Αν θέλω άνεση

    Εδώ οι επιλογές αυξάνονται καθώς είναι ένας τομέας που κάθε εταιρία έχει ως κύριο στόχο της όταν σχεδιάζει μια μοτοσικλέτα αυτής της κατηγορίας, ενώ αποτελεί και έναν από τα σημαντικότερα κριτήρια αγοράς για όσους προσανατολίζονται στα μεσαία Adventure. Το NC 750 βρίσκεται ψηλότερα σε αυτή τη λίστα χάρη στο αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη και του αποθηκευτικού χώρου στο ρεζερβουάρ, ενώ ακολουθούν από κοντά Versys, VStrom, F750 GS και το νέο Tracer, με το καθένα από αυτά να έχει τον δικό του ξεχωριστό τρόπο για να σε μεταφέρει με άνεση.
     
    BMW F 750 GS
    Τιμή: Από 9.990 ευρώ




    Το πλήρως ανανεωμένο F 750 GS διαθέτει ισορροπημένα χαρακτηριστικά, για οδήγηση σε κάθε είδους διαδρομή και αποτελεί την είσοδό σου στη σειρά GS. Η σέλα είναι στα 815 χιλιοστά, δίνοντας εύκολη πρόσβαση στο έδαφος και αυξάνοντας κατακόρυφα την ευχρηστία του F 750. Παράλληλα, εξακολουθεί να προσφέρει τόνους άνεσης και στους δύο επιβαίνοντες και ξεκούραστη παραμονή, πάνω στο πλούσιο αφρώδες της. Οι ηλεκτρικές ευκολίες που συνοδεύουν το όνομα GS, δίνουν και εδώ το παρών. Το σύστημα Connectivity προσφέρει συνδεσιμότητα με την άκρως εντυπωσιακή έγχρωμη ψηφιακή οθόνη TFT 6,5 ιντσών. Το keyless ride σε αφήνει να εκκινήσεις, έχοντας το κλειδί στην τσέπη. Η μονάδα τροφοδοσίας του F 750 είναι  ένας δικύλινδρος, υγρόψυκτος σε σειρά κινητήρας, χωρητικότητας 853 κυβικών εκατοστών, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο  και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Αποδίδει 77 ίππους στις 7.500σαλ. και 8,45 kg-m στις 6.000σαλ. Τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (rain, road, dynamic, enduro) προσαρμόζουν ανάλογα την απόκριση του γκαζιού και το επίπεδο παρεμβατικότητας του ABS και του traction control. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός 6-ταχυτου κιβωτίου που εξοπλίζεται και με quickshifter για ανεβοκατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η χαρακτηριστική ευελιξία του μοντέλου σε κάθε πεδίο χρήσης.  Το 750 εξασκεί commuting καθήκοντα απροβλημάτιστα, καθώς ελίσσεται και αλλάζει κατευθύνσεις, με ρυθμό που θυμίζουν μεγάλο παπί.  Παράλληλα διψάει για εξορμήσεις εκτός των τειχών. Ο αναβάτης απολαμβάνει άψογη ποιότητα κύλισης και σταθερότητα μέχρι και την τελική των 190+ χιλιομέτρων. Σε δρόμο με στροφές, γλιστράει αέρινα, προϊόν  του καλοζυγισμένου πλαισίου και τα 224 κιλά που αναγράφονται στα χαρτιά, απλά δεν υπάρχουν. Αν και έχει περισσότερο τουριστικό χαρακτήρα, θα καταφέρει και στο χώμα να δείξει την περιπετειώδη πλευρά του, απόρροια των GS γονιδίων του.
     
