EICMA 2024: CFMOTO 800MT-X
«Πραγματικό» adventure με τροχούς 21 και 18 ιντσών
Μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και βάρος στα 214 κιλά
Ο γνωστός δικύλινδρος κινητήρας απόδοσης 95 ίππων την κινεί
Πλούσιος εξοπλισμός και βαλίτσες αλουμινίου
«Πραγματικό» adventure με τροχούς 21 και 18 ιντσών
Η CFMOTO παρουσίασε μια πιο premium εκδοχή του CFMOTO 800MT στην EICMA τον περασμένο χρόνο στο Μιλάνο ως πρωτότυπο. Αυτό δεν είναι άλλο από το 800 MT-X, το οποίο αποκτά έναν πιο χωμάτινο προσανατολισμό από το "απλό" 800ΜΤ και παρουσιάζεται επίσημα στη φετινή EICMA 2024. Είναι φανερό εξάλλου από το ψηλό φτερό εμπρός σε στυλ motocross, τα μικτής χρήσης ελαστικά με έντονο τακούνι και τους ακτινωτούς τροχούς που αντί για 19 και 17 ιντσών εμπρός και πίσω γίνονται πλέον 21 και 18 αντίστοιχα με ελαστικά διαστάσεων 90/90 και 150/70.
Μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και βάρος στα 214 κιλά
Το CFMOTO 800MΤ έχει διαδρομές αναρτήσεων 160 χλστ εμπρός και 150 χλστ πίσω, οι οποίες στο MT-X θα αντικατασταθούν με αναρτήσεις διαδρομής τουλάχιστον 200 χλστ πιθανότατα, ενώ θα είναι ρυθμιζόμενες και της Kayaba (KYB) όπως και στο 450MT. Το ύψος της σέλας από το έδαφος θα φτάσει πιθανώς τα 850 χλστ λόγω των μεγαλύτερων αναρτήσεων. Το νέο μοντέλο ακούγεται πως θα ζυγίζει 214 κιλά κενό, ενώ το ρεζερβουάρ του, ακολουθεί την φιλοσοφία της KTM με το 790 και τοποθετείται χαμηλά περνώντας από την μία μεριά της μοτοσυκλέτας στην άλλη, ώστε το κέντρο μάζας να διατηρείται όσο πιο χαμηλά γίνεται και να βελτιώνεται ο χειρισμός της. Είναι λίγο πιο βαριά από το 790 adventure, αλλά επικεντρώνεται λίγο περισσότερο και στις touring δυνατότητες του μοντέλου, προσφέροντας καλύτερη ανεμοκάλυψη και άνετη θέση.
Ο γνωστός δικύλινδρος κινητήρας απόδοσης 95 ίππων την κινεί
Το νέο 800MT-X θα εξοπλίζεται με τον ίδιο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 799cc που αποτελεί την εξέλιξη του LC8 και εφοδιάζει και τα 790 Adventure και 790 Duke και αποδίδει 95 άλογα στις 9.000 και ροπή 77 Nm στις 7.500 σαλ. Στο 800MT το cruise control ήταν περιορισμένο στα 128 χλμ/ω και πολλοί θα ήθελαν να μπορεί να ορίζεται σε υψηλότερη ταχύτητα, παραμένει να δούμε εάν αυτή η επιθυμία έφτασε σε ενδοεταιρεικά αυτιά, αν και κάτι τέτοιο δεν είναι πολύ πιθανό, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει 6 σχέσεις και εξοπλίζεται στάνταρ με αμφίδρομο quickshifter, ενώ διαθέτει και Traction control που απενεργοποιείται για την χωμάτινη οδήγηση.
Πλούσιος εξοπλισμός και βαλίτσες αλουμινίου
Κάποια χαρακτηριστικά του νέου 800MT-X έχουν ήδη ανακοινωθεί και πιο συγκεκριμένα η έγχρωμη TFT οθόνη με μεγάλη διαγώνιο 8 ιντσών και μία οθόνη αφής σε διάταξη πορτρέτου στο ταμπλό. Παράλληλα θα έχει πιθανότατα ABS και Traction Control της Bosch, τα οποία αποκτούν λειτουργία cornering χάρη στην IMU μονάδα 6 αξόνων και θα μπορούν να απενεργοποιηθούν. Στα αυθεντικά αξεσουάρ θα περιλαμβάνονται τυπικές adventure τύπου βαλίτσες αλουμινίου ενώ και με τις τρείς πάνω (κεντρική και πλευρικές) το βάρος αυξάνεται κατά 21 κιλά και φτάνει τα 235 κενή. Η τελική έκδοση παραγωγής του CFMOTO 800MT-X θα παρουσιαστεί στις 17 Μαΐου, στην Διεθνή Έκθεση Μοτοσυκλέτας του Πεκίνου και αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη στις αρχές του επόμενου χρόνου το αργότερο. Η τιμή του θα είναι λογικά λίγο υψηλότερη από αυτήν της πιο εξοπλισμένης έκδοσης του 800MT, της έκδοσης Explore δηλαδή που κοστίζει 10.990 ευρώ.