Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις που σκανάρουν με κάμερα τον δρόμο από τη CFMOTO
Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις που σκανάρουν με κάμερα τον δρόμο από τη CFMOTO
Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις που σκανάρουν με κάμερα τον δρόμο από τη CFMOTO
  • Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις που σκανάρουν με κάμερα τον δρόμο από τη CFMOTO
  • Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις που σκανάρουν με κάμερα τον δρόμο από τη CFMOTO
  • Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις που σκανάρουν με κάμερα τον δρόμο από τη CFMOTO

Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις που σκανάρουν με κάμερα τον δρόμο από τη CFMOTO

Από το 2022 σε ανάπτυξη το σύστημα αυτό
Τοποθετημένο στην CFMOTO 1.250 T-RG που ήδη έχει ραντάρ
Η κάμερα διαβάζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος
Σκοπός χρήσης του συστήματος σε μοντέλα παραγωγής

Από το 2022 σε ανάπτυξη το σύστημα αυτό

Μία νέα κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας από την CFMOTO ήρθε στην επιφάνεια από μία τεχνολογία που αναπτύσσει ήδη από το 2022. Η τεχνολογία αυτή κάνει χρήση μίας κάμερας στο μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας, η οποία τροφοδοτεί έναν υπολογιστή με εικόνες του οδοστρώματος και αυτός ύστερα τις αναλύει και αλλάζει αναλόγως τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ, μία διαδικασία που γίνεται σε κλάσματα δευτερολέπτου. Η ιδέα αυτή έχει εισαχθεί στον κόσμο του αυτοκινήτου αρκετό καιρό τώρα με τη Mercedes να τοποθετεί κάμερα που σκανάρει τον δρόμο μία δεκαετία νωρίτερα σε μοντέλα της από το "πάνω ράφι", ως στοιχεία του έξτρα εξοπλισμού υπό το όνομα "Magic Body Control" και "Road Surface Scan". Η Nissan με παρόμοιο στόχο είχε αναπτύξει από την δεκαετία του 1980 ένα σύστημα ενεργητικών αμορτισέρ βασισμένο σε Sonar που χρησιμοποιούσε έναν υπερηχητικό αισθητήρα κάτω από το ρύγχος του αυτοκινήτου και αναγνώριζε τις λακκούβες και τα σαμαράκια πριν φτάσουν σε αυτά οι τροχοί. Στις μοτοσυκλέτες αντιθέτως τα ημι-ενεργητικά αμορτισέρ χρησιμοποιούν αισθητήρες διαδρομής που αναγνωρίζουν την απόσταση και την ταχύτητα συμπίεσής των καλαμιών ή του ελατηρίου πίσω και στέλνουν τα στοιχεία αυτά σε έναν υπολογιστή που ρυθμίζει την απόσβεση αναλόγως.  
 

Τοποθετημένο στην CFMOTO 1.250 T-RG που ήδη έχει ραντάρ

Η νέα πατέντα της CFMOTO απεικονίζει το σύστημα τοποθετημένο στην ναυαρχίδα της εταιρείας την 1250 TR-G η οποία πωλείται εκτός Ευρώπης και αποτελεί και όχημα της αστυνομίας σε κάποιες από αυτές. Σχεδιαστικά θυμίζει τα μεγάλα Touring μοντέλα όπως το R 1250 RT και κάνει χρήση μίας εξελιγμένης από τη CFMOTO μορφής του δικύλινδρου, διάταξης V κινητήρα LC8 της KTM στα 1.279cc. Οι δύο εταιρείες εξάλλου διατηρούν συνεργασία όπως είναι γνωστό αφού μοτοσυκλέτες όπως το 800MT και 800 NK της CFMOTO μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη με το 790 Adventure της KTM. Το 1250 TR-G διαθέτει ήδη πολύ πλούσιο εξοπλισμό με την μεγαλύτερη TFT οθόνη στην αγορά στις 12,3 ίντσες  και χαρακτηριστικά όπως keyless start, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών και πλοήγηση. Στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας μάλιστα υπάρχει ήδη ραντάρ που χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και για το cruise control.      


 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Η κάμερα διαβάζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος

Παρόλο που όταν βγήκε στην αγορά το 1250 TR-G ήταν εξοπλισμένο με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της WP, τις οποίες χρησιμοποιεί και η ΚΤM, στην παρούσα έκδοσή του χρησιμοποιεί μη ενεργητικά αμορτισέρ της Marzocchi αφού έχει δεχθεί αλλαγές από το 2020 που κυκλοφόρησε. Οι ενεργητικές αναρτήσεις όμως είναι στα πλάνα της εταιρείας όπως το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μαρτυρά. Στο έγγραφο αναγράφεται: "Υπάρχει ένα σύστημα ελέγχου των αμορτισέρ, το οποίο περιλαμβάνει μία κάμερα. Η κάμερα χρησιμοποιείται για να καταγράφει την επιφάνεια του οδοστρώματος μπροστά από τη μοτοσυκλέτα και να στέλνει πληροφορίες στο σύστημα ελέγχου των αμορτισέρ. Με βάση τις πληροφορίες ύστερα το πιρούνι και το πίσω αμορτισέρ ρυθμίζουν την απόσβεσή τους αναλόγως".    
 

Σκοπός χρήσης του συστήματος σε μοντέλα παραγωγής

Μεγάλο μέρος των εγγράφων εξηγούν το πώς ρυθμίζεται η ίδια η απόσβεση στα αμορτισέρ, με τη χρήση ρυθμιζόμενων βαλβίδων εντός του πιρουνιού και ενός ενεργοποιητή στο πίσω αμορτισέρ ο οποίος μετακινεί ένα έμβολο εντός του δοχείου εκτόνωσής του ώστε να αλλάζει ο όγκος του εσωτερικά και συνεπώς να αλλάζει και η πίεση του λαδιού (να αυξάνεται ή να μειώνεται). Το στοιχείο όμως που κάνει το σύστημα αυτό να ξεχωρίζει είναι η χρήση της εμπρόσθιας κάμερας για την ανάλυση του οδοστρώματος. Οι ενσωματωμένες στο ρύγχος της μοτοσυκλέτας κάμερες για την καταγραφή πιθανών τροχαίων έχουν γίνει αρκετά δημοφιλείς τελευταία σε χώρες εκτός της Ευρώπης και το σύστημα αυτό θα μπορούσε να προστεθεί σε αυτές. Τα έγγραφα της CFMOTO απεικονίζουν το 1250 TR-G αλλά θα μπορούσε κάλλιστα η εταιρεία να το τοποθετήσει και σε άλλα της μοντέλα στο μέλλον.