

Σε σχέση με τη βασική έκδοση η Multistrada S έχει επίσης εμπρός δίσκους διαμέτρου 330 χλστ. και τετραπίστονες μονομπλοκ δαγκάνες της Brembo, M504, που μπαίνουν για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα Adventure.

Διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού
Το Multistrada 1200 θα είναι διαθέσιμο με τέσσερα διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού (Touring Pack, Sport Pack, Enduro Pack, Urban Pack) τα οποία μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους (αφού δεν είναι ανταγωνιστικά) και να δημιουργήσουν το απόλυτο Multistrada.

Touring Pack: Θερμαινόμενα γκριπ, πλαϊνές βαλίτσες και κεντρικό σταντ
Sport Pack: Εξάτμιση της Termignoni, εμπρός φτερό από ανθρακονήματα, καπάκια για το δοχείο υγρών των φρένων και του συμπλέκτη από billet αλουμίνιο.
Urban Pack: Top Case και Tank Bag με κλειδαριά και θύρα USB
Enduro Pack: πλαϊνοί προβολείς, κάγκελα προστασίας κινητήρα, προστασία ψυγείου, προσταστευτικό κάρτερ, μεγαλύτερη βάση για το στάντ και μαρσπιέ για οδήγηση εκτός δρόμου. Σε συνεργασία με την Touratech.

Το νέο Multristrada θα είναι διαθέσιμο με μαύρες ζάντες σε κόκκινο (Ducati Red), σε όλες τις εκδόσεις, και η έκδοση S θα είναι διαθέσιμη και σε λευκό (Iceberg White). 

Σύμφωνα με τον κ. Claudio Domenicali, διευθύνοντα σύμβουλο της Ducati, το νέο Multistrada θα είναι κοντά μας λογικά την ΄Ανοιξη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 2Κ, Υ/Ψ, 8β
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.198
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 160/9.500 
Ροπή(Kgm/σ.α.λ.): 13,87/7.500
Βάρος: 209 κιλά, στεγνό

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