Eicma 2024: Aprilia RS 660/Factory

Eicma 2024: Aprilia RS 660/Factory
6 Φωτογραφίες »

- Βελτιωμένος ο κινητήρας, στα 105 άλογα πλέον και Euro5+
- Νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, εμπνευσμένα από το MotoGP
- Από τις πιο τεχνολογικά εξελιγμένες σουίτες ηλεκτρονικών
- Έκδοση Factory με αναρτήσεις της Öhlins και τελική 240χλμ/ω

APRILIA: Black Friday με όφελος έως 2.000ε Advertisement

Βελτιωμένος ο κινητήρας, στα 105 άλογα πλέον και Euro5+

Η Aprilia αναβαθμίζει ολοκληρωτικά για το 2025 το μεσαίο supersport RS 660, εμπλουτίζοντας την σειρά και με μία έκδοση Factory για πρώτη φορά σε αυτή την πλατφόρμα. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 659cc με τα διαστήματα ανάφλεξης 270° στον στρόφαλο, έχει βελτιωθεί αποδίδοντας 5 περισσότερα άλογα για να φτάσει τα 105 στο σύνολο, ενώ συμμορφώνεται πλέον και με τις Euro5+ προδιαγραφές. Στην αύξηση της ισχύος το "χεράκι" τους έχουν βάλει δύο νέα μεγαλύτερα σώματα ψεκασμού 52 χλστ (48 προηγουμένως), ενώ το μοντέλο θα έρχεται και σε περιορισμένη για την Α2 κατηγορία έκδοση. Το άκαμπτο αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο του, για να συνθέσει ένα compact σύνολο με άκρως σπορ διαθέσεις. Με το βάρος του να παραμένει στα 183 κιλά πλήρες υγρών και την ιπποδύναμη να αυξάνεται, αποκτά μία καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο, ενώ είναι μία μοτοσυκλέτα αρκετά φιλική και για καθημερινή χρήση με ατόφιο το αγωνιστικό DNA της Aprilia.
 

Νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, εμπνευσμένα από το MotoGP

Το Fairing του νέου RS 660 έχει ανασχεδιαστεί πλήρως και έχει "γεννηθεί" από την τεχνογνωσία του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Aprilia, που σχεδιάζει τα αεροδυναμικά φτερά της RS-GP24. Ενσωματώνει ένα αεροδυναμικό φτερό εμπρός και κάτω από την ζελατίνα, παρέα με άλλα δύο μικρότερα αεροδυναμικά ένθετα, που βελτιώνουν την ροή του αέρα και την σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Η αποδοτικότητα των αεροδυναμικών φτερών ύστερα από ανάλυση σε υπολογιστικά προγράμματα CFD, έχει δοκιμαστεί σε αεροσήραγγα και επακολούθως στον δρόμο και την πίστα. Το νέο Fairing καταφέρνει παράλληλα να απομακρύνει καλύτερα τον ζεστό αέρα του κινητήρα από τον αναβάτη ενώ τον "θωρακίζει" από την πίεση του αέρα σε υψηλές ταχύτητες.
 

Από τις πιο τεχνολογικά εξελιγμένες σουίτες ηλεκτρονικών

Το πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων των νέων Aprilia RS 660 τα έχει όλα, βελτιώνοντας τόσο την εμπειρία οδήγησης και την ασφάλεια στην καθημερινότητα όσο και στην πίστα. Το σύνολο των τεχνολογιών που ονομάζεται APRC αποκτά τις ίδιες δυνατότητες με ατό της Top κατηγορίας των superbikes. Απαρτίζεται από Launch Control για αστραπιαίες εκκινήσεις, ρυθμιζόμενο Cornering Traction Control και ABS που λειτουργούν σε συνεργασία με αδρανειακή μονάδα IMU 6 αξόνων, με γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα που τροφοδοτεί την ECU με δεδομένα κι ύστερα αυτή επεξεργάζεται πολλές παραμέτρους όπως την κλίση της μοτοσυκλέτας την πίεση των φρένων και τις στροφικές δυνάμεις, χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο, "συγχωρώντας" πιθανά λάθη και διατηρώντας τον αναβάτη ασφαλή ακόμα και όταν πιέζει τα όριά του. Φυσικά έχει Ride by Wire και διαφορετικά Riding Modes που ρυθμίζουν την απόδοση ισχύος και την απόκριση του γκαζιού, Cruise Control, Wheelie Control, αμφίδρομο Quickshifter αλλά και ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα. Για την ρύθμιση όλων αυτών, στο τιμόνι υπάρχουν νέοι φωτιζόμενοι διακόπτες και μία νέα TFT οθόνη 5 ιντσών με αυξημένη φωτεινότητα και μειωμένες αντανακλάσεις ταυτόχρονα.
 

Έκδοση Factory με αναρτήσεις της Öhlins και τελική 240χλμ/ω

Η σειρά 660 εμπλουτίζεται με την προσθήκη μίας έκδοσης Factory για το compact supersport της Aprilia η οποία "κοσμείται" με εξωτικά, αγωνιστικά περιφερειακά. Το ανεστραμμένο πιρούνι NIX 30 43χλστ μπροστά και το monoshock αμορτισέρ STX 46 με ενσωματωμένο δοχείο λαδιού προέρχονται από την Öhlins και έχουν υδραυλικά ρυθμιζόμενη συμπίεση και επαναφορά απόσβεσης, όπως επίσης και προφόρτιση ελατηρίου. Χάρη στις αναβαθμίσεις σε αεροδυναμική και κινητήρα, αλλά και την ομολογκαρισμένη εξάτμιση της SC project και άλλα μέρη που είναι φτιαγμένα από Billet αλουμίνιο, η τελική της Aprilia RS 660 Factory φτάνει τα 240χλμ/ω, ενώ η μονάδα GPS μπορεί να μετράει τους γύρους σου στην πίστα αυτόματα, δίνοντάς σου την πλήρη συγκέντρωση στην οδήγηση. Η Aprilia έχει αναπτύξει επίσης μεγάλη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ που βελτιώνουν την χρηστικότητα της μοτοσυκλέτας στην καθημερινότητα, όπως ένα σετ θερμοδιαμορφωμένων βαλιτσών με μελετημένη αεροδυναμική και ένα μονόσελο που είναι ελαφρύτερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου και προσφέρει περισσότερο χώρο στον αναβάτη ώστε να τοποθετείται αρκετά πίσω στην στάση πλήρους "επίθεσης" στην ευθεία. Η απλή έκδοση του Aprilia RS 660 θα έρχεται σε δύο χρωματισμούς: Venom Yellow και Blue Marlin και τα βλέπουμε για πρώτη φορά μαζί με την έκδοση Factory στην Διεθνή Έκθεση της EICMA στο Μιλάνο.