Honda ADAS με κάμερες αντί για ραντάρ, βοηθήματα, cruise control, και προειδοποιήσεις
|

Κάμερες αντί ραντάρ, διαβάζουν σήματα κυκλοφορίας και φρεναρίσματα
Βοηθήματα από adaptive cruise control μέχρι προειδοποίηση λακκούβας
Πρωτότυπο μαγειρεμένο από συγγενείς εταιρείες σε αναρτήσεις, φρένα και τροφοδοσία
Μόνη της στην εξέλιξη η Honda, πότε θα περασει στην αγορά;
HONDA: Transalp Urban Pack με όφελος ως 1.240ε!
Κάμερες αντί ραντάρ, διαβάζουν σήματα κυκλοφορίας και φρεναρίσματα
Ένας τομέας που η Honda διερευνά είναι τα ADAS (Advanced Driver Assistance System) με χρήση στερεοσκοπικών καμερών αντί για ραντάρ. Oι κάμερες είναι φθηνότερες και πιο εύκολες στην τοποθέτηση από τα ραντάρ, και όταν συνδυάζονται με τα κατάλληλα ηλεκτρονικά, μπορούν να προσφέρουν πλεονεκτήματα. Δεν λείπουν βέβαια και τα μειονεκτήματα, όπως η αδυναμία να «δει» μέσα στην ομίχλη ή την υγρασία όπως το ραντάρ, έχουν όμως το πλεονέκτημα να αναγνωρίζουν χρώματα και φώτα, κάτι που το ραντάρ δεν μπορεί να κάνει. Για παράδειγμα, ένα σύστημα) με κάμερα μπορεί να αντιδράσει σε σήματα κυκλοφορίας ή φώτα φρεναρίσματος μπροστά.
Βοηθήματα από adaptive cruise control μέχρι προειδοποίηση λακκούβας
Το εγχείρημα ανακοινώθηκε το 2022 και μια πρώτη εκδοχή παρουσιάστηκε το 2023 στην EICMA, αλλά η τελευταία εκδοχή του συστήματος προσθέτει δυνατότητες που ενισχύουν τα οφέλη των καμερών. Χρησιμοποιώντας δύο μπροστινές κάμερες, το σύστημα αποκτά στερεοσκοπική όραση του δρόμου μπροστά και των άλλων οχημάτων, ώστε να υπολογίσει τις αποστάσεις και την ταχύτητα προσέγγισης, με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούμε τα μάτια μας. Εκτός από την ενεργοποίηση συνηθισμένων λειτουργιών ADAS, όπως το προσαρμοστικό cruise control, το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει και τις ανωμαλίες του δρόμου, προειδοποιώντας τον αναβάτη για λακκούβες πριν φτάσει σε αυτές.
Πρωτότυπο μαγειρεμένο από συγγενείς εταιρείες σε αναρτήσεις, φρένα και τροφοδοσία
Στην τελευταία έκθεση EICMA, η ιδέα του ADAS με κάμερες για μοτοσικλέτες προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, εμφανιζόμενο σε μια Africa Twin όχι στο περίπτερο της Honda, αλλά στο περίπτερο του προμηθευτή Hitachi Astemo. Η εταιρεία Astemo ανήκει σε μεγάλο ποσοστό στην Honda και είναι η μητρική της Showa (ανάρτηση), Nissin (φρένα) και Keihin (συστήματα καυσίμου). Αυτά τα τρία στοιχεία είναι βασικά για ένα ολοκληρωμένο σύστημα ADAS, και το σημαντικό ποσοστό συμμετοχής της Honda στην Astemo καθιστά την Africa Twin με κάμερες ως την πιο κοντινή μας εικόνα για τα σχέδια της Honda για ADAS στις μοτοσικλέτες.
Μόνη της στην εξέλιξη η Honda, πότε θα περασει στην αγορά;
Η Honda δεν έχει εισάγει ακόμα κάτι αντίστοιχο στην αγορά. Ωστόσο, δεν είναι λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος. Η Honda έχει αναπτύξει πολλές συσκευές υποβοήθησης οδηγού, και έχει καταθέσει πατέντες για συστήματα ADAS για μοτοσικλέτες πριν εμφανιστούν οι πρώτες μοτοσικλέτες παραγωγής με ραντάρ από ανταγωνιστές. Η καθυστέρηση αυτή πιθανότατα οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως το γεγονός ότι η Honda προτιμά να αναπτύσσει τη δική της τεχνολογία αντί να την αγοράζει από εξωτερικούς προμηθευτές (το ραντάρ που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι ανταγωνιστές προέρχεται από την Bosch)και ότι ίσως η Honda δεν είναι πεπεισμένη ότι οι αναβάτες ζητούν με πάθος τα συστήματα ADAS.