    Honda NC 750 X DCT
    Τιμή: 9.700 ευρώ             




    Το X καλύπτει ένα ευρύτατο πεδίο χρήσης, αποδίδοντας πάνω από τον μέσο όρο σε ότι και αν του ζητηθεί. Σχεδιαστικά έχει εφαρμοστεί συνολικά στην μοτοσυκλέτα, ένα φίλτρο δυναμικότητας, με πιο έντονες γραμμές και μια πιο δυναμική και luxury αίσθηση. Το μεγάλο ατού του NC 750 X στον πρακτικό τομέα δεν είναι άλλο από τον αποθηκευτικό χώρο 22 λίτρων στην θέση, που σε μια συμβατική μοτοσικλέτα βρίσκεται το ρεζερβουάρ. Μπορεί να χωρέσει ένα Full Face κράνος και όχι μόνο και πραγματικά λύνει τα χέρια του αναβάτη στο θέμα της αποθήκευσης αντικειμένων, θυμίζοντας scooter σε επίπεδο πρακτικότητας. Ο κινητήρας αποδίδει 55 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και η ροπή του βρίσκεται στα 6,9 kg-m, στις 4.750σ.α.λ. Τα νούμερα μπορεί να μην εντυπωσιάζουν εκ πρώτης, αλλά έχει μεγάλη σημασία το πώς και που αποδίδονται αυτά. Το DCT που μπορεί να έρθει ακριβώς στα μέτρα της εκάστοτε διαδρομής και του εκάστοτε mood οδήγησης, προσαρμόζεται άμεσα στα θέλω του ιδιοκτήτη του. Στην πόλη το NC 750 X θα κινηθεί με μεγάλη άνεση, βγάζοντας ασπροπρόσωπο τον αναβάτη του ακόμα και όταν η κίνηση πυκνώσει αρκετά. Το DCT, προσδίδει χαρακτηριστικά ομαλής ροής ανάμεσα στην κίνηση, ενώ το καλό ζύγισμα της μοτοσικλέτας επιτρέπει να κινείται κανείς με πολύ λίγα χιλιόμετρα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Το νέο SDBV πιρούνι προσαρμόζεται σε όλες τις συνθήκες άψογα και «αναλογικά», όντας μαλακό και δεκτικό στο αρχικό τμήμα της διαδρομής του και πιο σκληρό προς το τέρμα του. Στις πιο μακρινές εξορμήσεις, για μια ακόμη φορά η μοτοσικλέτα προσαρμόζεται με χαρακτηριστική ευκολία. Ικανή να διατηρεί ταχύτητες της τάξεως των 150 χλμ. / ώρα επί μακρόν και με αποθέματα ισχύος για προσπεράσεις, βάζει και τον τουρισμό στην λίστα των δυνατοτήτων της. 
     
    Kawasaki Versys 650
    Τιμή: 8.690 ευρώ




    Το Versys παραμένει μια εξαιρετική επιλογή ως πολυεργαλείο. Θα σε πάει καθημερινά στη δουλειά ξεκούραστα, διασκεδαστικά, αξιόπιστα και οικονομικά. Θα ταξιδέψει μακριά ή κοντά, μονοκάβαλο ή δικάβαλο, φορτωμένο ή όχι. Θα αποζημιώσει σε οποιοδήποτε στριφτερό δρόμο και θα σε μάθει λίγα παραπάνω πράγματα για τη σπορ συμπεριφορά. Το Versys μοιράζεται μια κοινή εμφανισιακή ταυτότητα με το μεγαλύτερο αδερφό του, όντας πιο δυναμικό και σύγχρονο. Η σέλα είναι φαρδιά και άνετη, για δύο άτομα και δεκτική σε πολύωρη παραμονή πάνω της. Ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί για ισχυρότερες χαμηλές και μεσαίες. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο έχουμε περίπου 5 επιπλέον άλογα 500 στροφές ψηλότερα (69 στις 8.500 το μοντέλο του 2015, 64 στις 8.000 το προηγούμενο), ενώ η μέγιστη ροπή έχει ακόμη μεγαλύτερη μετακίνηση προς τα πάνω στο στροφόμετρο: 6,5 χιλιογραμμόμετρα και στις δύο εκδοχές του κινητήρα, όμως στις 7.900 σ.α.λ. πλέον από 7.000 πριν. Στην πόλη το Versys μετατρέπεται σε ένα υπάκουο μαγικό χαλί, καταπίνει λακούβες, ξεκολάει σβέλτα όποτε γυρίσεις χορταστικά τη γκαζιέρα και σταματά αποφασιστικά. Το ABS είναι εξαιρετικό, γρήγορο και διακριτικό δίχως χαζές, αχρείαστες επεμβάσεις. Στο ταξίδι η μοτοσικλέτα μπορεί να κρατά μια μέση ταχύτητα της τάξης των 120 ως 140 όλη μέρα. Βγαίνοντας για μια στριφτερή διαδρομή, ο δυναμικός χαρακτήρας του είναι πάντα παρών, αν και το σύνολο των αλλαγών της Kawasaki έχουν λειάνει τις αιχμές της σπορ συμπεριφοράς του.
     
