Τα δύο μεγαλύτερα naked μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρείας είναι ετοιμοπαράδοτα και με αυτή την αφορμή ρίχνουμε μια ματιά στα κυριότερα χαρακτηριστικά τους. Εσύ ποιο MT προτιμάς;
Το πρώτο μοντέλο της οικογένειας MT (Master of Torque) βγήκε στην αγορά το 2005, με έναν κινητήρα 1.670cc, που απέδιδε 89 ίππους και 150 Nm ροπής. Από τότε η οικογένεια μεγάλωσε, είδαμε μεγάλα και μικρότερα MT και την πρώτη MT-09 να «γεννιέται» το 2013.
Τόσο το MT-09 όσο και το MT-09 SP έχουν στην καρδιά τους τον τρικύλινδρο, εν σειρά κινητήρα των 890cc που αποδίδει 117 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ., ο οποίος συνεργάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με την τελική μετάδοση να γίνεται μέσω αλυσίδας. Η κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με τη Yamaha, βρίσκεται στο επίπεδο των 5 λίτρων ανά 100 χλμ. ενώ και για τα δύο μοντέλα υπάρχει διαθέσιμη έκδοση A2, που περιορίζει την δύναμη του κινητήρα στα 35 Kw.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
To πλαίσιο και για τις δύο μοτοσυκλέτες είναι ουσιαστικά η μοντέρνα έκδοση του Deltabox που, χάρη στο αλουμίνιο CF από το οποίο κατασκευάζεται με τη μέθοδο της χύτευσης, κρατάει το βάρος χαμηλά, δίνοντας ταυτόχρονα την απαραίτητη ακαμψία.
Στο κομμάτι των αναρτήσεων βρίσκουμε την πρώτη διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων, με την SP να φέρει ένα χρυσό ανεστραμμένο πιρούνι της 41χιλ της KYB αλλά και ένα επίσης χρυσό αμορτισέρ από την κορυφαία στο είδος της Öhlins. Το πιρούνι διαθέτει επίστρωση DLC και είναι πλήρως ρυθμιζόμενο ακόμη και για αργή-γρήγορη συμπίεση, ενώ ρυθμιζόμενο είναι και το αμορτισέρ με την προφόρτιση του ελατηρίου να μεταβάλλεται εύκολα, χωρίς εργαλεία.
Στα φρένα οι MT-09 και MT-09 SP εξοπλίζονται με δίσκους 298 και 245 χιλ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα, με cornering ABS και ακτινική τρόμπα Nissin.
Ηλεκτρονικά
Η μονάδα ΙΜU 6 αξόνωνπου αναπτύχθηκε με βάση την R1 περιλαμβάνει 3 επίπεδα Traction Control, σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS), σύστημα ελέγχου ανύψωσης μπροστινού τροχού (LIFT) και σύστημα ελέγχου πέδησης (BC). Και εδώ η έκδοση SP ξεχωρίζει, καθώς διαθέτει και Cruise Control που μπορεί να ρυθμιστεί από τα 50 χλμ./ώρα και από 4η ταχύτητα και πάνω.
Τιμή
Η έκδοση SP διαθέτει επίσης κάποιες εξωτερικές διαφοροποιήσεις, όπως τον ειδικό SP χρωματισμό, με το φινίρισμα Icon Performance της R1M, ενώ οι μοχλοί, το τιμόνι, το γρανάζι τελικής μετάδοσης και άλλα σημεία έχουν μαύρη επικάλυψη DLC, ενώ η σέλα της SP έρχεται με διπλές ραφές που ενισχύουν την «σπέσιαλ» εμφάνιση.
Η τιμή της MT-09 ορίζεται στα 10.950 ευρώ, ενώ η έκδοση SP διατίθεται στα 12.950 ευρώ.