LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι ημιενεργητικές αναρτήσεις, όπως αυτές του Aprilia Caponord 1200, αποτελούν μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις στο χώρο των δύο τροχών αυτή τη στιγμή.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα. Ποια θεωρείτε απαραίτητα;

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα βρίσκονται στην υπηρεσία του αναβάτη εδώ και καιρό. Η αξία κάποιων είναι αδιαμφισβήτητη, όμως καθώς οι κατασκευαστές γεμίζουν τις μοτοσικλέτες τους με ολοένα και περισσότερα, προκύπτουν ορισμένα σοβαρά ερωτήματα.

 
Το ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα gadget μιας σύγχρονης μοτοσικλέτας έχουν αδιαμφισβήτητα προσφέρει πολλά στους δύο τροχούς σε τομείς όπως η ενεργητική ασφάλεια, η οικονομία και η εργονομία. Πάρτε για παράδειγμα το πιο σημαντικό ίσως ηλεκτρονικό βοήθημα, το ABS. Από την παρουσίασή του πριν από 20 και πλέον χρόνια εξελίσσεται συνεχώς και έχοντας εξαλείψει όλα σχεδόν τα μειονεκτήματά του (βάρος, απόκριση, αποτελεσματικότητα) έχει αναδειχθεί σε έναν πραγματικό φύλακα άγγελο για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη. Το σύστημα πρόσφυσης του πίσω τροχού και οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις βελτιώνουν επίσης σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια μιας μοτοσικλέτας με τις τελευταίας γενιάς ημι-ενεργητικές αναρτήσεις να αποτελούν, ίσως και το σημαντικότερο τεχνολογικό άλμα αυτή τη στιγμή στους δύο τροχούς.

Οι κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν όλο και περισσότερους αναβάτες έχουν επιδοθεί σε μια τεχνολογική κούρσα εξοπλίζοντας τα μοντέλα τους με όλο και περισσότερα ή πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά καλούδια. Συστήματα πρόσφυσης πολλών σταδίων, πολλαπλοί χάρτες για τον ηλεκτρονικό ψεκασμό, διαφορετικά modes για τη λειτουργία του ABS είναι μόνο μερικά από αυτά. Μη ξεχνάμε επίσης και τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις που μπορεί να φέρει ένα μοντέλο (αναρτήσεις, ζελατίνα), αλλά και διάφορα στοιχεία του εξοπλισμού όπως είναι το GPS και ο υπολογιστής ταξιδιού.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από όλα τα παραπάνω είναι τα εξής: Αξίζουν πράγματι όλα αυτά τα βοηθήματα το χρηματικό ποσό που καλείται να καταβάλλει ο αναβάτης; Ή μήπως μέσα στη γενικότερη μόδα / μανία με αυτά, έχουν παρεισφρήσει και ορισμένα που θα μπορούσαν να λείπουν, ρίχνοντας ανάλογα και την τιμή της μοτοσικλέτας; 

Μαζί με τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν (πχ. οικονομία καυσίμου και έλλειψη ντίζας στο ride by wire γκάζι) φέρνουν μαζί και μειονεκτήματα (στο ίδιο παράδειγμα, έλλειψη ακρίβειας στην αίσθηση του γκαζιού);

Χρησιμοποιεί ένας αναβάτης όλους τους χάρτες ανάφλεξης, ή βρίσκει έναν που να τον βολεύει και δεν τον αλλάζει ποτέ; Ισχύει το ίδιο και για το σύστημα πρόσφυσης;

Πόσο αξιόπιστα τελικά μπορεί να είναι τόσα ηλεκτρονικά βοηθήματα / συστήματα τοποθετημένα στο ίδιο δίκυκλο;

Συνεισφέρουν όλα στη βελτίωση της εμπειρίας του να οδηγείς μια μοτοσικλέτα ή κάποια από αυτά μπορούν ακόμη και να αποσπάσουν την προσοχή του αναβάτη;

Είτε έχετε είτε δεν έχετε τέτοια ηλεκτρονικά στη μοτοσικλέτα σας ποιο νομίζετε ότι είναι το πιο απαραίτητο; Υπάρχει κάποιο που σας ενοχλεί; Υπάρχει κάποιο ηλεκτρονικό βοήθημα που θα θέλατε να δείτε στους δύο τροχούς; 

 
  • harry

    Ολα πολυ καλα ειναι, κυριως το abs αλλα το σημαντικοτερο για να εχουμε ασφαλεια ειναι να οδηγουμε αμυντικα τουλαχιστον οταν η οδηγηση και η ασφαλεια μας δεν εξαρταται μονο απο εμας.

     
  • petros

    abs,traction control και ηλεκτρονικα ρυθμιζομενη αναρτηση ειναι πολου πολυ χρησιμα και αναγκαια.γενικα επειδη στις μοτοσυκλετες εισαι πολυ εκτεθειμενος σε κινδυνους καθε ηλεκτρονικο που προσφερει κυριως ασφαλεια ειναι καλοδεχουμεενο.

     
  • Nikolas 59

    ABS, και ηλεκτρονικα ρυθμιζομενη αναρτηση ,πιστευω ειναι 2 αξεσουαρ ,πολυ χρησιμα για τον αναβατη!!

