Γιατί δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τα ηλεκτρικά τις πόλεις;
- Η αυτονομία τους είναι πλέον υπεραρκετή για την καθημερινή χρήση.
- Η απόσβεση του μεγαλύτερου κόστους αγοράς γίνεται μέσα σε ελάχιστο χρόνο.
- Ο μεγάλος χρόνος φόρτισης αποθαρρύνει αρκετό κόσμο.
- Ακόμα δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, πέραν των οικιακών
Η αυτονομία τους είναι πλέον υπεραρκετή για την καθημερινή χρήση
Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει σχετικά πρόσφατα στις ζωές μας και από την πρώτη στιγμή απέκτησε φανατικούς φίλους και φανατικούς πολέμιους και με τις δύο πλευρές να έχουν τα επιχειρήματά τους. Το βασικό κομμάτι είναι αυτό της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού Scooter. Όντως, ακόμα οι αυτονομίες δεν θα σου επιτρέψουν να πας με άνεση ταξίδι, όμως στο συγκεκριμένο άρθρο εξετάζουμε το κομμάτι της καθημερινότητας και της μετακίνησης στην πόλη. Με το μέσο αναβάτη να κάνει στην καθημερινότητά του 50-60 χιλιόμετρα σε μια μεγαλούπολη, σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά Scooter μπορούν να καλύψουν τις βασικές ανάγκες μετακίνησης, ενώ υπάρχουν και αρκετά από αυτά των οποίων η αυτονομία υπερβαίνει τα 130 - 150 χιλιόμετρα. Φυσικά, όπως συμβαίνει και με τους θερμικούς κινητήρες, η αυτονομία σε μεγάλο βαθμό καθορίζεται από το πόσο “συντηρητικά” ή “επιθετικά” οδηγεί κανείς, κάτι που σημαίνει ότι η αυτονομία σε μεγάλο βαθμό καθορίζεται από τον ίδιο τον αναβάτη.
Η απόσβεση του μεγαλύτερου κόστους αγοράς γίνεται μέσα σε ελάχιστο χρόνο
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα των ηλεκτρικών Scooter είναι το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης και η ταχύτατη απόσβεση του ελαφρώς μεγαλύτερου κόστους αγοράς. Πέραν της κρατικής επιδότησης, που μπορεί να κατεβάσει μέχρι και 30% την τιμή ενός Scooter (μέχρι 1.300 ευρώ, πέραν των ειδικών προϋποθέσεων που μπορούν να μειώσουν και άλλο το κόστος), εκεί που πραγματικά κερδίζουν είναι το κόστος χρήσης. Ακόμα και με το ακριβότερο ρεύμα που είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουμε πλέον, το κόστος χρήσης ανά χιλιόμετρο είναι σημαντικά χαμηλότερο, ενώ αν κάποιος κάνει περίπου 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο, μπορεί να γλιτώνει περίπου 600 ευρώ το χρόνο σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο όχημα. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε και την έλλειψη ανάγκης σέρβις (τα μόνα που θα αλλάξεις στο ηλεκτρικό είναι τακάκια και λάστιχα), καθώς και το γεγονός ότι δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας. Το τελευταίο η αλήθεια είναι ότι αποτελεί ένα αρκετά μικρό χρηματικό ποσό, όμως συνδυαστικά με τα δύο προηγούμενα ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού βγαίνει σημαντικά κερδισμένος σε βάθος πενταετίας οδηγώντας στην πόλη.
Ο μεγάλος χρόνος φόρτισης αποθαρρύνει αρκετό κόσμο
Γιατί λοιπόν, με αυτά τα πλεονεκτήματα δεν έχουν καταφέρει ακόμα να γίνουν τα βασικά οχήματα πόλης; Ένας πολύ βασικός λόγος είναι ο χρόνος φόρτισης. Σε μια κοινωνία που έχουμε συνηθίσει να φουλάρουμε βενζίνη σε 3 λεπτά και να φεύγουμε, μας φαίνεται παράταιρο και περίεργο το όχημά μας να χρειάζεται 4-5 ώρες φόρτισης, κατά τις οποίες δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Υπάρχει πάντα η λύση της δεύτερης μπαταρίας, όπου όταν φορτίζει η μια μπορεί να χρησιμοποιείται η άλλη (σε περίπτωση που έχει αποσπώμενες), όμως το “πρόβλημα” δεν είναι τόσο θέμα πρακτικότητας όσο είναι θέμα νοοτροπίας. Σαν λαός “ξεχνάμε” πολλές φορές να κάνουμε πράγματα και όλοι έχουμε γνωστούς και φίλους που πηγαίνουν τα βενζινοκίνητά τους μόνιμα με ρεζέρβα για παράδειγμα. Το θέμα εδώ είναι όπως συνηθίσαμε για παράδειγμα να φορτίζουμε το κινητό μας σε κάθε ευκαιρία (ακόμα και αν έχει ακόμα μπαταρία), θα πρέπει να μάθουμε να κάνουμε το ίδιο και με τα Scooter.
Ακόμα δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, πέραν των οικιακών
Αυτό μας φέρνει σε ένα άλλο πρόβλημα, το οποίο είναι αυτό των υποδομών. Αυτή τη στιγμή, το κράτος δεν έχει προνοήσει για την ύπαρξη αρκετών σημείων φόρτισης ώστε να στηρίξει ένα μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν μετράμε καν τις εθνικές οδούς (αν και εκεί υπάρχει η σχετική αντίστοιχη οδηγία από την Ε.Ε.) και αναφερόμαστε μέσα στις πόλεις. Είναι κάτι που σίγουρα θα αλλάξει στο μέλλον, όμως επί του παρόντος δεν υπάρχουν επαρκή σημεία φόρτισης για ενδιάμεσα “pit-stops” στην καθημερινότητα, όπως ας πούμε υπάρχουν βενζινάδικα. Αλλά φανταστείτε πόσο πιο απλά θα ήταν τα πράγματα αν για παράδειγμα πήγαινες στην εφορία και όσο ήσουν μέσα άφηνες το Scooter σου να φορτίσει απΆέξω;