    Suzuki V-Strom 650
    Τιμή: 9.095 ευρώ




    Το V-Strom είναι το πιο ολοκληρωμένο On-Off στην κατηγορία του και μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει ένα εξαιρετικό all round μοντέλο, δεδομένων των συνθηκών στην χώρα μας. Μοτοσικλέτα 24/7, θα συντροφεύσει τον αναβάτη της στην πόλη καθημερινά, θα τον πάει ωραίες βόλτες απόδρασης τα ΣΚ και θα τον γυρίσει και όλο τον κόσμο αν το θελήσει. Το 650 υιοθέτησε αυτές τις γραμμές του V-Strom 1000, με χαρακτηριστικότερο σημείο το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τον προβολέα, ενώ υπάρχει σχεδιαστική ταύτιση σε όλα τα επί μέρους στοιχεία της μηχανής. Το V-Strom ήταν και εξακολουθεί να είναι από τις πλέον άνετες μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού, προσφέροντας χώρους και μεγάλα τμήματα σέλας με μπόλικο αφρώδες τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Ο γνωστός δικύλινδρος V 90 μοιρών με τα 645 κ.εκ., δέχθηκε αλλαγές και βελτιώσεις σε περισσότερα από 60 σημεία! Όλες οι αλλαγές αποσκοπούν όχι μόνο την διατήρηση της ιπποδύναμης στα ίδια επίπεδα, αλλά στο «φούσκωμα» της απόδοσης στις χαμηλομεσαίες και στην μείωση των τριβών, για μικρότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αποτέλεσμα, 70 ίπποι στις 8.800σαλ και ροπή 6,3 κιλών στις 6.500σαλ. Το Traction Control είναι με την σειρά του μια νέα προσθήκη. Έχει επιλογή για δύο επίπεδα παρεμβατικότητας και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί. Το νέο V-Strom είναι πολύ πιο δεκτικό στις εντολές για αλλαγές κατεύθυνσης, τις οποίες εκτελεί άμεσα. Η γενικότερη αίσθηση του, είναι πιο ελαφριά, πολύ περισσότερο απ` όσο περιμένεις. Δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στον καθημερινό... στίβο μάχης, όντας πιο “slim” και ευέλικτο από ποτέ. Ο κινητήρας με τη σειρά του δεν διαφοροποιείται ως προς την απόδοση, είναι όμως πολύ “ραφινέ” στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα της λειτουργίας του.
     
    Yamaha Tracer 700
    Τιμή: 8.790 ευρώ




    Το νέο Tracer 700 είναι μια χρηστική μοτοσυκλέτα με δυναμικά στοιχεία, ιδανική για να ανέβεις κατηγορία από τα μικρότερα κυβικά ή για να σε συντροφεύει  σε οποιαδήποτε εξόρμηση, χωρίς να ξεφεύγει σε επίπεδο τιμής. Αισθητικά η Yamaha προχώρησε σε μία ριζική αλλαγή κάνοντας το να δείχνει πολύ πιο σύγχρονο. Η νέα σέλα δύο επιπέδων με απόσταση από το έδαφος 835χιλ., είναι ευρύχωρη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, διαθέτοντας περισσότερο αφρώδες , κάτι που μεταφράζεται σε πιο ξεκούραστη παραμονή πάνω της. Ο πασίγνωστος CP2 689 κυβικών με τον crossplane στρόφαλο 270 μοιρών βελτιώθηκε στα απαραίτητα σημεία ώστε να καλύπτει τις νέες προδιαγραφές Euro 5. Η απόδοση ανέρχεται στους 72,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. με 6,93 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., και χαρακτηρίζεται από την γραμμική λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών σήμα κατατεθέν του CP2. Οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό του βάρος σε συνδυασμό με την γνωστή φιλική απόδοση του κινητήρα και τον προοδευτικό συμπλέκτη, αποδεικνύουν ότι το Tracer είναι ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση, χωρίς στοιχεία που θα τρομάξουν όσους αναβάτες προέρχονται από μικρότερη κατηγορία. Η μοτοσυκλέτα εκπλήσσει ευχάριστα με την προθυμία της στις εντολές σου, ακόμα και όταν αυτές κινούνται περισσότερο σε sport παρά σε touring πλαίσια. Οι αλλαγές κατεύθυνσης πραγματοποιούνται με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ η ευελιξία δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στην σταθερότητα, με αποτέλεσμα να νιώθεις εμπιστοσύνη σε στροφές με περισσότερα χιλιόμετρα και κλίσεις που κάνουν τα μαρσπιέ να ξύνουν την άσφαλτο. Ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο γρανάζι σου επιτρέπει να έχεις πάντα μια ταχύτητα επάνω στο σαφές-σφιχτό κιβώτιο, ενώ η απόκριση και η γραμμική απόδοση σου δίνει απόλυτο έλεγχο στο δεξί γκρίπ, ανεξάρτητα αν κάνεις μια απλή βόλτα ή σούζες διαρκείας.
     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