     
  • niki-foros

    Σίγουρα υπάρχουν πράγματα που λογικά δεν κοστίζουν τίποτα στις εταιρίες και τα δίνουν στους καταναλωτές σαν έξτρα και σε αλμυρές τιμές. Έγω για παράδειγμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο πίνακας οργάνων μιας μοτοσικλέτας πρέπει να έχει τόσες πολλές πληροφορίες. Πόσο σημαντική είναι για παράδειγμα η αυτονομία που μετρά τα χιλιόμετρα ανάποδα μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ; Αφού υπάρχει ο δείκτης βενζίνης! Παιδιά ή το ένα ή το άλλο. Τα συστήματα ασφαλείας είναι για μένα κάτι διαφορετικό. Πιστεύω ότι όλα αξίζουν και σιγά σιγά θα πέσει η τιμή και στα τελευταία που παρουσιάστηκαν στις ενεργητικές αναρτήσεις. Όπως έγινε και με το ABS. Έτσι θα τα δούμε και σε πιο φτηνά μηχανάκια.

     
  • Monkey

    Οδηγω μοτοσυκλεττα 36 χρονια.Το μονο βοηθημα που θεωρω απαραιτητο για ολες τις μοτο ειναι το ABS.Τα αλλα παρολο που δεν ειναι αχρηστα,ανεβαζουν στα υψη την τιμη της και χανει αυτο που ηταν στις δεκαετιες μεχρι το 2000.Απλη...

     
  • babis

    Κατά τη γνώμη μου ένα από τα πράγματα που θα πρέπει να περάσει κάπποια στιγμή στις μοτοσικλέτες είναι το HUD. Οι εταιρίες δεν δείχνουν να σχολούνται σοβαρά με αυτό αν και έχει σημαντικά οφέλη στην ασφάλεια του αναβάτη. Αν μπορούν οι πιο σημανιτκές ενδείξεις να φαίνονται στο κράνος τότε ο αναβάτης δεν χρειάζεται να παίρνει τα μάτια του από το δρόμο οπότε κινδυνεύει και λιγότερο. Δεν καταλαβαίνει γιατί τόσο καιρό δεν το έχουν εφαρμόσει.

     
  • antreas

    Εγώ οδηγώ σχεδόν οχτώ χρόνια τώρα και δεν είχα ποτέ κάποια πτώση από απροσεξία. Το λέω αυτό γιατί η μοτοσικλέτα μου δεν έχει κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα. Νομίζω ότι έτσι είμαι περισσότερο σε εγρήγορση και δεν βάζω των εαυτό μου σε επικύνδινες καταστάσεις. Δεν αμφισβητώ καθόλου την αξία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και θα ήθελα κάποια στιγμή να αποκτήσω μια μοτοσικλέτα με ABS. Έχω όμως την εντύπωση ότι αυτά τα συστήματα μάλλον ευνουχίζουν τον αναβάτη περισσότερο από όσο θα έπρεπε αφού αυτός επαναπαύεται στην ασφάλεια που προσφέρουν και δεν κοιτά να βελτιωθεί ο ίδιος.

     
  • nickred

    Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις είναι σίγουρα το επόμενο βήμα στις μοτοσιλέτες. Εμένα προσωπικά μου φαίνεται περίεργο γισ το Aprilia συγκεκριμένα που διαθέτει ρυθμίσεις. Αφού έχει αυτόματη λειτουργία δεν θα έπρεπε να σπαζοκεφαλιάζει τον αναβάτη με τέτοια πράγματα. ABS και Tractiob control εννοείται ότι είναι απαραίτητα για την ασφάλεια μας.

     
  • qwerty

    Αυτό που θα ήθελα να έχει η μοτοσικλέτα μου και δεν του έχει είναι το ABS. Αλήθεια γιατί δεν βγάζουν ένα after market σύστημα που να μπορεί να κουμπώνει σε μοτοσικλέτες που δεν έβγαιναν παλιότερα με τέτοιο; Τόσο δύσκολο είναι στις μέρες μας;

     
  • River

    Κατά τη γνώμη μου τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια (ABS, Traction control κλπ) είναι καλό να υπάρχουν καθώς μπορεί σε καταστάσεις πανικού να μας γλυτώσουν από τα χειρότερα! Στην περίπτωση του Traction control βέβαια, πρέπει να υπάρχει και η δυνατότητα απενεργοποίσης! Όσο για τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά "καλούδια", τα οποία υπάρχουν για πρακτικότητα, για οικονομία, για ευκολία ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο, θεωρώ πως οι εταιρείες θα έπρεπε να τα έχουν ως προαιρετικές επιλογές, ώστε να μην αναγκάζεται να τα πληρώνει και ο αγοραστής που δεν τα θέλει! Βέβαια το παραπάνω προϋποθέτει και μια "ετοιμοπόλεμη" γραμμή παραγωγής, ώστε οι "κατά παραγγελία" αγορές να μην χρειάζονται μήνες για να φτάσουν στα χέρια του αγοραστή!

     
  • cbx -six

    Τα πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα μπορεί στους αγώνες να είναι αναγκαία γιατί σε βοηθάνε να κερδίζεις αγώνες και πρωταθλήματα και σου αυξάνουν την ασφάλεια , αλλά στην καθημερινή κίνηση σου ανεβάζουν την πολυπλοκότητα και τα προβλήματα με ζημιές και συνεργεία !!! Γι΄αυτό "ψηφίζω" μόνο ABS, με συνδυασμένα φρένα ίσως, και από όλα τα υπόλοιπα "Αντισπίν".

     

????? ??? ?? ????? ??? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